recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDCTV + MCE ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDCTV + MCE ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nethood Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: TDCTV + MCE ??
    Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 13:08

Hej alle!

Super fedt forum! jeg har godtnok brugt mange timer herinde :)

Jeg har bestilt TDCTV med 8mbit adsl, jeg var tvunget ud i denne løsning da jeg kun har fællesantenne og ingen mulighed for fiber eller kabel tv!

Jeg har bygget et MCE med Vista ultimate 64bit, 8Gb ram, 1 Terabyte, osv osv, alt i alt rykker dette MCE bare røv :)!!

Dilemmaet er at jeg ingen mulighed har for at se tdctv igennem min egen tuner i mediecenteret, jeg er tvunget til at benytte TDCS digitale boks!

Findes der slet ingen muligheder for at benytte TDCTV med et MCE ??

Alt hjælp er værdsat!

Mvh

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af nethood nethood skrev:

Hej alle!

Super fedt forum! jeg har godtnok brugt mange timer herinde :)

Jeg har bestilt TDCTV med 8mbit adsl, jeg var tvunget ud i denne løsning da jeg kun har fællesantenne og ingen mulighed for fiber eller kabel tv!

Jeg har bygget et MCE med Vista ultimate 64bit, 8Gb ram, 1 Terabyte, osv osv, alt i alt rykker dette MCE bare røv :)!!

Dilemmaet er at jeg ingen mulighed har for at se tdctv igennem min egen tuner i mediecenteret, jeg er tvunget til at benytte TDCS digitale boks!

Findes der slet ingen muligheder for at benytte TDCTV med et MCE ??

Alt hjælp er værdsat!

Mvh

Der findes vist nok en måde at få sat bokse til at virke som tuner i MCE, men efter hvad jeg har hørt er det noget værre bøvl. så nej nogen god måde findes ikke

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 15:48

TDC-Tv er en IPTV, princpielt kunne det modtages over et netkort i HTPC-en, men det  synes "baglandet" ikke tillade....

En mulighed er at interface via boksens scart-stik og anvende IR-blaster til at skifte kanal.

Dvs. det er tilbage til analog TV.
Hauppauge har en PVR-enhed, som kan component-input, som er bedre end s-video(scart).

Der er andre IPTV udbydere, f.eks. streamtv, som kan modtages direkte på HTPC-en...

En anden mulighed kunne være satellit, hvis det er fysisk muligt...
Indtil videre ser det ud til at man kan modtage canal digital kanaler...
Hvis det skal være med VMC, check lige de tråde om disse muligheder, mens ellers kan det (DVB-s(2) køre uden videre med dvbviewer...

Redigeret af avh - 23-Oktober-2008 kl. 15:49
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu