recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Technotrend TT-Connect CT-3650 CI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTechnotrend TT-Connect CT-3650 CI

Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Hodor Hodor skrev:

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Når man læser denne tråd for man ikke just lyst til at at købe Technotrends Crap...

Tja.. men forums er jo mest for dem som har problemer. Forhåbenlig så sidder der mange mennesker med TechnoTrend kort som bare aldrig har haft problemer, så de har ingen grund til at lave indlæg

Oprindeligt skrevet af <SPAN =bold>MCenterFreak</SPAN> MCenterFreak skrev:

Ja men er Midt Data ikke gået konkurs, igen?

Midt-Data A/S gik konkurs i marts. Firmaet hedder idag Midt-Data ApS, og er ikke pt. konkurs.

Midt-Data har iøvrigt sendt min kort videre til TerraTec for reparation. Hvilket jo intet hjælper da de sikkert ikke kan stabilisere drivere med loddekolber...

TerraTec har endelig idag kreditteret prisen for deres Cinegy C PCI HD kort.

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 10:31
Hvis Technotrend ikke er sagen, kan i så evt. anbefale noget til folk, der gerne vil modtage DVB-C via USB?

<edit>
Nevermind... jeg får kabeltv gennem CanalDigital (Glentevejens Antenneforening), og jeg har lige fundet ud af at de sender ud i MPEG-4, og det understøtter Windows Mediacenter jo som bekendt ikke :-(
</edit>

Redigeret af gertsen - 11-December-2008 kl. 10:49
Til top
thomas_fogh Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 01:18
Jeg overvejer at købe "Technotrend TT-Connect CT-3650 CI", men det ser ikke ud til at Technotrend's webside har nogle drivere eller support?
Hvordan kører kortet? (Jeg har Stofa)
Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 08:14

Oprindeligt skrevet af thomas_fogh thomas_fogh skrev:

Jeg overvejer at købe "Technotrend TT-Connect CT-3650 CI", men det ser ikke ud til at Technotrend's webside har nogle drivere eller support?
Hvordan kører kortet? (Jeg har Stofa)

Her er der ingen problemer mere, men de 2 boxe jeg har har begge været til rep. hhv. efter 2 dage , og efter 1 måned, men nu har de fungeret upåklageligt i næsten 1 år, www.dvbshop.net  http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p195_TechnoTren d-Connect-CT-3650-HDTV-USB-CI-TT-Viewer.html det er det rigtige sted at købe udstyr, så vidt jeg husker laves boxen ikke mere af technotrend da de har lukket afdelingen som lavede den, men jeg har Vista home premium 64bit, og de fungere perfekt ,med yousee ihvertfald, Stofa har jeg ikke nogen erfaring med, www.dvbviewer.com er det bedste program til kortet.

Morten 

Technotrend TT-connect CT-3650 CI
NAD 32A1
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 08:54
Jeg har kørt med Cinegy C PCI HD kort i 5 måneder sammen med YouSee uden problemer. Jeg oplever hverken driver problemer eller antenneproblemer.

Det skal dog lige siges at jeg har optimeret min antenne med antenneforstærker som har givet et væsentligt bedre signal i huset på analog. Men jeg havde stadig ingen problemer inden.

Det kan godt være at man som Patriaken kun skal anbefale FireDV kortene indtil at der er kommet produkter på markedet som alle generalt kan sige god for.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har kørt med Cinegy C PCI HD kort i 5 måneder sammen med YouSee uden problemer. Jeg oplever hverken driver problemer eller antenneproblemer.

Det skal dog lige siges at jeg har optimeret min antenne med antenneforstærker som har givet et væsentligt bedre signal i huset på analog. Men jeg havde stadig ingen problemer inden.

Det kan godt være at man som Patriaken kun skal anbefale FireDV kortene indtil at der er kommet produkter på markedet som alle generalt kan sige god for.

Mjae...Har såmænd ikke noget imod Cinergy kortene. Men eftersom mange i dette forum benytter VMC, 7MC så er mulighederne jo egentlig ret begrænsede. Fire/floppydtv virker jo til det meste, og selvom kortetene efterhånden har nogle år på bagen, så kommer der stadig driver og firmwareopdateringer. Man betaler så en rimelig heftig premium.

Skulle man vælge VMC/7MC vil jeg ikke afvise at man kan lave noget fornuftigt med Cinergy Kortene og DVBviewer/DVBlink. De to produkter koster dog også penge. Men man kunne måske spekulere i om man vha DVBviwer/vplug/DVBlink, kunne spare nogle CAMS ved at bruge Cinergyløsningen.

Redigeret af Patriarken - 06-Juli-2009 kl. 11:25
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
gertsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2008
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2009 kl. 11:28
Jeg købte to Hauppauge WinTV-HVR-930C TripleStick, og med Canal Digital kabel-tv (Glentevejens antennelaug) kan jeg fint modtage alle kanaler, både analogt og digitalt hvis jeg bruger det medfølgende program (WinTV), men hverken Vista Media Center eller Win7 Media Center kan finde nogen kanaler, hverken analogt eller digitalt.

Ret ærgeligt - så hold jer fra den stick.
Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 21:39

Hej Alle

Technotrend er noget møg, nu er den ene gået i stykker igen, det samme som sidst, vidste det da vista pludselig installerede den igen, det var det samme sidst, (for 1 år siden) , aldrig mere

Morten

NAD 32A1
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10507
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af Dahl Dahl skrev:

vidste det da vista pludselig installerede den igen

Hvad mener du? Hvad er det Vista pludselig har installeret igen?

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 22:40

Hej

Det der sker er at jeg starter pc'en op igen og at det er vista der geninstallere driverne til TT-connect, altså fundet ny hardware osv...

Det har også været tegnet de andre gange....

Spørger nu om det kan have noget at gøre med Dvale der gør det?

noget i ved

Morten

NAD 32A1
Til top
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 21:37

Nu efter at 46 forskellige mennesker har svinet kortet vil jeg lige give min mening. Jeg var i starten lidt skeptisk overfor kortet som mange i denne tråd stadig er. Men jeg skulle have en ekstern box og det er faktisk en af de eneste løsninger.

Den er testet med den nyeste driver fra tt-pc.com og har virket i en måned uden problemer.

Mit setup er Vista 32bit, og dvbviewer. Kortet er testet som dual tuner med dvb-c og dvb-t på samme tid uden problemer. Derudover benytter jeg CAM da jeg også har TV1000 og dette fungerer også perfekt (dog er HD kanalen lidt langsom om at tune). Udbyderen er stofa

Til top
Dahl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2010 kl. 13:43
Hej

Vil lige opdatere min Technotrend situation

Jeg har 2 af ovennævnte boxe, den ene har fungeret fint i nu snart  1,5 år.

Den anden som gik i stykker , har jeg fået ombyttet til en ny, og jeg har ingen problemer overhovedet haft med den siden.

Jeg havde dog problemer med at den var såååå laaanngsom til at tune kanaler specielt HD kanaler, og iforhold til recording service fra DVBVIEWER, så havde den svært ved at restarte, hvis maskinen skulle vågne op fra standby iforbindelse med en timet optagelse, så kunne den ikke tune kanalen og der blev intet optaget.

Jeg har windows 7 64 bit, og løsningen var at bruge den originale driver version 1.0.2.20. og ikke de nyere drivere, har ingen problemer oplevet siden, alt køre fint igen.

Så indtil videre er jeg igen positiv overfor Technotrend TT-Connect CT-3650 CI

Morten

Oprindeligt skrevet af Dahl Dahl skrev:

Hej Alle

Technotrend er noget møg, nu er den ene gået i stykker igen, det samme som sidst, vidste det da vista pludselig installerede den igen, det var det samme sidst, (for 1 år siden) , aldrig mere

Morten

NAD 32A1
Til top

Besvar Besvar Side  <1 23456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu