|
TechniSat DiGyBOXXT4 <-- Anbefales herfra |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
flying_jetplane
Ny bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Emne: TechniSat DiGyBOXXT4 <-- Anbefales herfra Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 12:35 |
Som en tidligere utilfreds Sagem ITD 84HD ejer, må jeg
sige at jeg er overordentlig positivt overrasket over TechniSat's boks, DiGyBOXX T4 VA. Til at starte med har jeg ikke længere udfald på signalet, som med Sagem-boksen. Dernæst er billedkvaliteten helt i top, og nogle gange er kanalerne faktisk pænere med boksen, end mit TV's interne tuner, det havde jeg slet ikke regnet med, da Sagems billedkvalitet var niveauer under, hvad mit TV i forvejen kunne vise. Fjernbetjeningen virker mere robust og reagerer desuden altid og med det samme. Det samme gælder boksens repsons ved kanalskift og knappetryk - alt sker bare promte. Sidst men ikke mindst, har TechniSat faktisk kunne finde ud af at inkludere et HDMI-kabel, frem for et slattent composite eller scart-kabel, som så mange andre gør. Thumbs up. Købt hos AV-Connection til 0 kr i forbindelse med Boxer- abonnement. Kan også købes løst til 1095 kr. http://www.av-connection.dk/?PGr=3402&ML=1015 Redigeret af flying_jetplane - 27-Oktober-2009 kl. 12:44 |
|
Dav då'!
|
|
xcardman
Guld medlem Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 12:39 |
det lyder godt har selv bestilt en. Den er faktisk overset.
havde lånt en maximum 541 va den kan jeg abosolut ikke anbefale. forstå ikke den er blevet anbefalet af tænk. optager via min bærbar, men det er meget rart og have en boks til sit tv. har ingen tuner i mit. Redigeret af xcardman - 27-Oktober-2009 kl. 12:42 |
|
xcardman
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 13:02 |
ved køb af denne boks er porto gratis hos www.av-connection.dk
|
|
xcardman
Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 13:46 |
har du prøvet HE AAC lyd fra canal 9 igennem hdmi.
det undre mig der kun stå stereo udfra hdmi. men HE AAC udfra coax. |
|
Badsted
Guld medlem Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 12:14 |
Jeg har også købt den efter jeres anbefalinger. Den er super fin og mange længder bedre end den Maximum box jeg købte til det halve i Bilka. Tak for anbefalingen Med venlig hilsen |
|
xcardman
Sendt: 28-Oktober-2009 kl. 13:11 |
har lige sat min op og den fungere bare.
Maximum 541 glem tænk test og den boks |
|
thomasha
Junior bruger Oprettet: 25-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 17:26 |
Hej
Hvordan er den elektroniske program guide? Kiggede i manualen fra deres hjemmeside og den så lidt grå og kedelig ud, men er den smart? Spytter den lyd ud på phono udgangen imens den sender billede over hdmi? |
|
flying_jetplane
Ny bruger Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 01:06 |
thomasha>
Den elektroniske guide ser måske kedelig ud, men den er lækker, overskuelig og så er den hurtig og virker (i modsætning til andre boxe) Ja, den smider enten lyd ud fra phono eller coaxial, alt efter hvad du vælger, samtidig med billedet overføres via HDMI. |
|
Dav då'!
|
|
thomasha
Junior bruger Oprettet: 25-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 11:43 |
Ja jeg har købt den. synes det er en rigtig god boks. måske den bedste til 1000kr indtil videre...?
|
|
xcardman
Sendt: 31-Oktober-2009 kl. 11:48 |
er stadig super glad for min og den viser et rigtig godt billede.
den er hurtig til alt. bruger dog en multifjernbetjening. vi må se hvordan DR-HD bliver i morgen |
|
thomasha
Sendt: 01-November-2009 kl. 22:38 |
Så blev de nye mpeg 4 kanaler testet på boksen.
Jeg bruger stueantenne, men har godt signal med 100-200 fejl pr. 1000000 bits! dvs de fejlkorrigerende koder skulle gerne være istand til at rette, og der bliver da heller ikke leveret nogle pakker med bit fejl til mpeg4 dekoderen. Alligevel oplever jeg nogle gange pixelfejl i de nye kanaler (tester netop DR hd, men det skete vist også på Kultur og Ramasjang). en sjælden gang sker der også en lyd fejl Det sker dog IKKE på de mpeg2 kodede kanaler DR1,DR2 osv. andre der har samme problem? Virker som om dekoderen ikke kan følge med hvis bitraten pludselig bliver for høj (de sender jo i vbr) men det kan bare ikke passe.. Thomas Redigeret af thomasha - 01-November-2009 kl. 22:45 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Sendt: 01-November-2009 kl. 22:51 |
Ja jeg har samme problem med Triax HD405VA. Spekulerer lidt på om det er fra DR HD kanalen, der er vanskeligheder.
|
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |