recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telefon sim kort i router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telefon sim kort i router

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
etome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér etome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telefon sim kort i router
    Sendt: 22-August-2015 kl. 13:14
Hej, nogen der kan svare på om jeg kan få et sim kort fra en mobil til at virke i en router? Vil gerne kunne flytte mit telefon sim kort over i en WiFi router, således at jeg kan få en bedre forbindelse, når er i sommerhus.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 13:28
Det er muligt, det kræver dog enten en router som tager imod et SIM kort eller en router som kan håndtere et 3G/4G/LTE USB modem og selvfølgelig USB modemmet.

USB modems er ikke helt billige i DK, de kan fås til et par hundrede fra østen - http://www.ebay.com/sch/4G-USB-Modem/175710/bn_348404/i.html
Til top
etome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér etome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 13:37
Jeg har allerede to modems som kan håndtere 3 og 4G. Har prøvet at sætte min telefons sim kort i begge modems, men det virkede ikke umiddelbart. Mener du at det burde kunne virke?
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 13:44
Hvordan har du lavet din test?

Er SIM kortene fra samme udbyder som de to modems? Kan være at de er carrier locked (unlock codes kan købes online).
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 13:47

Ellers er løsningen et Data delings kort. Ja, det koster lidt extra, men så har du brugen af både Data og Telefon.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
etome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér etome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 15:08
Jeg har testet blot ved at sætte sim kortet i de respektive modems. Det ene modem er købt i Kina og har virket out of the box med både 3 og Telia. Min mobil bruger Telenors netværk.
Til top
TBK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Februar-2014
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 15:19
Jeg antager at du har testet de to modem med SIM i en computer, hvor de virker.

Og jeg går ud fra at i din anden post at du har testet modemsene i routeren, er du sikker på at din router understøtter et 3G/4G/LTE USB modem?

De fleste routers kræver noget opsætning for at USB modems vil virke. Her er et eksempel fra min Asus router:



Redigeret af TBK - 22-August-2015 kl. 15:23
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 15:29
Du får nødvendigvis ikke bedre internet ved at flytte sim kort.

Det ville være smart hvis du skriver hvilke modems du har.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af etome etome skrev:

Jeg har testet blot ved at sætte sim kortet i de respektive modems. Det ene modem er købt i Kina og har virket out of the box med både 3 og Telia. Min mobil bruger Telenors netværk.



Hej.

Ja et sim kort fra en mobil virker i mange Routere, hvis det sættes i en USB stik.

På mange router fabrikanters hjemmesider kan man se en Compability liste over hvilke USB stiks
der kan bruges.

USB stikken skal dog sættes op til din teleudbyder. Det er normalt kun nødvendig at ændre APN indstallingen.

Det kan evt gøres mens man tilslutter USB stikken til en PC.

En simpel google søgning viser at Telenors APN er internet i små bogstaver.


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 22-August-2015 kl. 16:16
Til top
etome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér etome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 16:47
Mysteriet er løst. Sim kortet var sim låst. . . Har lige testet hastigheden her i mit sommerhus. På telefonen er hastigheden 7Mbps og i mit modem Huawei B593-s22 er hastigheden 38mbps. Det er en betragtelig forskel når der skal streames TV. . . Tak fordi du sparrede med mig. Det hjalp med at holde mig i gang. Torben
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af TBK TBK skrev:

  USB modems er ikke helt billige i DK, de kan fås til et par hundrede fra østen - http://www.ebay.com/sch/4G-USB-Modem/175710/bn_348404/i.html



Hej TBK.

Jeg køber selv meget småelektronik i Kina/HongKong. Som regel noget der koster under 80 DKr pr pakke. For så undgår jeg Postvæsenes opkrævning at Moms og deres dyre Gebyr.

Med jeg kunne aldrig finde på at købe et USB 4G modem i Kina, de er billigere hos CallMe:

https://www.callme.dk/mobilt-bredbaand-usb-modem

Her koster det 240 kr plus min en måneds Abonnement til 59 kr.

CallMe har ingen binding, men 30 dages opsigelse. Så mindsteprisen bliver så 305,50 kr.

Hilsen Carsten.

Til top
etome Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér etome Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2015 kl. 17:17
Det jeg har købt i Kina er et mobilt mifi moden til 550kr. Kunne muligvis få en lige så god handel i dk. . . som markedet ser ud lige nu så kan jeg købe 40GB hos callme til en pris af 205,5, men ved at købe et mobilab hos BiBoB til 109kr får jeg 40GB data med i prisen. Sim kortet sætter jeg så i mit Huawei B593 modem. Det er squ da en god handel.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu