recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tekst-TV på TV3+HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tekst-TV på TV3+HD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tekst-TV på TV3+HD
    Sendt: 20-November-2011 kl. 17:20
Har opdaget, at der nu er kommet Tekst-TV på TV3+ HD. Synes ikke, der har været det før. (YouSee kabel-TV) Men det har måske at gøre med, at YouSee skruer ned for ambitionerne - øhh.... Kvaliteten af HD-kanalerne, så der kan være plads til Tekst-TV. Linker lige til den kilometerlange tråd her:

Redigeret af turbo2 - 20-November-2011 kl. 17:28
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Har opdaget, at der nu er kommet Tekst-TV på TV3+ HD. Synes ikke, der har været det før. (YouSee kabel-TV) Men det har måske at gøre med, at YouSee skruer ned for ambitionerne - øhh.... Kvaliteten af HD-kanalerne, så der kan være plads til Tekst-TV. Linker lige til den kilometerlange tråd her:
Nu blander du tingene sammen. Melledm den 21. og 23. november 2011 forsvinder dobbeltkanalerne. Altså TV3+ forsvinder og kun TV3+ HD bliver tilbage på digitale modtagere, der kan modtage HD-kanaler. Gælder også TV2 Sport og TV2 Sport HD.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2011 kl. 18:14
YouSee har som en extra service for alle kunder lagt TXT-TV ud på en del HD kanaler.

Der ligger lige en klump man skal omkring ved optagelse på HardDisk, der kan det knibe lidt med pladsen når nu SD kanalerne ikke er i brug, så måske kommer SD kan. til at ligge over  prg. nr. 400 til os der optager meget...

Redigeret af larsvj - 20-November-2011 kl. 18:18
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

YouSee har som en extra service for alle kunder lagt TXT-TV ud på en del HD kanaler.

Det er vist også fornuftigt nok, nu hvor vi kun får "HD"-kanalerne, og ikke SD-kanalerne!!
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:33
hej - efter vi fik 3plus hd efter 11 januar er der pludselig ikek tekst tv på denne, men der er på tv3 og tv3 puls - er der andre der har samme problem - evt lige tjek, så jeg ved det ikke er min tv/indstillinger af nye kanaler den er galt med   pft !
Til top
Ulle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2005
Point: 289
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 01:55
Oprindeligt skrevet af dosdesign dosdesign skrev:

hej - efter vi fik 3plus hd efter 11 januar er der pludselig ikek tekst tv på denne, men der er på tv3 og tv3 puls - er der andre der har samme problem - evt lige tjek, så jeg ved det ikke er min tv/indstillinger af nye kanaler den er galt med   pft !
Jeg har heller ikke txt, har lige tjekket.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 06:49
På den "gratis" udgave af TV3+ HD er der ingen Tekst-TV i øjeblikket - på betalingsudgaven er der... Har ligenu ALT, der udsendes på Kabel-TV, via mit "Ekstrakanalskort".
Aars, Nordjylland
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 07:17

På den "gratis" udgave af TV3+ HD er der ingen Tekst-TV i øjeblikket - på betalingsudgaven er der... Har ligenu ALT, der udsendes på Kabel-TV, via mit "Ekstrakanalskort".
Aars, Nordjylland
Er TV3+ HD i det hele taget en ekstrakanal? Er du sikker på, at det ikke er SD-udgaven af TV3+? Den ligger på programplads 510. Langt de fleste HD-kanaler har en SD-udgave, der ligger præcis 500 programpladser højere. DR 1 (501), TV2 (505), Eurosport (539) o. s. v.

Redigeret af joern.loenborg - 19-Januar-2012 kl. 07:18
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
dosdesign Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dosdesign Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 08:24
Vi har bare kabel tv fra yousee fuldpkke og som sagt opdaterede jeg kanalliste på fladskærm efter 11 januar og fandt tv3 plus hd men der er ikke tekst tv på, har tv3 plus i soveværelse på gammel tv, der er tekst tv - og der er tekst tv begge steder på tv3 og tv3 puls - Men er vi enige om så at sådan skal det bare være så og det ikke er noget med mit tv eller indstillinger at gøre ???
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Aars, Nordjylland
Er TV3+ HD i det hele taget en ekstrakanal? Er du sikker på, at det ikke er SD-udgaven af TV3+? Den ligger på programplads 510. Langt de fleste HD-kanaler har en SD-udgave, der ligger præcis 500 programpladser højere. DR 1 (501), TV2 (505), Eurosport (539) o. s. v.

Nej, TV3+ HD er ikke med i Ekstrakanalerne. På min nye LG HR550 C-modtager, kan jeg se på kanallisten, om det er en kanal, jeg har betalt for eller ej. Det vises med en prik ud for kanalen, hvis det er én, der ikke er betalt for. Dem, der ER betalt for, er der ingen prik ud for. Og således er det bla. a. med TV3+ HD: Det ene sted, plads nr. 962 er der en prik ud for kanalen - på plads nr. 999, hvor den sendes med noget svagere styrke, er der ingen prik. Jeg har anvendt netværk 120 ved kanalsøgningen - derfor ser placeringen anderledes ud hos mig.

det ER TV3+ HD, som er på plads nr. 999.Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 15:36

TV3+HD er en mellempakke kanal, så alle med den pakke har kanalen, hvis pakkefilteret er dårligt, kan kanalen til tider også modtages hvis man kun har Grundpakke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 15:56
I stedet for: "så alle med den pakke har kanalen".... Mener du så ikke: "Så alle med Grundpakke har kanalen..."
Og når YouSee har åbnet for næsten alt, er det sikkert for at gøre reklame for sig selv, med mindre, de da har begået en KÆMPEbrøler på enten programkort eller CA-modul.

Min "pakkestruktur" ser således ud:
Grundpakke + 4 Ekstrakanaler.

CA-modulet er ligeledes købt hos YouSee.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu