|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Don Pedro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 14-Maj-2007 kl. 09:26 |
|
Hejsa alle sammen. Det jeg leder efter er hvilke krav/specifikationer skal være opfyldt for at man ikke køber katten i sækken og er sikret lidt ud i fremtiden? Når man vil ud og købe sig en ny flad skærm, havde tænkt mig det skulle være en LCD skærm. Det kan godt være tråden har været her før, så bare et link ville være fint. På forhånd tak. |
||
Hilsen Don P.
|
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Det er slet ikke så svært Don Pedro - du skal bare købe en skærm som du selv synes har et godt billede (et godt billede bliver ikke forældet) Den skal være mærket med HD Ready og havde de indgange/tilslutninger som du forventer at få brug for i de næste år (der bør ikke være mindre end 2 stk. HDMI). Hvis du har egen antenne bør du vælge en med indbygget DVB-T tuner. Specifikationerne siger intet og kan ikke bruges til at købe TV ud fra - du må ud og bruge øjnene. Sørg for at købe et sted hvor du har returret hvis skærmen ikke lever op til forventningerne når du får den hjem i stuen.
|
||
![]() |
||
Don Pedro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
|
Hmm... det lyder jo meget nemt. Troede bare at der var nogle parameter man kunne bruge, sådan som opløsning/pixles, contrast forhold og respons tid eller noget i den dur. Men jeg kan da godt se at hvis billedet er godt, ja så kan contrast forholdet være lige meget. Så de ting du har nævnt Ullum, burde jo række. |
||
Hilsen Don P.
|
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Hej! Hvis du vil fremtidssikre dig med fladskærme,skal du lade være med at købe nogen,for der kommer med garanti en der er bedre lige om lidt. Som Ullum rigtigt skriver:Ud og kig.......spec kan du bruge til INTET.......de kan opgives som det passer dem. lrev |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
it johnni ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 900 |
![]() |
|
jeg ved bare at kontrastforholdet har lidt at sige men ikke meget. det skal være fuld hd hvis du vil se blu-ray og hd |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9446 |
![]() |
|
Det eneste du kan bruge i de tekniske spec er dette: Skærm størrelse Redigeret af lahan - 14-Maj-2007 kl. 11:58 |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Hej! Du læser ikke hvad jeg skriver:Kontrast kan opgives som det passer dem.......eks.vis kalder Samsung deres "dynamisk kontrast"....for at få tallet i vejret-og derfor kan du ikke sammenligne det med eks.vis opgivelser fra Panasonic.....INTET Til gengæld kan du se forskellen med dine øjne......så let som ingenting. Og det du skriver med full hd er direkte forkert. Mit eget er ikke full hd,men jeg garanterer dig for at det alligevel gengiver blue-ray og andet hd bedre end noget lcd på markedet idag lrev Redigeret af lrev på jobbet - 14-Maj-2007 kl. 11:56 |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Kontrastforholdet har meget at sige - MEN de oplyste kontrastforhold i specificationer siger intet om det reelle kontrastforhold (derfor skal man selv ud og kigge). edit: IREV var hurtigst Det er ikke givet at en fuld HD skærm er bedre til at vise Blu-ray eller HD-DVD - kvaliteten af billedoplevelsen afhænger af meget andet end opløsningen. Redigeret af Ullum - 14-Maj-2007 kl. 11:56 |
||
![]() |
||
it johnni ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 900 |
![]() |
|
det kommer også an på andet , det har du ret i |
||
![]() |
||
![]() |
|
du har ret i noget. 15000.1 har ikke meget at sige om billedet synes jeg. det der kommer an på er også Super Clear Panel 100 hz osv. |
||
![]() |
||
![]() |
|
hej. jeg synes at du selv skal ud og se på et lcd-tv og se på billedet om du synes det er godt. jeg ved at dette lcd-tv er godt http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le40m86bd.asp nu ved jeg ikke om du har tdc kabel-tv eller andet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Udover samsungen bør du også kigge på Sony 40W2000 (LCD) og Panasonic 42PX70 (Plasma).
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |