|
Tele+data simkort i 4G router - problem? |
Besvar |
Forfatter | |||
KimD
Junior bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 28-August-2023 kl. 13:09 |
||
Udbyderne har forskellige produkt- og prissætningsstrategier, der gør, at de både har tele+data produkter og 'rene' data produkter (mobilt bredbånd). OK, men er der nogen
Sagen er, at det setup har vi på 4G routeren i sommerhuset, men vi oplever nu, at en del vores tablets/telefoner viser "Connected without Internet" (altså får IP-adresse af routeren, men ikke internet-forbindelse) mens andre PC'ere og Internetforbundne enheder på samme tid kører uforstyrret videre via routeren. Routerens firmware er helt opdateret og den er genstartet flere gange uden at det hjalp. Det har ellers kørt nogenlunde i et par år - med nogenlunde mener jeg, at der kun med længere mellemrum opstår uforklarlige nedbrud, der løses ved en router-genstart.
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har en gang prøvet, da jeg havde et 3G-modem, at smide mit snak+data-kort fra mobilos i modemmet. Det kørte da fint, men hold da nu kæft, en regning, jeg fik!! Så, lad være...
|
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
KimD
Junior bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 32 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er faktisk fordi mit tele-data abonnement er så godt, at det ikke
fås bedre (=billigere) som ren data nogen steder. Så økonokisk der er en go' grund, så sprøgsmålet er, om der kunne være nogle tekniske problemer. |
|||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Nej det er der ikke nogen problemer i.
Mener at teleselskaberne tabte en sag for en del år siden, omkring at de ikke må blokere hvis bruger sit sim kort i en router. De har jo muligvis noget fair use grænse.
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2222 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Som skrevet af mig, ingen problem - men det KOSTER! Jeg husker ikke for, hvor længe, men dette stunt kostede mig 1.000 Kr., som jeg pænt måtte betale - det var, da YouSee's bredbånd som sædvanligt var nede. Så skulle jeg lige prøve. Men, teknisk set, INGEN problemer. Det er bare at hakke kortet i, så er du kørende.
Redigeret af mnielsen - 28-August-2023 kl. 13:42 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men der er jo massere at abonnementer, hvor der er fri data med en fair use grænse på 1000Gb og så koster det altså ikke noget ekstra.
Og normalt idag så bliver hastigheden sat ned til noget ubrugligt, når man når sin data grænse og dermed kan man ikke få en kæmpe regning.
Redigeret af Jonas_R - 28-August-2023 kl. 14:07 |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Kim,
Udbyderne kan ikke blokere for internetforbindelse på specifikke enheder bag din router. Ergo - det er i din router du skal lede efter problematikken. Den er vel ikke sat op som bridge? Klaus
|
|||
KimD
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tak, jeg følger din logik, men det skete en dag, hvor der var usædvanligt mange devices på, på én gang. Mange af dem hver især 'kendt' af router, men de plejer ikke at være på samtidigt (vi var mange samlet i sommerhuset og havde hver flere devices med). Derfor tænkte jeg, om udbyderen måske kunne begrænse antal af klienter gennem "en 4G-kanal" baseret på et tele+data abonnement, som de måske vil påstå ikke er et rigtigt bredbånds-abonnement. Evt for at tvinge mig over på et dyrere abonnement.
|
|||
mathias1
Bruger Oprettet: 08-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Du vrøvler, det koster ikke noget at bruge fri/fri/fri abonnementer i en router. Jeg har gjort det i flere år, og det er billigere at have et mobilabonnement sammenlignet med dedikerede mobilt bredbånd abonnementer.
|
|||
GDE
Ny bruger Oprettet: 31-August-2023 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Din 4G routers producent navn og modelnummer kunne hjælpe for en bedre fejl løsning?
Og din teleudbyders navn+ Redigeret af GDE - 31-August-2023 kl. 14:15 |
|||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |