recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teknisk spørgsmål vedrørende HDMI tilslutning…
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Teknisk spørgsmål vedrørende HDMI tilslutning…

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Teknisk spørgsmål vedrørende HDMI tilslutning…
    Sendt: 17-Juni-2012 kl. 21:38

…når man nu ”kun” har to HDMI tilslutninger på sin fladskærm, men har tre enheder man vil tilslutte, hvad gør man så?  Er der en smart løsning så man fysisk slipper for, at skulle skifte ledninger mellem DVD og Blu-ray afspiller? Beklager, men jeg er ikke interesseret i at samle det hele i en ekstra omkostning i form af en Combo Oppo Blu-ray/DVD afspiller.

Jeg vil jo helst gerne have alle tre tilsluttet på smart måde, som man så kan skifte i mellem dem. Nogle simple løsninger?

DVB-C dekoder (HDMI)

Oppo 983 DVD afspiller (HDMI)

LG 120-N Blu-ray afspiller (HDMI)

TIL à

Panasonic PX70 fladskærm som desværre ”kun” har to HDMI indgange.

Redigeret af Gromit - 17-Juni-2012 kl. 21:39
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 21:45
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 21:47
Du skal blot have en HDMI switch. De fås i mange afskygninger alt afhængig af hvor avanceret du ønsker det. Lige fra den basale med en manuel omskifter til den fuldautomatiske, som selv skifter rundt afhængigt af hvor signalet er. Du kan se et par stykker her:
http://www.av-cables.dk/hdmi-switch/

Jeg har selv prøvet modellen fra Lindy, som virkede fint.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-April-2006
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 22:48
Jeg siger så mange tak, og fortsat god aften... til trods for at Danmark nu er ude af EM i fodbold.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12432
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 23:12
Den fra König er god. Den bruger jeg fortsat, selvom jeg har en Lumagen RadianceXD nu.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den fra König er god. Den bruger jeg fortsat, selvom jeg har en Lumagen RadianceXD nu.

Samme her.

Den har kørt upåklageligt i næsten 1år nu, sådan jeg splitter fra reciever til henholdsvis tv og projektor. 3D har jeg heller ingen problemer haft med.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Samme her.

Den har kørt upåklageligt i næsten 1år nu, sådan jeg splitter fra reciever til henholdsvis tv og projektor. 3D har jeg heller ingen problemer haft med.

Men nu er det altså en HDMI selektor han har behov for og ikke en splitter...!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 19:31
Visse af modellerne har automatisk forvalg af input, hvilket vil sige, at switchen selv skifter til eks. Port 1 hvis udstyret tændes, uanset hvad der ellers er tændt på de øvrige porte. Det kan være nyttigt hvis man vil undgå at skulle bruge fjernbetjeningen til switchen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2012 kl. 23:31
Den billigste løsning er som nævnt en HDMI switch. Som jeg selv erhvervede for ca. 150 kr.. Har også selv et 42" PX70E.
Hvis 2 HDMI stik ikke er ens. Det erfarede jeg da jeg prøvede, at tilslutte min YouSee boks og min Xbox 360 til tv'ets 2 HDMI stik. Her var det kun HDMI1 der virkede til både lyd og billede.
HDMI2 kom der intet billede. Fandt ud ifl. manualen, at 2'eren kun er til digital lydsignal. Hvilket er lidt underligt, når der senere i manualen under spec's, står at de begge er Type A stik !

Nå - men så var der en flink bruger herinde der foreslog mig switch-løsningen. Som fungerede helt fint. Dog skulle jeg bruge den lille switch fjernbetjening, for at skifte i mellem de tilsluttede ting.
En meget dyrere løsning er, at bruge en receiver med nok hdmi ind- og udgange. Så kan man køre både lyd- og billedsignaler igennem receiveren. Da den bl.a. også virker som en switch.
Det kører f.eks. fint igennem min nyligt indkøbte Pioneer VSX-1025 over til mit PX70. Thumbs Up
Men det var nu ikke kun derfor jeg købte receiveren. Wink Den ellers så gode Kenwood receiver havde set sine bedre dage.

Redigeret af Roland - 18-Juni-2012 kl. 23:34
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu