|
Tekst-TV på Philips 47PFL6097T/12 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bentsten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-November-2012 kl. 15:51 |
Hej. Jeg ville høre, om der var nogle ejere af de nye Philips TV, der har haft udfordringer med Tekst TV.
Jeg oplever, at brugen af tekst-TV på DR1 og TV2 har en del udfordringer. Ofte skiftes ikke til valgte side, og den "fryser" tit ved en tilfældig side. Nogle gange hjælper det at skifte kanal og tilbage igen, og andre gange skal tændes og slukkes for TV'et. Helt galt er det med brug af undertekster (Fx side 399 på TV2). Jeg er blevet anbefalet at have indstillingen "Undertekster fra", når jeg skal bruge undertekster fra tekst TV fra Philips Support, da hukommelsen løber fuld, fik jeg at vide. Men alligevel kan jeg ikke få det til at fungere. Også her fryser tekstningen, og der skal skiftes frem og tilbage nogle gange for måske at få det til at virke. Hver gang kommer en sort meddelelsesboks på skæmen "Undertekst lagret", men der sker ingenting. Vi har 4 Philips TV i husstanden, og på de tre andre har jeg ikke problemer. Det nye er jo et Smart TV med tilslutning til internet, som jeg har via kabel. Jeg startede ud med trådløs forbindelse, men troede at det måske ville hjælpe med en kabel-tilslutning, men det har altså heller ikke hjulpet. Jeg tænker, om det er fordi tekst TV måske får sit signal fra internettet. Jeg har forsøgt at sætte "Fra" på Tekst TV 2.5, men det hjælper heller ikke. Det er rigtig ærgerligt, da jeg har nedsat hørelse og ofte tekster via Tekst TV på TV'et. Er der måske nogen, der har oplevet samme problem på modellen, som jeg ellers er super tilfreds med? Jeg får mit TV signal via kabel fra YouSee, men tænker igen, at når det virker på mine andre Philips TV, så må det være noget på TV'et, der fejler. Jeg håber meget, at nogen måske kan hjælpe mig. Redigeret af bentsten - 27-November-2012 kl. 15:57 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tekst tv kommer sammen med tv signalet. Er der problemer med tekst tv eller undertekstning, kan det være på grund af for svagt signal.
Men en "hukommelse der løber fuld" er en decideret softwarefejl i fjernsynet, vent på en eventuel softwareopdatering (hvis det overhovedet kommer) eller returner det hvis du kan og kig efter et andet tv. Klaus |
|
![]() |
|
bentsten ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 27-November-2012 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Klaus - tak for oplysningen. Jeg har fået at vide fra Philips, at de åbenbart har problemer med Tekst TV på deres nyere fjernsyn, og at der er en opdatering på vej. Såden afventer jeg da lige.
Bent
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |