recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC-fibernet og udbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC-fibernet og udbydere?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2011 kl. 23:08
- Hvis jeg var dig vil jeg se at komme så langt væk fra Total dårlig communikation, you´dont´see og fesen TV og home træls (TDC,Yousee, fast TV og Home Trio) jeg over hele hovedet kan, de burde ikke kunne holde Waoo væk fra jer, jeg kan ikke begripe at det kan være lovligt, det er et frit land vi lever i og ingen skal diktere hvad forbrugeren skal modtage af signaler.
 
Jeg kunne godt tænke mig at der var nogen der fik prøvet en sådan sag i Kontant eller Operation X, NOVRA - der vil blive ballade og falde brænde ned.
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 11:51
Ret at træde varsomt.
Når nu tingene har fungeret med geografisk adskillelse imellem TDC/Yousee og så Stofa med tilkoblede Antenneforeninger, her sender man jo også kun sine egne signaler.
Mit indtryk var og bliver, alle involverede parter i Fibre var indstillede på YouSee og TDC "Alle andre skulle udelukkes". Om dette ville kunne skrives ind i en lov, og her også bive gennemtrumfet, tjah!
TDC's indtægter regnet ud for hver enkelt borger her i Danmark. x kroner gange 5,5 mio på årsbasi; tænk hvad SKAT får af Moms. Så klart mange stritter imod overhovedet blive koblet på fibre.
 
Hvorledes skal det gå de som "Nu begynder sprælle for komme fri af hvad TDC med videre har af kroge!" Hvem samme TDC/YouSee leverer til af FIBRE udlejereCensored


Redigeret af moho - 18-Februar-2011 kl. 12:14
Til top
viggo_olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2011 kl. 12:00
Til top
henrik15 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2011 kl. 19:39
Jeg er en tilfreds bruger af Waoo/Smile content og er nu tvangsforflyttet til FastTV. Eller er jeg?
Har søgt om diverse svar alle steder og har nu fået denne besked fra FastTV. MEN svaret hænger desværre ikke sammen med andre informationer.
Nu er jeg mere forvirret.
HJÆÆÆÆLP: Hvad er sandheden?
VH Henrik Cry
 
Kære Henrik,

Størstedelen af din spørgsmål kan besvares ved, at gå ind på hjemmesiden: http://fasttv.dk/dk/TDC-Fibernet/Smile---DB

Jeg har uddybet i din mail nedenfor.

Med venlig hilsen

Niels

(Henriks kommentar: Niels er direktør i FastTV)

Fra: henrik@
Sendt: 23. februar 2011 18:37
Til: direktionen
Emne: Henrik  - 2840 Holte

Kære Niels

Jeg skriver til dig for ingen vil tage ansvar hos jer.....

Jeg er i lighed med mange andre brugere kastet ud i et tvunget skift fra Smile Content til Fast TV og informationerne har været langt fra tilfredsstillende. 

Ingen kan eller vil svare på disse spørgsmål:

1)      Er man tvunget til at skifte til Fast TV?

Nej, du kan frit vælge mellem YouSee, Bolignet, Waoo samt JayNet

2)      Er der nogle alternative udbydere?

Se ovenfor

3)      Kan bokse købt indenfor 2 måneder hos Smile  ikke fortsat anvendes?

Nej, det kan de ikke. Vi kompenserer med 354,- kr. på købte bokse udover den første som er inkluderet i abonnementet..

Men det skal ses i sammenhæng med, at vi foruden ovenstående også giver dig TV og Internet første måned til 0,- kr. Her sparer du 849,- kr. samt 6 mdr. plusabonnement til 0,- kr. Besparelse 414,- kr.

En besparelse på i alt 1.617,- kr. I tillæg hertil, har du sparet lejeprisen hos din tidligere udbyder i den periode du har haft boksen.

Der skal heller ikke betales oprettelsesgebyr på boksen.

Sidst men ikke mindst, så skal vi ikke have din boks retur. Du har derfor mulighed for at sælge den på DBA , og derigennem få en del af dine penge igen for din udgift til boksen.

http://www.dba.dk/tv-boks-motorola-til-fibe/id-71359829/

Det eneste vi beder om, er dokumentation for, at boksen er købt efter 1. januar 2009.

4)      Hvad gør man med disse bokse?

Sælger dem.

5)      Har fået tilsendt 1 ny boks fra FastTv. Den er større end nuværende leverandør og det er meget uheldigt når eksisterende boks er indbygget i et rum på væggen. Kan man få mindre bokse?

Ja, boks nummer 2 og derefter er mindre. Du kan frit placere boksene i dit hjem.

6)      Jeg køber kun standard tv-pakke fra nuværende leverandør. Jeres tilsvarende omfatter internet og telefon. Det har jeg ikke brug for. Jeg ønsker kun TV.

Det kan du godt. Du kan bestille din pakke her: http://fasttv.dk/dk/Kundeservice/Bestilling

7)      Hvis Fast TV er eneste leverandør  - Hvornår kommer der andre muligheder?

Vi er ikke eneste leverandør

Jeg synes ikke lige at I snakker i øjenhøjde med jeres kunder!!!

Det er jeg ked af, vi ringer samtlige kunder op inden ombygning/overgang for at sikre, at de bliver godt informeret.

Der skal ske mange tilpasninger hvis jeres kunder skal snakke positivt om jer.

Jeg håber, at du bliver glad for din nye løsning

Jeg håber at du kan få en medarbejder til at besvare ovenstående. Og det kunne være fint hvis man kunne få svar på dette og tilsvarende på jeres hjemmeside.

Som tidligere nævnt, så kan du finde svar på næsten alle dine spørgsmål på hjemmesiden. Dog reklamerer vi ikke for vore konkurrenter.

Venlig hilsen

Henrik top.updatecursor(); function ToggleBar() { if(parent.MenuBar.document.readyState == "complete") { if(top.FramePage.MenuBar.ButtonStatus["opendraft"] != "Off") { top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("opendraft", "Off"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("reply", "On"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("replyall", "On"); top.FramePage.MenuBar.ButtonToggle("forward", "On"); } } else { setTimeout("ToggleBar()",400) } }

Til top
henrik15 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2011
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2011 kl. 19:11
Farcen fortsætter.......Vi bliver tvangsforflyttet til FastTV..... Og hvorfor var det lige at man troede at man valgte fibernet som det nyeste, hurtigste og bedste mulighed .......  
 
Hej Henrik,

Hvis du udelukkende ønsker TV, og YouSee ikke kan/vil levere i dit område.

Så er der kun FastTV tilbage p.t.

De andre udbydere leverer udelukkende Internet og telefoni. Jeg havde ikke fanget i din første mail at du kun  ønskede TV.

Med venlig hilsen

Niels (kommentar: Niels er direktør i Fast TV)

 

Fra: henrik@

Sendt: 24. februar 2011 21:16
Til: Niels Jørgen N Skov
Emne: Re: SV: Henrik  

Kære Niels

Jeg er ikke sikker på at du fik læst min adresse: Freder........ Holte:

Waoo oplyser følgende:

"Bindingsperioden er 6 mdr. Min. pris indeholder: Oprettelse: 499,-. Abonnement: 6x89,- pr. md. – i alt 534,-. Halvårligt TV Servicegebyr: 399,-. Forsendelse af TV boks: 79,-. Forudsætter adgang til fibernet. Aktiveringsomkostninger samt produktudbud kan variere hos den enkelte fibernetudbyder. Bor du i TDC Fibernets område, kan du IKKE få Waoo! TV."

Bolignet og YouSee tilsvarende og Jaynet leverer ikke TV.

Giver det anledning til at du vil ændre dit svar?

Har jeg mulighed for at få TV (og jeg er kun interesseret i TV) via andre udbydere end FastTV eller er jeg tvunget over til FastTV.

Du er velkommen til at ringe til mig på 29xxxxxx.

Venlig hilsen

Henrik xxxx

Til top
Sulaco Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Februar-2005
Sted: Espergærde
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2011 kl. 18:09
Er der nogen herinde der bruger TDCs fibernet og har valgt en anden udbyder end Fasttv eller Yousee?
 
Jeg er selvfølgelig også blevet flyttet fra Smile/Waoo til Fasttv, men har meddelt Fasttv (inden 1 feb.) at jeg ikke ønsker at være kunde hos dem, hvilket de accepterede. Samtidig ringer jeg til Waoo og siger jeg gerne vil være kunde hos dem (som jeg egentlig er i forvejen). Det kan de ikke, da de ikke har adgang til TDCs system, men prøv igen om en måned.
Jrg ringer i dag til Waoo og får nu at vide at nu kan de godt oprette mig, men men men nu koster det et tekniker besøg med en eller converter som gør at andre udbydere kan bruge TDCs fiber, pris 2500,- for oprettelse og det er TDC som kræver det, monopol eller hvad.
Jeg er godt klar over at de ikke kan tilbyde tv, men det er ok med mig, men 2500,- der blev jeg sgu sur.
Vores fibernet switch er iøvrigt aldrig blevet skiftet og jeg kører stadig på et Smile abonnoment, men det ryger jo nok på et eller andet tidspunkt.
 
Vores tlf nummer har ikke virket i 2 måneder, da waoo har porteret det til fasttv, men da jeg ikke er kunde der og ikke kunde hos waoo er nummeret i limbo i øjeblikket.
 
Jeg er ultratæt på bare droppe hele fiber eventyret og blive adsl kunde
 
Er der andre der har forsøgt ikke at blive TDC kunde (Fasttv, Yousee) og stadig kæmper?
 
Jeg synes det er utroligt at TDC får lov til dette monopol, de gør alt for at forhindre andre udbydere på deres net. (same old story).
 
Overvejer også at skrive til forbrugerombudsmanden.
 
Mvh
Sulaco
Panasonic TX-65GZ960
Panasonic DP-UB820

OPPO BDP-103

Yamaha RX-V3800
Til top
ilu-dazed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 22:45

Jeg er i den situation hvor jeg godt kan få yousee, waoo osv. via fiber (har dog ikke fiber endnu) men men Vælger jeg yousee for jeg alle de kanaler jeg ønsker, men har ikke mulighed for en rigtig fiber forbindelse feks. 50/50mbit. Vælger jeg waoo kan jeg ikke få viasats kanaler.

Det er jo simpelthen en skandale at man skal nøjes.....
 
De må simpelthen stramme op og nogle politikere må sætte en stopper for TDC's show, de burde aldrig have fået lov at købe dongs fibernet. Faktisk burde staten eller kommunerne eje skidtet og lade forbrugeren vælge frit.
Til top
sorhol Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2011 kl. 00:40
Jeg er nu kunde hos Jay.net og jeg vælger en parabol løsning til TV. For mig blev det en principsag IKKE at ville være kunde hos TDC (FastTV eller YouSee).
Sikke et cirkus, utroligt at TDC for/fik lov til dette.
Til top
Kiddo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2011 kl. 10:31
Ohh hvor kan jeg genkende det meste af det der er skrevet i tråden. Og det gør ondt at høre og mærke hvad der er sket efter at Dong/Nesa fibernettet blev "givet" til TDC.

Jeg har haft kontaktet Monopoltilsynet og som de sagde var de rigtigt kede af at de ikke kunne gøre noget fordi de meget gerne ville, men der var ikke noget juridisk kunne gøre.

Så var det videre til Forbrugerklagenævnet, de var meget imødekommende og ville meget gerne prøve og overgav sagen til deres politiske del. Det var specielt alle omkostningerne ifm. medie-konvertere og tvungne skift til forskellige routere med meget forskellige priser alt efter om det var FastTV, Waoo etc. de var interesseret i.

Så jeg kan kun opfordre jer til at kontakte Forbrugerklagenævnet og få jeres sag ind så det kan ses i mængden af sager hvor utilfredse vi er.

Open-garden, Open-source, Open-mind, Open-tunities
Til top
MaDah Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-November-2010
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 09:11
Nogen som ved hvordan det står til med hensyn til, at de skulle have ombygget nettet inden d. 1 maj?

Jeg kører fortsat hos Waoo gennem TDC's net, og modsatte mig at blive overflyttet til FastTV. Så indtil videre har det bare kørt, og fungerer stadig og har da også bare modtaget en ny faktura fra Waoo løbende. Jeg under mig alligevel bare over jeg intet har hørt siden angående ombygningen, da jeg trods alt forventede de en dag stod med den nye fiberkonverter, så TV-delen ville ryge.

Men det passer mig, da helt fint det stadig fungerer, og må meget gerne bare blive ved med det Smile
Til top
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2011 kl. 09:17
Hej
 
JEg blev kontakt at dem som skulle ombygge net om, em 1 dag varsling. hvilken jeg ikke kunne godtage. Jeg har også fortalt FASTTV, at jeg ikke ønsker at være kunde hos dem flere gang.
 
Har fået en ny regning fra Waoo som gælder til 1.6.2011.  JEg intet hørt fra TDC efterfølgende, om ombygning at min fiber. JEg få stadigvæk mit TV fra Waoo.
 
/Flemming
/Flemming
Til top
thun Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2011 kl. 06:16
Jeg blev i marts flyttet fra Waoo, til Fasttv, af nød mere end af lyst. Nu er jeg på vej ud igen ,og forlader fibernettet helt, det er for dyrt, og Fasttv må da være bundskraberen på markedet. Jeg har aldrig været kunde i et firma som fungerer så elendigt. Vælg fiberen fra, da der ikke er noget reelt at vælge imellem i Dongs tidligere område
Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu