recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teac Wap-4500 virker ikke umiddelbart....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTeac Wap-4500 virker ikke umiddelbart....

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Emne: Teac Wap-4500 virker ikke umiddelbart....
    Sendt: 19-December-2008 kl. 18:05

Jeg har sluttet den til, men modsat mine andre UPnP-klienter virker den ikke. Den finder ikke Twonky (på min NAS) - uanset hvor mange gange jeg reset'er Twonky og beder den acceptere nye klienter. Det har jeg aldrig oplevet med andre klienter.

Teac'en finder og accepterer mit trådløse netværk - men altså ikke Twonky. vTuner funker heller ikke. Signalet er i øvrigt ret ringe - selv om der ikke er mange meter mellem router og WAP.

Hm... jeg roder videre.

/kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2008 kl. 08:20

Jeg har testet EAP 8500 på det trådløse netværk og det virker fint både med Vtuner og Twonky. Har du chekket den kanal den vælger til det trådløse netværk ?

mvh jm

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2008 kl. 09:54

....nej - og jeg husker pludselig, at jeg har haft et kanalproblem med Noxon engang, hvor det pludselig ikke spillede, før jeg ændrede kanal. Den vælger selv kanal 6 - hvad skal man vælge?

Den funker i øvrigt perfekt i trådet udgave - jeg kan bare ikke have net-kabel liggende i hele lejligheden...

/kris

EDIT: Er det i routeren at jeg skal ændre kanalen eller...?

Redigeret af kris - 20-December-2008 kl. 10:00
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2008 kl. 11:21
Du kører på en trådløs kanal, som bestemmes af din router. Kanalen kan du enten se i routeren eller en af de tilsluttede pc'er.
Derefter kan du vel skifte kanal i din afspiller?

Nu du bor i lejlighed, vil det måske være nyttigt at læse nedenstående, eftersom man let får problemer med kanalsammenfald med naboerne.

http://www.geekzone.co.nz/inquisitor/2996

Jeg vil anbefale dig at hente Network Stumbler, så du kan afgøre, hvilken kanal, der er bedst at bruge.

Venligst
Søren
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2008 kl. 11:46

jeg har skiftet til kanal 11 i routeren - og det hjalp kortvarigt på signalet, så WAP'en faktisk kunne koble til det trådløse netværk og finde radiostationer (vTuner). jeg kunne også (kortvarigt) se WAP'en i Twonky-konfiguationen ("shared clients") - men ALLIGEVEL kom Twonky ikke frem som audio server på WAP-remoten...

hov - nu er signalet tilbage igen - stadig uden Twonky.

jeg tjekker lige Network Stumbler for at finde en bedre kanal!

/kris

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu