recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - tekst-tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettekst-tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
digi-l Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-April-2006
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Emne: tekst-tv
    Sendt: 25-April-2006 kl. 21:20

Hej!

Har her til aften bemærket en spøjs lille ting! Så "9 af 10" på TV2, og på mit "analoge" tv var det tekstet via tekst-tv...

Men via min digitale modtager (Philips 200) var der ingen tekst vis tekst-tv? 

Når jeg graver lidt i "de grå celler" mener jeg faktisk jeg før har haft problemer med tekst via tekst-tv på TV2, men prøvede da ikke at tjekke på mit analoge tv!

Er der andre der har haft samme problem?

Til top
jens0804 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 10:55
TV2 sender ikke tekst via tekst-tv over DVB-T, det er kun DR der yder denne service. Du kan læse mere her: http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp se nyhed af 20 febuar.

Redigeret af jens0804 - 27-April-2006 kl. 10:55
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2006 kl. 11:06

Hej Alle

Jo, der er også almindelig tekst-tv på DTT nettets kanaler. Og vælger man s.399 her, kommer der TTV undertekster på som almindeligt også på TV2.

Men det forudsætter at:

1. DVB-T dekoderen sender tekst-tv videre til TV'et
  2. DVB-T dekoderen har egen tekst-tv dekoder indbygget, som man aktiverer og vælger s.399

Dette vil stadig virke på TV2, også den digitale udgave, når en udsendelsen er tekstet for hørehæmmede.

DVB subtitles erstatter de almindelige synlige undertekster, så man i modtageren kan slå dem til/fra og vælge sprog. Præcis som på en DVD film, blot med meget pænere undertekster.

Det DR gør, er at de også sender de almnindelige undertekster fra udenlandske film+serier både som tekst-tv og som DVB subtitles, hvor TV2 fortsat kun sender underteksterne for de hørehæmmede via tekst-tv og resten som DVB subtitles.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu