recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEAC WAP-5000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEAC WAP-5000

 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 10:35
Er der nogen der ville være søde at poste link til ny firmware.

Jeg har haft mega mange problemer med min, og derfor ville jeg gerne have ny firmware på, før jeg skriver min anmeldelse.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Phinn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-Marts-2007
Sted: Netherlands
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 15:17
Her er linket til den nye firmware
http://dspd.teac.de/index.php?id=477&L=0#c1879

Mvh
Phinn
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 22:04
1.000 tak. Fandt den, så skal det blive spændende og se om den er blevet mere stabil.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 21:06

Tillykke med din wap Hummelmose!. Forudsat at du er glad for den selvfølgelig -ellers er der ikke rigtigt noget at ønske tillykke med .

Jeg er spændt på at høre nogle kommentarer fra dig, da du og måske også j-mil jo modsat mig har prøvet flere forskelige audio klienter.

Personligt er jeg godt tilfreds med min Wap. Jeg har dog bemærket at hvis man skal søge efter en artist f.eks. "Les Humphries Singers" og man så benytter søgefunktionen og taster "le + enter" så finder den ingen ting, hvor jeg havde forventet en liste med alle artister der begynder med "le". Ellers må jeg sige at wap-en har indfriet mine "absolut personlige" forventninger. På ønskelisten har jeg dog følgende: 1. Hurtigere at betjene i almindelighed og hurtigere søge funktion i særdeleshed. 2. Mulighed for at kunne redigere playlists på mediaserveren. 3. Et større display ville være rart, men ikke nogen nødvendighed. Selvfølgeligt ville det være rart med en større standby-tid, men taget i betragtning af at bluetooth er bidirektionel, kan jeg sagtens leve med dette som det er.



Redigeret af dreamstream - 02-April-2007 kl. 21:07
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2007 kl. 23:56
Hej Dreamstream.

Sorry, jeg først svarer nu.

Mit første indtryk af WAP'en var ikke særligt positivt. Den crashede 4-5 gange, og fangede ikke mit WiFi. Jeg havde sågar en RMA klar hos HIFI-Hammeren.

Da jeg endeligt fik den op og spille, har den kørt smertefrit siden, og den nye firmware, har ikke gjort det værre.

Jeg har testet den med min Dreambox som uPnP server og med Twonky Vision, og ingen af dem har skuffet. TwonkyMedia virker jo bare perfekt.

Displayet's størelse gør mig ikke så meget. Det der gør mig mest irreteret er faktisk deres vtuner skidt. At add'e sin egen radiostation er død besværligt og åndsvagt. Hvorfor har basen ikke et web interface, som man kan sætte alting op fra.



Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 17:39

Efter at have brugt WAP'en mere end 2 uger, vil jeg lige opsumere mine indtryk af den.

Først skal det lige nævnes, efter at have opdateret softwaren, har produktet kørt helt stabilt.

Design: Basen ligner ikke et audioprodukt, kunne ligeså godt være en router eller andet PC produkt, men da den alligevel kan gemmes af vejen gør det ikke så meget, men hvorfor skal elektronik produkter idag absolut udstyres med hav af lysdioder, hvor især de blå kan oplyse hele stuen. Remoten er OK, men virker en anelse spinkel. Det jeg har mest imod den og ladestanden, er de blanke sorte plasticflader, som er ekstrem modtagelig overfor ridser, jeg undrer mig også over at der ikke er placeret nogen gummifødder under remoten, igen nemt at lave ridser i bunden af remoten (lakeret plast). Personlig syntes jeg godt at displayet kunne være noget større, funktionstasterne under displayet er også temmelig små.

Daglig brug: Jeg bruger WAP'en sammen med Twonky 4.1 og det har ikke givet problemer, med den sidste softwareopdatering er problemet med mystiske title navne løst.  Alphanumerisk søgning fungerer hos mig. Selve betjeningen er Ok når man lige har fundet fidusen, jeg har lært at leve med blutooth linkens måde at opfører sig på, dog oplever af og til også en lille tøven ved taste tryk når linken er oppe, hvilket så gør at man (jeg) trykker en ekstra gang på tasten bare for at opdage at den har opfattet det første gang og så sender 2 afsted. Hvis man brugen WAP'en sammen med en ren effektfortærker, er de 15 step i volumekontrollen for lidt. Basen er forsynet med en linie indgang, som kan vælges fra remoten, det er smart, bare besynderlig at man brugt et minijack stik, et par phono stik ville være mere korrekt rent hifimæssigt. Displayet er ikke så stort, det er ok til tekst, som står tydeligt, albumart bliver vist i mini størrelse, så jeg syntes ikke det så anvendeligt. Radiodelen bruger stationslisten fra Vtuner, dog kun som prøveabonnemet, efter 60 dage skal man ud at investere en en licens, koster dog ikke alverdens.  Det er muligt at gemme 20 stationer  i en favorit liste, her savner jeg Noxon Iradio mulighed for at gemme en favorit ud på en preset tast. Det er muligt at gemme en URL direkte i favoritlisten, det kræver dog at den først puttes på en USB stick og derfter overføres til basen. Hvorfor man ikke har lavet et WEB interface er mig en gåde. Softwareopdatering af basen foregår også via USB stikket.  

 Jeg er dog blevet ganske glad for produktet og der findes jo ikke rigtig nogle andre UpnP enheder, der kan det med fjerbetjeningen, så hvis det er et must kan produktet anbefales. På den anden side må jeg konstatere at Terractec's Noxon produkter bare gør næsten det samme og på nogen områder bedre for en væsentlig lavere pris. Det er ærgeligt at TEAC, som sagtens kan lave godt audio udstyr ikke lige har satset højere. Jeg ser frem til en WAP 6000, med større display, mere lækkert design, mulighed FLAC, i det hele tage mere af det hele.

jm

     

  

 

 

 



Redigeret af j_mil - 03-April-2007 kl. 18:40
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3960
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af j_mil j_mil skrev:

Efter at have brugt WAP'en mere end 2 uger, vil jeg lige opsumere mine indtryk af den.

Først skal det lige nævnes, efter at have opdateret softwaren, har produktet kørt helt stabilt.

 

Det var da et kort indtryk :-)

Men ja, med den nye firmware, er den stabil.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 16:13
Jeg døjer iøvrigt med at bluetooth forbindelsen går i højttalerne/forstærkeren når den er aktiv. Er der nogle der oplever det samme?
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 14:02

Hej

Jeg har også problemer med at se covers. jeg forstår ikke hvordan billedet skal gemmes i den enkelte musikfil´s "tag"?

Jeg hart gemt billedet i folderen, således at mappen viser de albums den indeholder, men jeg kan ikke gemme noget i de enkelte filer!?

Please help!

Auri

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2007 kl. 17:40
Helt kort fra mobilen i Italien: download mediamonkey og benyt dette super program (gratis) til at embedde covers direkte i hver musikfil. Ja, benyt det til alt i forbindelse med din digitale musik - mediamonkey rules.

kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Auri Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 09:24

Hej

Tak for svar! Nu har jeg hentet MM men det virker stadig ikke.

Jeg har en Qnap hvor Filerne ligger på, MM har jeg installeret på min PC og scannet efter filer for derefter at gemme covers på de enkelte albums

Men jeg kan ikke se billederne på WAP´en, jeg går ind under den første fil i albummet og vinger af at den skal gemme det i alle filer på det pågældende album!

Hvad gør jeg forkert?

Filerne ligger også på computeren, og jeg tænkte at jeg måske skulle rense Qnap´en Gemme billeder på filerne på PC´en og derefter overfører til Qnap´en igen!?

MVh Auri

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2007 kl. 14:07
ikke noget renseri! i mm skal der scannes direkte til din nas. derefter anbefaler jeg at du downloader trixmotos fremragende album art tagger script - find det i mm forummet eller direkte paa google. programmet kan blandt mange ting embedde folder covers direkte i alle filerne i folderen - det er lynhurtigt - og gratis. hvis du ikke kan se coveret paa wap'en MAA det vaere fordi du ikke har faaet det embedded paa nas'en hvorfra du vel streamer. saa soerg for som naevnt foerst at det ER nas'en du scanner og ser i mm!

kris:.
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 13141516>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu