recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEAC WAP 5000 eller Squeezebox duet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEAC WAP 5000 eller Squeezebox duet?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten Rasmusse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Emne: TEAC WAP 5000 eller Squeezebox duet?
    Sendt: 07-Maj-2008 kl. 12:57

Hej folkens,

Jeg overvejer, at købe enten en TEAC WAP 5000 eller en Squeezebox Duet til min far. Han bor i sit sommerhus og er meget musik glad med en stor cdsamling. Jeg havde derfor overvejet at digitalisere den for ham så han lettere for adgang til musikken. Han har ikke meget forstand på computer, men har dog en relativ gammel en.

Jeg overvejede i den forbindelse, hvad der ville være billigst og bedst at købe. Han har som sagt en gammel computer, men ikke nogen NAS. Jeg overvejede derfor om man kunne lægge cd'erne ud på en ekstern harddisk og sætte denne til TEAC WAP 5000. Eksterne HDD er så vidt jeg kan se meget nede i pris og det vil derfor kunne gøres relativt billigt med en TEAC WAP 5000 og en ekstern harddisk. Jeg synes, at TEAC WAP 5000 virkede spændende idet hans syn og gang ikke er så god, hvorfor han kunne sidde i sofaen og se det hele på fjernbetjeningen.

Alternativet jeg havde overvejet var en Squeezebox Duet. Problemet så vidt jeg kan se, udover at også selve afspilleren er dyre, er at han i såfald enten skal have sin computer tændt, eller at jeg også skal anskaffe en NAS til ham.

Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer som har nogle gode tips til en god løsning til en rimelig pris.

Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 13:14

Ja Teac er billigere, og vil i et lille sommerhus nok være en billigere løsning.

Forskellen er at Teac'en har begrænset rækkevidde da den bruger bluetooth, og så vidt jeg husker er opløsningen på skærmen ikke speciel god.

Til top
hpdahl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 315
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 13:46

Hvis hans gamle computer har wake on lan, ville de måske være en ide afhensyn til synet, at købe den gamle sb3, hvor der er et stort og tydeligt display. Når fjernbetjeningen til sb3 tændes, kan den vække computeren. Hvis computeren og SB3 står tæt på hinanden, kunne man nemt kable dem, ellers skulle man måske ofre en trådløs, så kan computeren stå af vejen i f.eks. et skab, eller et andet værelse
Der er sikkert plads internt  i computeren til en "stor" Harddisk
Ca 2000 for SB3 og 5oo for harddisk + 350 til accesp.

MVH
HPDahl
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 13:47
Du kan også prøve Noxon 2 audio. Den vil også kunne spille med en usb-disk.
Den koster jf. linket omkring 1200,-

Venligst
Søren
Til top
Morten Rasmusse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 14:51
Nogen som har en idé om hvad rækkeviden på fjernbetjeningen er på WAP-5000?
Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 15:47
Da det er bluetooth er det max. 10m
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 17:10

Jeg har også sommerhus og blev træt af altid at have det forkerte (!) musik med på MP3-spilleren - min samling er ret stor. Så jeg tog konsekvensen og dublerede - så I sommerhuset har jeg nu også NAS og trådløs router (engang imellem synkroniserer jeg så mellem privaten og sommerhuset). Løsningen med ekstern harddisk tilsluttet Noxon'en kan lyde besnærende, MEN der et væsentligt problem med den løsning - medieserveren kommer ikke med, hvorfor man kun kan søge på mappeniveau (altså ikke efter artist/album/nummer). Blot til info!

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2008 kl. 19:26

NU findes der jo både klasse I og klasse II Bluetooth, jeg er ikke klar over hvad WAP'en kører. Min rækker overalt i huset svarende til 15-20 meter.

mvh Jens 

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu