recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tele-Abonnement - fortrudt oprettelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tele-Abonnement - fortrudt oprettelse

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kip James Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kip James Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tele-Abonnement - fortrudt oprettelse
    Sendt: 27-Januar-2012 kl. 21:16
Halløj

Jeg har oprette mig som kunde hos M1 og tilmeldt mig et af deres anonnementer (Gratis 50). Mit nummer er sat til overflytning fra Telenor, og det hele er gået igennem og min tid som M1-kunde træder i kraft pr. 9/12-12.

Jeg har dog fortrudt af forskellige årsager, og ønsker at vende tilbage til Telmore (som jeg havde før Telenor)

Er det muligt blot at få denne aftale med M1 annulleret og samtidig bare lade mit nuværende nummer "dø" - udgå ? så vil jeg nemlig allerede nu melde mig til hos Telmore og få nyt nummer, men er der nogle faldgruber her ? Ifølge M1 skulle der ikke være nogen binding.
Til top
kharder Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-December-2007
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kharder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 21:20
Det afhænger de aftalevilkår du har skrevet under på. Dog plejer det at være sådan, at man har fjorten dage til at fortryde en sådan aftale.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2012 kl. 23:25
Har du prøvet at kontakte m1 og spørge? I værste fald kan du nok komme til at betale for en enkelt måned.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
MortenMJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2006
Point: 822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenMJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 02:19
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Har du prøvet at kontakte m1 og spørge? I værste fald kan du nok komme til at betale for en enkelt måned.

Dette ville i hvert fald være til at komme over, eftersom det ikke koster noget. Wink
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 12:58
Abonnementer er jo bindende i 6 mdr. Men har også en fortrydelsesfrist på 14 dg fra oprettelsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 13:13
Der er lovkrav om 14 dages fortrydelsesret, så hvis det er under 14 dage siden du har lavet kontrakten, så er der ingen problemer.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4718
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 15:54

Hej Kip James.

Jeg forstår ikke rigtig dit spørgsmål og sådan set heller ikke de svar du har fået.

Den eneste måde jeg kender, hvor du kan være bundet til Telenor indtil 9/12-12 er hvis det er et erhvervs abonnement med 12 mdr binding?

Jeg har selv et M1 Gratis 50 abonnement, hvor de første 50 min tale og første 50 sms er gratis hver måned. Men M1 ønsker ikke pasive kunder eller at deres sim kort bruges i alarmer ( som kun sender sms ). Så det koster 10 kr hver måned du ikke laver et tale opkald.

Så du kan enten vælge at lave mindst et taleopkald hver måned fra dit M1 nummer eller at betale de månedlige 10 kr så længe dit M1 abonnement løber.

Jeg håber at du kan leve med en af løsningerne og dermed kan tegne et nyt Telmore abonnement?

Hilsen Carsten.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Der er lovkrav om 14 dages fortrydelsesret, så hvis det er under 14 dage siden du har lavet kontrakten, så er der ingen problemer.

Så vidt jeg ved kan du vælge at give afkald på dette ret.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
den_ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2007
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér den_ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2012 kl. 18:28
taget fra deres hjemmeside

Hvis du fortryder oprettelsen af et M1 abonnement, så skal du returnere det ubrugte simkort til os indenfor 14 dage fra tilmeldingen. Har du ikke returneret det inden for 14 dage, eller er simkortet brudt, så er dette en accept af M1's abonnement.

Har du tilmeldt dig med nummerflytning og nummerflytningen er igangsat, vil abonnementet kunne annulleres, men tilbagebetaling af Startpakken vil ikke kunne finde sted, da servicen for denne er ydet.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Abonnementer er jo bindende i 6 mdr. Men har også en fortrydelsesfrist på 14 dg fra oprettelsen

Nej det er de ikke pr. definition.
Nogle er bindende i en tidsrum andre er ikke.
.....
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej det er de ikke pr. definition.
Nogle er bindende i en tidsrum andre er ikke.
Der står typisk hvad den totale udgift er i 6 mdr ved hvert produkt. Mener også det er et lovkrav
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 22:06
Nej, loven er maks. 6 måneders binding.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu