recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tegner I udvidet forsikring?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTegner I udvidet forsikring?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Emne: Tegner I udvidet forsikring?
    Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 17:36
Hej

Jeg vil høre om der er nogen, der tegner udvidet forsikring på deres TV?
Merlin skal f.eks. have ca. 2.000,- for at udvide garantien til 5år + ombytning uanset skaden. Men er det pengene værd?

Hvad mener I?
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 17:44

 

 Det er det første sælgerne lærer. Sælg, Sælg, Sælg, de får jo provision af det, hvem er taberen, det er køberen som regel. Hvis du har fulgt med i diverse forbrugerudsendelser, så er svaret fra forbrugerstyrelsen. HUMBUG. Spild af penge. Elektronik idag er jo meget driftsikkert, og de første to år er du dækket ind, så medmindre du køber på en meget lang afbetaling, så behold pengene i lommen, og brug de 2000 når og hvis der sker noget efter de første 2 år.  



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:03

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det er det første sælgerne lærer. Sælg, Sælg, Sælg, de får jo provision af det, hvem er taberen, det er køberen som regel. Hvis du har fulgt med i diverse forbrugerudsendelser, så er svaret fra forbrugerstyrelsen. HUMBUG. Spild af penge.  

Nu synes jeg jo ikke nødvendigvis at forbrugerudsendelserne er en mere troværdig kilde end en provisionslønnet sælger... Om man vil købe en forsikring eller ej drejer sig i bund og grund om hvorvidt du kan leve med risikoen, stor eller lille, for at du pludselig får en ekstra-regning ind ad døren. En del sælgere udlægger det nærmest som om at det er klog økonomisk spekulation at købe en forsikring, og det er det helt sikkert ikke - men hvis forsikringen betyder at du sover tryggere om natten, så køb den endelig. Det er i bund og grund dét det drejer sig om, derfor kan man heller ikke vurdere om det er en god idé for andre. Hvis DU synes den tryghed forsikringen giver dig er de penge værd den koster, så køb den endelig. Hvorvidt du får brug for den eller ej er egentlig ikke det essentielle.

Jeg har f.eks. netop købt en bærbar PC (Dell). På denne har jeg købt den supersejeste forsikring de tilbød, simpelthen fordi jeg ved at hvis jeg skulle gå og være nervøs for at der skulle ske noget med den, så ville det begrænse mig i brugen af den. Jeg ved ikke om det direkte kan overføres til en fladskærm, men i dette tilfælde har jeg betalt mig til en bekymring mindre, og det synes jeg var pengene værd.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2005 kl. 18:11
Radiomandend ovenfor umiddelbart ret. Men disse garantier kører jo på, a. la forsikringer, at der ikke bliver brug for dem. Men som der kan handles med prisen på apparatet, kan der jo også handles om garantien. En god ide var at købe en Sony 710 med 5 års garanti til en god pris i DK (sc ) Roskilde. Det er ikke ment som en reklame, men se butikken, den er flot
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:05
Jeg støtter Otto. Det er selvfølgelig statistiskt korrekt, at man aldrig for brug for forsikringen, men jeg tegnede selv 5 år, udelukkende for at kunne sove roligt i de næste 5 år. 
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

gider i have en SONY 710'er om 5år??

Korrekt, men situationen er jo lidt anderledes mht. tv. Det forventer jeg i hvert fald ikke at skifte ud indenfor de næste fem år

/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:13
Groft sagt er det spild af penge, det kan ikke betale sig i det lange løb.
Sandsynligheden for at TV'et fejler i løbet af de fem første år er alligevel ikke så stor, hvis det ikke fejler fra start, hvor reklamationretten alligevel gælder.
Man kan sammeligne det lidt med at købe en lottokupon. Hvis man er (u)heldig at TV'et går i stykker så er pengene jo tjent hjem og ellers ikke.
Men statisktisk set kan det ikke betale sig at købe ekstra garanti hver gang man køber elektronik. De penge du sparer hver gang er mere end nok til at financere de reparationer der måtte optså undervejs.
Af professinel erfaring med reparation i branchen ved jeg at langt de fleste fejl enten er der fra ny (produktionsfejl) eller først dukker op efter den ekstra garanti er udløbet (forældningsfejl).

Og ofte kan du alligvel få dit TV repareret for de 2.000 kr. som du skal betale for forsikringen.

Sælgere er meget ivrige for at sælge forsikringer fordi det ofte er en bedre forretning for dem end selve indtjeningen på produktet.

Der er folk der tjener penge på at sælge disse forsikringer og det kunne de ikke gøre hvis det var en god forretning for forbrugeren.



De eneste sted hvor det kan være en god idé at købe en ekstra forsikring er ved bærbare produkter som f.eks. en bærbar PC, vel og mærket hvis du ved du behandler den dårligt og den tit bliver udsat for stød osv.

Der er folk der tjener penge på at sælge disse forsikringer og det kunne de ikke gøre hvis det var en god forretning for forbrugerene.
Almindelige forikringer til bil, hus osv. kan statistisk heller ikke betale sig, men man ved jo alrdig. Og hvis uheldet er ude, så skal man have råd til at erstatte det, ellers er det fornuftigt med en forsikring.
For nogen kan det deror være en god idé at tegne en forsikring, hvis man ikke har råd til selv at erstatte det.

Forsikringer er som sagt lidt som at spille i lotto. Alle ved at det statisktisk set er en dårlig forretning at spille lotto, men man kan jo være heldig.
På samme måde er det med forsikringer, statisktisk set er det en dårlig forretning at tegne forretninger, men man kan jo være uheldig.

Desuden skal man huske på at et nyt fladskærms TV om f.eks. 5 år formodentlig kan købes langt billigere end i dag og samtidig er langt bedre end i dag. Derfor bliver tabet hvis dit TV skal udskiftes om 5 år alligevel ikke nær så stort som det ummidlbart ser ud til i dag. Samtidig år du et helt nyt TV med 2 års ny reklamationsret hvis du selv erstatter TV'et om fem år.
Der er mange ting der taler imod at tegne disse forsikringer og få ting der taler for.
Har du en fornuftig økonomi så lad være med at tegne dem.
Jeg ved ikke hvor dyrt TV du taler om, men 2000 kr. lyder alt for dyrt medmindre det er et ektremt dyrt fladskærms TV. OG et dyrt TV er som regel ikke dyrere at reparere end et billigt hvis uheldet er ude, medmindre det er selve panelet der går i stykker og så er det billigere at skaffe et nyt alligevel.

Forretningerne tilbyder ikke forsikinger bare for at servicere kunden, de gør det først og fremmest fordi de tjener gode penge på det.


Et bedre forslag er at købe hos f.eks. Otto og co. i Tapeconnetion, hvor de som standard tilbyder hhv 2 eller 3 års garanti (afhængig af varetype) på deres produkter uden merpris. Garanti er mere omfattende end den lovpligtige reklamtionsret. Deres priser kan som regel konkurrere med andre der tilbyder samme varer med kun den lovpligtige 2 års reklamationsret.
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=betingel ser

HIFI-klubben tilbyder også som stanard 2 års garanti der er bedre end den lovpligtig reklamationsret og de tilbyder desunden 6 måneders ekstra garanti hvis man melder sig ind i deres Cybertainment som er gratis. Det enste man forpligtiger sig til er at modtage en nyhedsmail hver måned:
http://www.hifiklubben.com/dk/Cybertainment/Tilmeld_mig.htm


Redigeret af HTPC
Til top
Wester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 542
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:17
Jeg er tilhænger af de gamle TV ( har sel et Grundig 26") årgang l995 og er meget glad for det!! Det jeg reagerer på i dit indlæg er den med at du mener at folk beholder deres TV i mange år. Der giver jeg dig uret, nemlig bl. a. fordi mange er hoppet HD gyngen som jeg kalder det. Folk tror, at de har købt et fremtidssikret TV, men det er allerede gammelt, når de køber det
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 15:42

Tænk også på at brugt værdien på et tv når det er 2 år gammel er meget lav.

Hvis du køber et tv til 20k i dag, er værdien på dit tv næppe mere end 3-5k om 2 år.

Så synes det dyrt at have købt en forsikring der næsten er ligeså dyr som selve tv'et vil være.

mvh L

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 18:53

Den teknologiske udvikling er så stor at det TV du køber dyrt idag er meget lidt værd om 3 år. Jeg er overbevist om at priserne vil fortsætte med at styrtdykke på fladskærme samtidigt med at kvaliteten bliver bedre og bedre.

Jeg har administreret mange bærbare PC'er de seneste år og jeg kan bekræfte statistikken; Der er ekstremt sjældent problemer efter udløb af garantien. købte engang en stak Dell bærbare med 'all risk' forsikring fordi sælgeren tilbød den meget billigt og det lød jo som en god ide. Men har aldrig haft brug for det.

Nej drop forsikringen på dit TV, surround system, video, PC og anden elektronik. For de penge du samlet set sparer på forsikring af disse, kan du anvende til at erstatte et af produkterne hvis uheldet er ude.

Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2005 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Sådane tillægsforsikringer er overflødige, tit og ofte er man faktisk dækket af sin indboforsikring.

Dækker indboforsikringen ikke kun tyveri og brand?

Claus

Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2005 kl. 11:09
Problemet (for mig) ligger i at jeg har små børn, som kan finde på at kaste med f.eks. Lego-klodser - og så dækker indboforsikring altså ikke......
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu