recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tekst TV på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTekst TV på DR HD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
per olsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Emne: Tekst TV på DR HD
    Sendt: 12-November-2009 kl. 11:23
Hej

Når jeg ser forbrydelsen om søndagen kan jeg godt lide at have tekster på da jeg syntes at de nogle gange vrøvler lidt.

MEN jeg kan ikke få tekst på DR HD kun på DR1 der jo sender den samtidig.

Er der nogle af jer der gider at prøve det på søndag og svare mig om i kan?eller der er måske allerede nogle der har et svar ?

Altså er det kun hos mig eller ??

P.S tager DVB-t egen antenne.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:34
DR har lige ændret deres undertekster fra hardmatting til separat bitstream. Og her skulle der så være 3 muligheder: off, dansk og dansk HH. På dansktalende udsendelser må man jo så forvente at når der trykkes på dansk HH (hørehæmmet), så skulle der komme undertekster.

Tidligere brugte jeg TTV side 399 til undertekstning, men det er desværre ikke muligt når mpeg4 boxen er tilsluttet med HDMI kabel, da det ikke tillader TV'ets TTV at passere.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 11:59
Jeg har også problemet hvis jeg køre uden om min Boxer box og direkte på mit Samsung mpeg 4 TV.Men det forklare så at det ikke virker med 399 på tekst TV.
Er det på din box du får de 3 mulighedder eller er det på Tekst tv ??

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:00
Hej Per,

Hvilken DVB-T tuner har du?

Som Kampus ganske rigtigt skriver, så vil den foretrukne måde at få undertekster på være at bruge undertekst funktionen på din DVB-T modtager (der er formentlig en knap på fjernbetjeningen til valg af undertekster).

Det burde dog stadig kunne lade sig gøre at få undertekster med Tekst-TV side 399 (men jeg har ikke selv DR-HD, så jeg kan ikke verificere - måske DR har valgt side 399 fra på DR-HD Confused).
Jeg skal dog lige være sikker på at du gør det rigtigt - det er med fjernbetjeningen til din DVB-T modtager at du forsøger at få Tekst-TV under-teksterne frem, ik'? (ser du overhovedet index siden - side 100?). Det er nemlig naturligvis DVB-T modtagerens Tekst-TV tuner du skal bruge (og ikke Tekst-TV modtageren i TV'et).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:26
Tak for svar ..skal lige hjem og se om jeg kan finde de 3 mulighedder på Samsung tv.
Bemærk at jeg ikke kan få tekst på selvom jeg køre uden om box.
Til top
rasmuskrogh Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-November-2009
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:40
du skal lige huske at dr k, dr ramasjang og dr hd har fælles tekst tv
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af per olsen per olsen skrev:

Jeg har også problemet hvis jeg køre uden om min Boxer box og direkte på mit Samsung mpeg 4 TV.Men det forklare så at det ikke virker med 399 på tekst TV.
Er det på din box du får de 3 mulighedder eller er det på Tekst tv ??

Ja der er en SUB knap på boxen, og når der trykkes på den kommer de 3 muligheder frem. Det virker så kun på de stationer som udsender teksterne som bitstream, og det gør TV2 og DR1+2 altså.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 15:54
Har set det med fælles tekts tv.
Det der er mest skod er at når jeg gik ind på tekst tv dr hd og så under forbrydelsen så stod der undertekst  er på 399 :O(
Når jeg ser igennem mit tv (glem boxen) så har jeg en menu hvor der står tekst fra/til/normal.
Intet kunne bruges under forbrydelsen.
Den menu svare nok til den omtalte på boxen.
Skal lige hjem at se igen for at være 100 % vil helst se uden box da jeg helst kun bruger den når jeg skal optage på min dvd/hd optager.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2009 kl. 16:38

Har set det med fælles tekts tv.
Det der er mest skod er at når jeg gik ind på tekst tv dr hd og så under forbrydelsen så stod der undertekst  er på 399 :O(
Når jeg ser igennem mit tv (glem boxen) så har jeg en menu hvor der står tekst fra/til/normal.
Intet kunne bruges under forbrydelsen.

Klap nu lige hesten. DR HD er først lige begyndt at bruge DVB subs på DVB-T, som Kampus skriver. Dine erfaringer med Forbrydelsen i søndags gælder ikke nødvendigvis for det kommende afsnit af Forbrydelsen. Hvad DR HD udsender i kanalens subtitle streams (der hele tiden har været der, men altså tomme indtil nu) er selvfølgelig helt og holdent op til DR.

Og til andre læsere: dette gælder kun DVB-T. Sidst jeg checkede på YouSee var der ikke nogen DVB subs for DR HD. Hos YouSee køres stadig med hardmatted subs.

Redigeret af JesperLund - 12-November-2009 kl. 16:40
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 08:09
Tak til alle for svar...jeg prøver at klappe hesten til på Søndag , men Jesper husk at man lige skal finde hesten før man kan klappe den Big smiledet har ikke virket de sidste 2 søndage.
P.s har fundet Tekst tv for hørehæmmede på Fjernsynet (ikke at det har virket P.T)

Så hvis der er en af jer der ser Forbrydelsen på der HD som DVB-T må de meget gerne lige pøve for mig så jeg kan se om det er mig der gør noget galt.
God Weekend til jer alle.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 09:18
Hej Alle
Så fik jeg tekst på med SUB Smile...lidt sjovt at de stadigvæk skriver at tekst er på 399 på tekst tv.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2009 kl. 13:05

Hej Alle
Så fik jeg tekst på med SUB Smile...lidt sjovt at de stadigvæk skriver at tekst er på 399 på tekst tv.

Forbrydelsen søndag aften havde hardmatted subs (dvs. del af billedet, og kan ikke fravælges). Det er heller ikke meningen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu