recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technotrend eller hvad?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTechnotrend eller hvad?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 11:57

Jeg kender ikke TT kortet, men på mit FloppyDTV installerede jeg bare BDA driveren og så var det kørende.

Herefter åbnede jeg configuration, og gik ind under TV-servers og fandt kortet. Er det herinde du ikke kan finde det? Hvor er det du får den der besked med "No capture Cards Present"?

Er det den nyeste version, RC3, du har installeret?

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 12:38
Prøv at checke om din Technotrend findes i enheder/devices hvilket er den første forudsætning for at kunne finde kortet i MP - Jeg kører med MP server, hvor kortet fungerer fint.
Den Ben
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 14:08

jonaskp: når du siger tv-server, er det så ikke under det ikon der kommer på desktoppen der hedder Mediaportal - configuration? Fordi det er her at jeg ikke kan se kortet under TV - TV capture card - eller skal man opsætte tv-serveren et andet sted?!?

Benu: Kortet findes fint i enheder/devices.

Jeg har installeret single-seat versionen, men skal man så opsætte tv-serveren et andet sted?

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 14:15

Hvis du har installeret Single-Seat, har du så installeret det med TVserver (det var tidligere muligt at installere med den gamle TVengine, ved ikke om de snart har fået fjernet dette)?

Vær sikker på at du har installeret det med TVserver. Herefter skal du ind i MediaPortal TVserver Configuration. Oppe i toppen - det øverste punkt mener jeg - er der noget der hedder Servers. Herunder skal du så ind og vælge din pc's navn hvorefter du får en liste med TVkort der er tilgængelige.

Hvis du ikke har fået en genvej til TVserver Configuration på skrivebordet så skulle den ligge i startmenuen - hvis ikke, så har du fået det installeret med den gamle TVengine.

[Edit]Når jeg lige læser din post igen, så lyder det meget som om du har fået installeret den gamle TVengine, og altså ikke TVserver. Der bør under TV i MediaPortal slet ikke være et punkt med Capture Cards hvis du har installeret TVserver-versionen.

Jeg kan ikke huske det præcis nu, men skal se om jeg ikke lige kan kontrollere det når jeg er hjemme i aften, hvis du ikke har fået det til at virke.

Redigeret af jonaskp - 20-Oktober-2008 kl. 14:17
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 17:05

jonaskp: supersvar - jeg checker så snart jeg kan komme til TV'et (jeg kan ikke få min XP maskine til at overtage mit Vista mediecenter - men det er en anden historie) ;-)

Ved nærmere eftertanke syntes jeg ikke at huske, at jeg skulle vælge mellem TV-server eller TVengine da jeg installerede. Jeg troede faktisk at man kørte med tv-server, når man valgte single-seat.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 17:58
hvis du har installeret TV server ser MP conf sådan ud  - nederst uden server

Den Ben
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 20:02
Præcis det som Benu viser. Du har derfor fået
installeret deres gamle TVengine.

Jeg sad lige og kørte installationen igennem et par
gange, og jeg tror jeg ved hvad der er gået galt. Da du
har installeret den, har du sagt "Nej" til at du vil se
HD-tv. Herefter spørger den hvilken TVengine du vil
benytte, men den gamle Engine er default. Og du har bare
trykket ok.
Det er ihvertfald den eneste måde jeg kan få
valgmuligheden mellem at installere old tvengine og den
nye TVserver på...

Løsningen er at geninstallere. Husk at sige ja til at du
vil se HDTV, så burde du ikke løbe ind i problemer.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 01:32

Super folkens - nu er jeg da (lidt mere) på rette spor. 

efter lidt (meget) besvær fik jeg afinstalleret hele MP og sql.

Så installerede jeg kun tv-server og MS-SQL og det ser ud til at virke - sådan da!! Nu kan jeg da i det mindste komme ind i TV-server configurationen.

Men så melder der sig så nye problemer, for jeg kan ikke umiddelbart se hvordan jeg skal sætte det op! (men nu kan den da i det mindste se mit kort) - skal programmet BDA-data køre i bagrunden? Skulle jeg også have installeret klient delen med det samme eller kan jeg gøre det senere?

Gider I (Benu eller andre med Technotrend kort) ikke smide et par screendumps af jeres opsætning i tv-server konfigurationen?

På forhånd tak - og undskyld de mange spørgsmål, men dette ser ud til at blive en sej kamp.

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 08:02
Prøv at læs her
det er ikke afgørende om man bruger Technotrend eller FloppyTDV fremgangsmåden er den samme.
Kender ikke lige DBA-data eller BDA-data, men det skal ikke køre i baggrunden, du har installeret driverne til dit kort og det er den MP bruger, tror kun du mangler at scanne efter kanaler og sætte op om du har CAM, men prøv at læs på MP wiki, der kan du få meget hjælp og gode screendumps.
Den Ben
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 10:52

Super - jeg har (sikkert fordi jeg er dum) ikke kunne finde noget om opsætningen af tv-server, men nu prøver jeg at gennemgå dette.

Foreløbigt tak

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu