recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TechniSat DiGyBOXXT4 <-- Anbefales herfra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTechniSat DiGyBOXXT4 <-- Anbefales herfra

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Jeg dropper det her digitale lort. 

Det er nok fordi signalkvaliteten kun ligger omkring de 70%, at den har de her problemer. Amatør fællesantenne!!! 

Underligt at man ikke fysisk kan se på boksen, at den er tændt. Der er ingen grøn lysdiode som lyser. 

Jeg har det samme problem på det fællesantenneanlæg jeg er tilsluttet. Før den 1. november ingen problemer med MPEG2 kanalerne men efter MUX1 blev flyttet er signalkvalitetenn røget ned under 60% og svinger fra under 40% til omkring 60% med det resultat at der er hyppige billed- og lydudfald på kanalerne. MPEG4 kanalerne bliver slet ikke distribueret på vores et-strengssystem.

En skrammelantenne fra Harald Nyborg på altanen giver en signalstyrke på 95% og en kvalitet på 100% på både MUX1 og MUX2, så det var måske et forsøg hver for dig også at droppe fællesantennen til det digitale?
Til top
keyser soze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Aarhus
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af keyser soze keyser soze skrev:

Har så stadig problemer med at få lyd med over til tv via hdmi...
Vil der opstå et problem med lyden, når nu mit tv, der er 3 år gammelt kun har HDMI v1.0 eller v1.1 får lyd og billede fra Digyboxx'en, der kører HDMI v1.2 eller v1.3????

Er der nogen, der har tilkoblet denne boks via HDMI?
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 12:29
Jeg har den tilkoblet mit PX80 via HDMI, ingen problemer der.....

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 14:44
Jeg tager min boks over til en bekendt senere idag for at teste den. Personen bor i eget hus og modtager signalerne fra sin egen tagantenne.

Jeg vender tilbage med resultatet.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 20:54
Ok, så har jeg testet boksen tilsluttet en gammel tagantenne og der var ingen fejl på billede eller lyd. Den var faktisk mere stabil end den indbyggede digital tuner i husets tv (Sony 40W5500).

Signalkvaliteten med tagantennen lå på 80-90% på MPEG2 kanalerne, mens signalkvaliteten på MPEG4 kanalerne lå og rodede på kun 50-60%. På trods af dårligere signalkvalitet fra tagantennen i forhold til fællesantennen på MPEG4 signalet, så var billede og lyd altså klippestabilt. Mystisk.

Konklusionen er altså, at boksen intet fejler, men at det er fællesantenneanlægget, som har en fejl i udsendelsen af MPEG4 signalet.

Jeg må på udkig efter en god aktiv stueantenne. Hvilken en kan anbefales?

Til top
bissemanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2009 kl. 21:43
mærkeligt at jeg ikke har pixelfejl på hd.men på samtlige af de andre kanaler.
ligger på 97/84% på mpeg4 uanset vejr kører med en 5v aktiv antenne 20 db.
tror det er den aktive antenne der laver fejlene,men er ikke sikker

Redigeret af bissemanden - 04-November-2009 kl. 21:44
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 03:21
Efter et par dage i selskab med den her boks kan jeg kun sige god for den. Den er let at gå til, den er hurtig ved betjening og så kan den levere et stabilt billede og en stabil lyd selv ved en meget lav signalkvalitet. Den får en anbefaling herfra!   
Til top
mial Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2006
Point: 174
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 12:25
OK. Når I har anbefalet boksen så varmt, så har jeg bestilt demo modellen.
( Det skulle være kun indpakningen der var lidt i stykke, men boksen 100 % fejlfri).

Så er jeg spændt for at prøve det .
Jeg har prøvet en dilog dt-455HD og der var en del problemer med omskiftningen 4:3 til 16:9.
Der fremgår at et indlæg, at I også har bemærket problemet ved denne boks.

Har I løst det ved en bestemt opsætning ( f.eks. HDMI udgang auto, format : auto ) eller lign.
eller oplever I det stadigvæk som et problem ?
På forhånd tak for svaret.
Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2009 kl. 10:08
Har også denne boks og er rigtig glad for den. Efter at have trukket ny antenneledning i hele huset = ingen samling så vi i søndags Forbrydelsen på DR HD uden et eneste udfald Smile
Jeg har imidlertid et andet problem. Når der er serier om eftermiddagen  vises de i 4:3 medmindre jeg i menuen retter formatet til 4:3, så vises de i 16:9. Reklamerne indimellem vises imidlertid rigtigt så når den står til 4:3 er de selvfølgelig med bjælker. Når jeg hopper over på parabol via scart vises alt rigtigt så er der noget med opsætningen af HDMI på min Panasonic PV60 der skal rettes? Der er ikke nogen steder man kan rette billedformat når man trykker på menu - indstilling.
Ved ikke om der er noget i signalet på serierne der får tv'et til at opføre sig sådan! Det er kun på serier, ikke reklamerne indimellem og heller ikke nyheder m.v.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu