recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC-fibernet og udbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC-fibernet og udbydere?

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 13:26
Jeg tror du skal gøre alt for at undgå, at de laver samme nummer. Jeg har nu været uden hovedtelefon i én uge og det bliver nok først løst til den 14/2. Surt show
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
nghngh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Februar-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 01:51
Er også havnet i "TDC/FastTV" fælden efter, at have været kunde hos Dansk Bredbånd.
So far skræmmende ringe....på trods af tæppebombardement af tilsendt materiale op til overgangen.
Modtog bla. en ekstra Cisco TV boks, for så efterfølgende at få brev om at det var en fejl,og man blot skulle nægte at modtage den....æh god timing.
 
Mailede til kundeservice....der ikke har svaret efter snart 14 dage....
 
Nå så kom teknikeren (og jeg måtte holde en fridag) for at stille om til TDC/FastTV fra Dong fibernet med ny boks...TV delen ku' han ikke få til at virke,blev lovet et opkald fra TDC senere på dagen, der også kom...Jeg blev instrueret i diverse resets, tænd sluk etc....lige meget hjalp det, og den flinke mand i røret ku' heller ikke "se ind" i vores system , som han burde..Lovede ,at sende en teknikker ud igen....Ham har vi ikke set eller hørt noget til endnu...
 
Internet delen kører dog, men med en forbløffende lav hastighed (5 MB  ned 3 MB op mod de lovede 30/10) resulatet er at rigtig mange sider bliver "timet out"...Skønt når man har 2 studerende i huset ,der er afhængige af ,at kunne få opgave/skema og andet relevant over nettet (lectio & KU) på daglig basis.
 
Har selvfølgelig testet de omtalte sider andetsteds, og de kører fint, ligesom de gjorde indtil skiftet.
 
Nu ved jeg ikke hvad Fast TV betyder...."Fast" som i fast forbindelse eller som hurtig på engelsk ...uanset hvad passer ingen af delene.
 
Og  som andre er vi noget skuffede over ,at det mest hypede og avancerede net ikke kan tilbyde TV3 i hovedstaden, hvor man dog må ku' forvnte en del kunder.
 
beklager ,hvis jeg lyder en anelse negativ :-)
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:01
Jeg er også røget i fælden... Men kunne ikke rigtig finde en anden udbyder. Jeg fik monteret min nye HomeBox igår og ifg. deres fine brev ,går de ikke før det virker !!!
Men internettet virkede ikke da de gik. Jeg havde koblet min egen router på som jeg plejer. hvilket installatøren godt var klar over... Men fik bare at vide at det nok var min router som skulle konfigureres om... ! Så det gik jeg igang med,men den var sgu sat op som den skulle men det virkede stadig ikke. Så der var sgu ingen hjælp at hente. Men farvel og god weekend sagde han !
Nu har jeg kigget lidt på det og kan se at man ikke kan sætte sin egen router til................Det kunne han sgu da godt ha fortalt mig,jeg nægter at tro at jeg er den første som har haft en trådløs router sat til. Dårlig service  ik. Jeg har også prøvet at maile til fasttv fordi jeg ikke havde fået mine bokse. Har dog fået boksene nu men har stadig ikke fået en svar mail fra dem og det er ca 10 dg siden. Håber ikke det bliver sådan fremover


Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:37
Fasttv har en svartid på lidt over et måned!! Når du så hører fra dem svarer de ikke på alt hvad du har sprugt omm men situationen har også ændret sig i mellemtiden. Jeg har 4 tv og trådløs net i huset. Tekniker kommer 7/2 og jeg har stadigvæk kun fået 2! Ja 2 Ciscobokse, jeg skal bruge een og så 3 tatung, til gængælg har jeg fået en trådløs bredsbåndboks fra Yoosee, og en Linksys tlf. modem, som jeg havde i forvejen. Jeg frygter det værste her på mandag. Hvis man googler fasttv, er det skræmmende læsning. At ringe til er en umulighed, kommer man endelig igennem, er det en der ikke ved noget, og man skal ringe igen.
Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af thun thun skrev:

Fasttv har en svartid på lidt over et måned!! Når du så hører fra dem svarer de ikke på alt hvad du har sprugt omm men situationen har også ændret sig i mellemtiden. At ringe til er en umulighed, kommer man endelig igennem, er det en der ikke ved noget, og man skal ringe igen.
 
+1
Torben
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 10:04
Er også en af de uheldige der ufrivilligt er blevet kunde hos Fast TV. Dead Måden alt dette byttebyttekøbmand er forgået er stærkt kritisabel. Her er lidt om mine erfaringer so far.
 
Mht. TDC HomeTrio boksen som FastTV benytter, kan man ikke erstatte denne med sin egen. Jeg har forsøgt mange ting for at få forbindelsen til at virke med min egen router i stedet for HomeTrio boksen, men uanset hvad jeg gjorde (fast IP, MAC spoofing etc.) kom der ikke hul igenem.
 
"Løsningen", ifølge TDCs hjemmeside, er at sætte sin egen router bag HomeTrio boksen og sætte HomeTrio boksen til at DMZ peger på ens egen router.
 
2 gange på de 14 dage jeg har været kunde, har min forbindelse været gået ned. Hver gang har jeg været ude og slukke fiberkonverteren og HomeTrio boksen og små 10 minutter senere er der kommet forbindelse igen.
 
Det trådløse i HomeTrio boksen har også haft drillet. Pludselig fik jeg ingen DHCP IP adresser når jeg var på trådløst. Igen, genstart af boksen, og det virkede igen.
 
Mht. hastigheden, så har jeg ca 30 Mbit download på min 50 mbit linje. Undre mig at der er "svind" på en fiberlinje. Hos Waoo havde jeg omkring 56 Mbit på en 60 mbit linje.
 
TV hos Fast TV - hvis du benyttede IPTV direkte i mediacenter via f.eks. DVBLink, kan du umiddelbart godt vinke farvel til dette. Hos Waoo kunne jeg tage mine kanaler direkte i min mediacenter så jeg slap for STB. Det virker ikke rigtigt hos FastTV. Jeg har kunne få én kanal (DR1) ind i min mediacenter. Ved resten af kanalerne er der blot sort skærm som om de er krypterede. Ud fra wireshark virker det som om at FastTV-Cisco-boksen aktivt kommunikerer med en Microsoft MediaRoom server. I hvertfald foregår der trafik begge veje til/fra forskellige IP adresser. Det er ikke lykkedes mig at få andre kanaler til at virke end DR (og jeg har forsøgt rigtigt meget). Uden at kende teknikken i Microsoft MediaRoom, vil jeg gætte på at man skal have en klient på sin mediacenter eller en eller anden form for certificat/krypteringsnøgle som kan kommunikere med serveren hos FastTV/TDC. Tvivler nu på at FastTV ønsker at tilbyde dette.
 
Ser man bort fra MediaCenter syntes jeg at Cisco-TV-Boksen skal have ros. Den virker hurtig til kanalskifte og almindelige funktioner som guide og optagelser virker fint. Har dog kun brugt den få timer så røg den på hylden, da jeg ikke gider have en ekstra STB stående.
 
Mht. manglende kundeservice hos FastTV. Jeg har haft fat i dem 2 gange over de 14 dage jeg har været kunde hos dem. Man skal have tålmodighed. Det tager omkring 1½ time at komme igennem selv om man starter som nummer 5 køen. Clap
 
for over en uge siden skrev jeg en mail om min utilfredshed til deres kundeservice og nogle spørgsmål til deres produkter - den har de ikke svaret på endnu. Ikke så meget som et "tak for din henvendelse" autosvar.
 
Jeg har nu bestilt en Waoo 2 pakke med en 90 Mbit linje i stedet for. Vil hellere have en god udbyder med en gid forbindelse og så undvære TV, end at havne hos FastTV. Det koster mig så lige et teknikerbesøg til en endnu ukendt pris for at få skiftet FastTV boksene om til nogen nye Waoo bokse, samt 300,- for at få mit telefonnummer porteret tilbage til Waoo, hvor jeg indtil for 14 dage siden var kunde. Helt vildt utilfredsstillende at man skal betale penge for at beholde sin udbyder, når man på intet tidspunkt har accepteret at forbindelsen blev skiftet ud. Tænker om det overhovedet er lovlig praksis FastTV/TDC er ude i her?! Trode "slavehandel" var afskaffet! Ouch
 
Mandagshilsner
 
Kristian
 
 
 


Redigeret af Willer - 07-Februar-2011 kl. 10:09
Kristian
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 11:22

.....og jeg som troede det kun var mig der havde problemerWink. vores tlf virker stadig ikke og her til morgen fik min hustru kontakt med dem der installere boksene og beskeden var :  du skal kontakte fasttv... Ja daw tænkter jeg !! meget mærkeligt men jeg tror kun deres telefon kø går til nummer 5 for det var jeg også da jeg sad i kø i 51 minutterWink. Har stadig også problemer med det trådløse net.Den mister forbindelsen ligepludselig.. men kommer så igen ca 20 sek senere. Mega belastende når man er i fuld gang med Black OpsOuch



Sony BDP-S570

Harmony 1000+IR/RF

Orbaudio mod2 5.1 speakers

Xtreamer/Squeezebox duet
Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 12:22
Efter 1,5 måned virker tlf. stadig ikke her. De lovede for en uge siden, melde tilbage om status, men har ikke gjort det endnu. De svarer ikke på e-mails.
TV-boksens menu er fin, overskuelig og hurtigt kanalskift. Desværre er TV-signalet ikke så godt, som det var hos Dansk Bredbånd. Om dette skyldes boksens tuner eller at Fasttv sender med lavere bitrate, ved jeg ikke.
Jeg mener da, at man er låst i 6 måneder.


Redigeret af musher - 07-Februar-2011 kl. 12:23
Torben
Til top
mystal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-December-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2011 kl. 17:59
Ja, tak.. i er ikke alene.. vi er mange i samme sure suppedas..
 
Jeg tror også at jeg afbestiller lige inden teknikker besøg og bliver hos Waoo.. der er i det midste service og en kanon internet forbindelse.. og skulle betale godt 300,- mere om måneden hos FastTV for et dårligere produkt er no-go for mig..!
 
TV, ja det må tiden vise.. Nogle nye IPTV providers der kan levere til TDC Fiber og til Mediacenter?? Eller er man mon ude i en Boxer til DVBLink TVSource med Network Pack??
 
Jeg spår en sort fremtid for TDC Fiberet hvis det ikke bliver mere åbent med lavere multicast afgifter.
 
Hørte at FastTV's backbone ikke er skaleret til de antal brugere de har fået, derfor den ringe internet hastighed i oplever?? - troede de brugte TDC's backbone.. men det er vel kobber basseret ikke?? Thumbs Up
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2011 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af mdande mdande skrev:

Jeg er også røget i fælden... Men kunne ikke rigtig finde en anden udbyder. Jeg fik monteret min nye HomeBox igår og ifg. deres fine brev ,går de ikke før det virker !!!
Men internettet virkede ikke da de gik. Jeg havde koblet min egen router på som jeg plejer. hvilket installatøren godt var klar over... Men fik bare at vide at det nok var min router som skulle konfigureres om... ! Så det gik jeg igang med,men den var sgu sat op som den skulle men det virkede stadig ikke. Så der var sgu ingen hjælp at hente. Men farvel og god weekend sagde han !
Nu har jeg kigget lidt på det og kan se at man ikke kan sætte sin egen router til................Det kunne han sgu da godt ha fortalt mig,jeg nægter at tro at jeg er den første som har haft en trådløs router sat til. Dårlig service  ik. Jeg har også prøvet at maile til fasttv fordi jeg ikke havde fået mine bokse. Har dog fået boksene nu men har stadig ikke fået en svar mail fra dem og det er ca 10 dg siden. Håber ikke det bliver sådan fremover
 
Dette svar skal tages med et forbehold, da det i princippet 'kun' gælder for TDC TV, men så vidt jeg er orienteret så kører TDC TV og Fast TV på samme platform og derfor bør det fungere.

Kan du ikke aktivere DMZ i din HomeBox og på dén måde koble din egen router bag? Det fungerer gnidningsløst på TDCs løsning og med mindre Fast TV har fået en anden firmware i deres HomeBox, så skulle du også have muligheden for at kunne bruge DMZ.
 
I stand corrected hvis nogen nu fortæller man slet ikke selv kan ændre i konfigurationen på Fast TVs HomeBox :D
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 10:11
- hvis jeg var indblandet i den skandale med Total Dårlig Communikations overtagelse af det der fibernet, så ville jeg snarest tage kontakt til alle andre implicerede som er herinde og så sætte en sag op i forbrugerklagenævnet, det kan ikke være meningen at i skal have Total dårlig Communikations dårlige tv og netforbindelser trukket ned over hovedet nu når i lige har fået fremtiden ind i husene, jeg synes det lyder så forrykt som noget kan være, jeg var gået total rådden skråt for 14 dage siden og taget ind på Borups alle i kbh og afleveret deres skrammel og bedt dem om at holde sig så langt væk som over-hele-hovedet muligt!
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
Willer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 313
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 09:54
En update her fra.
 
Jeg talte i går med Waoo for at høre hvordan det gik med min Waoo 2 bestilling. Svaret var at der sansynligvis gå 1½ måned eller mere, før de får afklaret om de overhovedet kommer til at udbyde internet i TDC's område. Lyder som om forhandlingerne imellem dem slet ikke er afsluttet.
 
Tænkte som en udvej at jeg ville ringe til Jay.Net i stedet. Her kunne jeg godt bestille internet. Men der er 5-7 ugers leveringstid på skiftet af udbyder på TDC's FiberNet (en leveringstid sat af TDC selv).
 
Ringer så til FastTV/TDC her til morgen for at høre hvad der sker med min forbindelse, hvis jeg vælger en anden udbyder end dem, men som tidligst kan få oprettet forbindelsen om 5-7 uger fordi deres eget firma (TDC) er så længe om at ændre forbindelsen. FastTV gav mig følgende muligheder: 1) Bestille et FastTV abonnement med 6 måneders binding 2) Undlade at bestille FastTV hvor efter de så vil afbryde min forbindelse hos dem 1. marts. Fede valgmuligheder.
 
Spurgte om der var en anden hos FastTV jeg kunne tale med om det. Det var der ikke. Ringede efterfølgende til TDC for at høre om man kunne komme i kontakt med personer der inde som har med Fibernet at gøre. Først stillede de om til FastTV. Anden gang stillede de om til TDC privat kundeservice. Her kunne han sælge mig en almindelig HomeTrio hvis jeg ønskede det, Men vedr. Fibernet kunne han intet gøre, på trods af at jeg spurgte om det ikke var i deres egen interesse at få tilfredse kunder på deres nyinvesterede Fibernet. Intet at gøre den vej.
 
Så Hvis ikke man vil have FastTV som leverandør, gælder det om at få lavet en aftale med en ny leverandør a.s.a.p. og så holde FastTVs elektriker væk fra ens installation så man ikke får en tvungen FastTV forbindelse. HVor længe man kan trække skiftet ud, ved jeg ikke. Men har man først skiftet, bliver man inddirekte låst til FastTV i minimum 6 måneder medmindre man vil undvære sin forbindelse i en periode.
 
Spændt på om jeg skal betale X tusinde kroner til genåbning af min Fiber, hvis FastTV afbryder den 1. marts selvom jeg har en bestilling hos en anden udbyder der afventer TDCs leveringstid?
 
Har kontaktet YouSee (som godt nok også er TDC) som trods alt har en bedre kundeservice om de kan levere på min adresse. Første svar var at det kunne de ikke, men deres system er heller ikke helt uptodate, så han ville sende en mail til en anden afdeling for at høre om mulighederne. Burde få svar senere i dag. Krydser fingre. Alt for at slippe for FastTV. Så hellere en "3" router i en periode.
 
Sjældent jeg gider spilde energi på dårlige leverandører, men gør gerne en undtagelse med FastTV - det er under lavmålet, det de har gang i.
 
Angry
Kristian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu