|
tekniker kræver google konto oplysninger |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg har endnu til gode at opleve at skulle have de oplysninger fra folk jeg har skiftet dele i telefonen på. Det eneste man kan sige der kunne være grund, er at kunne lave et testopkald, for at sikre sig den virker... Men det ville da aldrig kræve google id og password men bare koden til din låseskærm. Den ville jeg dog også være kritisk ves at give.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Alle mine mails er ikke på min telefon, så nej, der er intet følsomt der. Desuden vil der være adgang til mails, hvis man har låsekoden til telefonen - og den bliver de nødt til at have, for at kunne teste telefonen. Klaus |
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Nej nej nej NEJ NEJ NEJ - det skrev du bare ikke. Nogle mennesker vil læse det og tro at det er en okay praksis at dele login oplysninger ud. Med login oplysningerne kan der tilgås det meste, og særlig mail konto er følsom, for når du resetter kode på andre sider får du typisk en link i mail. En teknikker har aldrig brug for dine personlige oplysninger. Faktisk bør man selv altid nul stille mobilen før rep. - alt andet er hasardspil med dit privat liv. Redigeret af Notfast - 01-November-2017 kl. 23:38 |
||
.....
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19627 |
|
Inden du får skrevet flere NEJ, så læs hvad jeg skriver.
Klaus |
||
![]() |
||
zulfo ![]() Moderator gruppe ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 05-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3701 |
|
Jeg har flere andre services bundet sammen med min Google-konto, så jeg skulle heller ikke have noget af at udlevere mit brugernavn/kode til min Google-konto.
|
||
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414 |
||
![]() |
||
Prospect ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2008 Sted: Ølstykke Status: Offline Point: 783 |
|
Google konto giver adgang til alle mails, alle opbevarede filer i google drive, fysisk placerings historik, søgnings historik - mails giver adgang til passwords og adgange til alle dine andre konti på nettet. Jeg har aldrig i mit liv oplevet en service/support afdeling spørge om konto oplysninger med mindre det har været en Microsoft teknikker fra sydafrika. |
||
![]() |
||
Deschain ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 980 |
|
Selvom de ikke "er på din telefon", så vil du via din telefon (eller bare en PC), med din Google konto/kode, kunne få adgang til din Gmail og dermed dine emails (og alt andet knyttet til din Googlekonto. Så det er et rigtigt dårligt råd.
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Der er noget helt fundamentalt galt i at skulle udlevere brugernavn/pw til noget som helst i denne verden til en 3. part. Uanset hvor ufølsomme oplysninger man har, så gør man det bare ikke. Og firmaerne burde ikke have behov for at bede om det, aldrig nogensinde. Hvis de gør, så har de enten ikke forstået alvoren i dette, eller så kan der ligge noget helt andet og langt mere seriøst til grund for til.
|
||
![]() |
||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
|
Det var det jeg gjorde, og NEJ det gør man bare ikke. |
||
.....
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Itlagersalg burde ha bedt om en nulstillet tlf, så er der ikke nogen risiko for brugeren.
Da min første iPhone skulle til rep for defekt højttaler, sagde Elgiganten jeg skulle tage en sikkerhedskopi og sætte den tilbage til fabriksindstilling, inden jeg indleverede den til rep. |
||
![]() |
||
bibihest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
|
Der er en hard reset/factory reset i recovery mode, den burde de kunne finde ud af at bruge hvis de reparerer telefoner.
Redigeret af bibihest - 03-November-2017 kl. 08:35 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |