recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technotrend TT-Connect CT-3650 CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTechnotrend TT-Connect CT-3650 CI

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 08:14

Oprindeligt skrevet af thomas_fogh thomas_fogh skrev:

Jeg overvejer at købe "Technotrend TT-Connect CT-3650 CI", men det ser ikke ud til at Technotrend's webside har nogle drivere eller support?
Hvordan kører kortet? (Jeg har Stofa)

 

Her er der ingen problemer mere, men de 2 boxe jeg har har begge været til rep. hhv. efter 2 dage , og efter 1 måned, men nu har de fungeret upåklageligt i næsten 1 år, www.dvbshop.net  http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p195_TechnoTren d-Connect-CT-3650-HDTV-USB-CI-TT-Viewer.html det er det rigtige sted at købe udstyr, så vidt jeg husker laves boxen ikke mere af technotrend da de har lukket afdelingen som lavede den, men jeg har Vista home premium 64bit, og de fungere perfekt ,med yousee ihvertfald, Stofa har jeg ikke nogen erfaring med, www.dvbviewer.com er det bedste program til kortet.

 

Morten 

Technotrend TT-connect CT-3650 CI
NAD 32A1
Til top
thomas_fogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 01:18
Jeg overvejer at købe "Technotrend TT-Connect CT-3650 CI", men det ser ikke ud til at Technotrend's webside har nogle drivere eller support?
Hvordan kører kortet? (Jeg har Stofa)
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 10:31
Hvis Technotrend ikke er sagen, kan i så evt. anbefale noget til folk, der gerne vil modtage DVB-C via USB?

<edit>
Nevermind... jeg får kabeltv gennem CanalDigital (Glentevejens Antenneforening), og jeg har lige fundet ud af at de sender ud i MPEG-4, og det understøtter Windows Mediacenter jo som bekendt ikke :-(
</edit>


Redigeret af gertsen - 11-December-2008 kl. 10:49
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Når man læser denne tråd for man ikke just lyst til at at købe Technotrends Crap...

Tja.. men forums er jo mest for dem som har problemer. Forhåbenlig så sidder der mange mennesker med TechnoTrend kort som bare aldrig har haft problemer, så de har ingen grund til at lave indlæg

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>MCenterFreak</SPAN> MCenterFreak skrev:

Ja men er Midt Data ikke gået konkurs, igen?

Midt-Data A/S gik konkurs i marts. Firmaet hedder idag Midt-Data ApS, og er ikke pt. konkurs.

Midt-Data har iøvrigt sendt min kort videre til TerraTec for reparation. Hvilket jo intet hjælper da de sikkert ikke kan stabilisere drivere med loddekolber...

TerraTec har endelig idag kreditteret prisen for deres Cinegy C PCI HD kort.

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 12:06

Der lader til at være et problem med den måde som TV-kort producenterne tænker på. De forlanger 100% perfekt signal konstant, ellers fungere deres ting ofte ikke.

Underligt nok, så er producenter af settop bokse nødt til at arbejde med en fejltolerance som TV udbyderne har specificeret.

TV udbyderne vil aldrig garanter et konstant 100% perfekt signal.

IMO skal man derfor ikke accepter TV-kort producenternes undskyldninger om dårligt signal hvis ens settop boks fungere. De skal føle på pengepungen så kortet skal bare retur. Fejltolerance er nemlig slet ikke nemt at kode korrekt så det er der fårene skilles fra bukkene.

Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2008 kl. 10:50

Hej Igen

Nu er min gamle 3650 kommet hjem igen, og nu virker den, dejligt så skal jeg bare sende den anden afsted til reperation, det koster hver gang 170 kroner i fragt :-(

Har iøvrigt spurgt TechnoTrend hvad jeg skal gøre for at undgå de går i stykker, hvis man kan det, den gamle holdt 2 dage på min bærbar, og den anden holdt i 14 dage.

Har ikke lige fået et svar endnu.

i får lige et link til en gut som ihvertfald er glad for sin usb box http://n3wz.dk/blog/?p=19#comment-13

Bedste Hilsner

Morten Dahl

Technotrend TT-connect CT-3650 CI
NAD 32A1
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:


Tja.. men forums er jo mest for dem som har problemer. Forhåbenlig så sidder der mange mennesker med TechnoTrend kort som bare aldrig har haft problemer, så de har ingen grund til at lave indlæg

Det kan jeg ikke være uenig i, men jeg har har deltaget i mange htpcfora i mange år, og jeg kan forsikre dig om at Technotrend for størsteparten er noget lort for hvad angår drivere.


Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Når man læser denne tråd for man ikke just lyst til at at købe Technotrends Crap...

Tja.. men forums er jo mest for dem som har problemer. Forhåbenlig så sidder der mange mennesker med TechnoTrend kort som bare aldrig har haft problemer, så de har ingen grund til at lave indlæg

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>MCenterFreak</SPAN> MCenterFreak skrev:

Ja men er Midt Data ikke gået konkurs, igen?

Midt-Data A/S gik konkurs i marts. Firmaet hedder idag Midt-Data ApS, og er ikke pt. konkurs.

Midt-Data har iøvrigt sendt min kort videre til TerraTec for reparation. Hvilket jo intet hjælper da de sikkert ikke kan stabilisere drivere med loddekolber...



Redigeret af Hodor - 14-November-2008 kl. 14:43
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Status: Offline
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2008 kl. 05:38
Når man læser denne tråd for man ikke just lyst til at at købe Technotrends Crap...
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Tja... og nu vi er ved service. Så har jeg stadig intet fået kreditteret fra Midt-data på det TerraTec Cinergy HD PCI CI kort jeg indleverede for 3 uger siden. Ikke så fantastisk

Ja men er Midt Data ikke gået konkurs, igen?

Så får du nok hverken kort eller penge tilbage

Hvem skal man snart handle hos??

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2008 kl. 23:04

Sidste update på denne sag.

Har netop modtaget bekræftelse på at DVBShop har returneret pengene for den tilbage sendte enhed. Så stort plus til deres service. 14 dages returret er slet ingen selvfølge uden for danevangs grænser.

Tja... og nu vi er ved service. Så har jeg stadig intet fået kreditteret fra Midt-data på det TerraTec Cinergy HD PCI CI kort jeg indleverede for 3 uger siden. Ikke så fantastisk

Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 21:38

HEJ

 

Troede lige at mit problem var løst mht. 3650, men nu er den nye boks jeg har købt og gået i stykker det samme er sket, det begyndte med at DVBVIEWER skrev "no available hardware" så skannede jeg enheden igen inde fra indstillinger, og så var de tilbage igen, men nu har jeg samme problem som før,  som du også har.......

 

Jeg ringer til tyskland i morgen

 

Morten

 

 

Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Update.

Jeg har haft en YouSee tekniker forbi som har skiftet 'alt ude i boksen', og det har intet hjulpet. Hans målninger viste heller ikke nogen problemer med signalet.

Så min CT-3650 bliver sendt retur imorgen.

Problemet er, at mange mennesker har denne boks og oplever ingen problemer, så jeg er ikke sikker på at den har en defekt overhovedet eller om der alligevel er noget i signalet.

Ellers har boksen været meget nem at bruge sammen med DVB-viewer. Billed/lyd har fungeret upåklageligt og skift mellem kanaler har været pænt hurtige (2-3sek).

Technotrend TT-connect CT-3650 CI
NAD 32A1
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu