|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
digi-l ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 25-April-2006 kl. 21:20 |
Hej! Har her til aften bemærket en spøjs lille ting! Så "9 af 10" på TV2, og på mit "analoge" tv var det tekstet via tekst-tv... Men via min digitale modtager (Philips 200) var der ingen tekst vis tekst-tv? Når jeg graver lidt i "de grå celler" mener jeg faktisk jeg før har haft problemer med tekst via tekst-tv på TV2, men prøvede da ikke at tjekke på mit analoge tv! Er der andre der har haft samme problem? |
|
![]() |
|
jens0804 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
![]() |
TV2 sender ikke tekst via tekst-tv over DVB-T, det er kun DR der yder denne service. Du kan læse mere her: http://www.digi-tv.dk/nyhedsarkiv.asp se nyhed af 20 febuar.
Redigeret af jens0804 - 27-April-2006 kl. 10:55 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Alle Jo, der er også almindelig tekst-tv på DTT nettets kanaler. Og vælger man s.399 her, kommer der TTV undertekster på som almindeligt også på TV2. Men det forudsætter at:
Dette vil stadig virke på TV2, også den digitale udgave, når en udsendelsen er tekstet for hørehæmmede. DVB subtitles erstatter de almindelige synlige undertekster, så man i modtageren kan slå dem til/fra og vælge sprog. Præcis som på en DVD film, blot med meget pænere undertekster. Det DR gør, er at de også sender de almnindelige undertekster fra udenlandske film+serier både som tekst-tv og som DVB subtitles, hvor TV2 fortsat kun sender underteksterne for de hørehæmmede via tekst-tv og resten som DVB subtitles. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |