recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia stor prisstigning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Telia stor prisstigning.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Telia stor prisstigning.
    Sendt: 11-Marts-2022 kl. 15:47
Har lige fået mail fra Telia om at min tv pakke stiger fra 149 kr. Til 249 kr om måneden. Synes da det er stor prisstigning.

 Er der nogle andre udbydere der er billiger.
Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 16:54
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 20:02
Det er billigere, hvis du dropper tv-pakker, og går på streaming. 
DR TV betales over skatten, og de andre kan du tegne abonnement på månedsvis.
Venlig hilsen
KB
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2022 kl. 20:44
Samme meddelelse fra Telia her (selvfølgelig). Det var så det der fik mig til endelig at droppe flow tv, kan jeg mærke... Selvom 250 stadig er billigere end alle mulig andre pakker, så er det bare fyldt med ligegyldige kanaler, og vi har bare ikke det store forbrug. Kun ungerne, og mon ikke vi kan finde alternativer. Man får meget streaming for 250 om måneden
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2022 kl. 22:03
er gået over til Telmore Play, sparer en del på Stream pakkerne og streamer så i stedet via Apple TV
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Er der nogle andre udbydere der er billigere.

Hej.

Jeg tror, at du skal dele jeres behov op i to forskellige løsninger. Da det vil være billigst.

For at se nabolande/udenlandske TV kanaler skal du finde et VPN abonnement. Du kan bruge Windscribe VPN free, så længe du vil. Med en bekræftet e-mailadresse får du 10 GB/måned data, og adgang til disse 10 lande:

 United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

10 GB/måned giver omkring 4-7 timers Udenlandsk TV kigning om måneden.


Hvis du bruger følgende link får både du og jeg ikke 10 GB, men 11 GB Gratis VPN pr måned:


Vi bruger Windcribe free på vores Android H96 Max boks. Her er et skærmdump:




Og her er et link til efterfølgeren. Den koster EUR 38,77 + EUR 3,14 i Forsendelse fra Hamborg:


Vi bruger selv en G30 Voice Remote Control 2.4G Wireless Air Mouse IR learning Gyro Sensing Remote:


Den har indbygget Gyro, og man kan pege med den ved at vippe eller dreje den.

Der findes også en version af Windscribe VPN til PC, som inkluderer 'Robert ad blocking', der er en Chrome extension.


Til at se betalings kanaler vil jeg anbefale streaming. Et godt sted at starte vil være TV2 Play.


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 14-Marts-2022 kl. 10:51
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af pnhh pnhh skrev:

Har lige fået mail fra Telia om at min tv pakke stiger fra 149 kr. Til 249 kr om måneden. Synes da det er stor prisstigning.

 Er der nogle andre udbydere der er billiger.

DRTV er uden beregning. Hos TV 2 Play kan du købe hovedkanalen i løskøb til 49 kr/md. Så skal du bare have en TV-platform til apps. Min anbefaling er Apple TV 4K. Eller hvis det skal være billigere Chromecast med Google TV.
Til top
pnhh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Lystrup
Status: Offline
Point: 870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnhh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2022 kl. 13:36
Tak for de mange svar. Det bliver nok tv2 play jeg ender med.

Oppo 93. Lg 55 b6
Audio Classic rørforstærker 2A3. Audio Classic forforstærker 8285LX. Audio Classic riaa. Clear Audio Concept. Fyne Audio F502
Til top
Heimdallr40 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heimdallr40 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 17:07
Ok så man kan se alle kanaler fra disse lande ? Hvad hvis man gerne vil have flere gb end 10, ved du hvad det vil koste ? Tak for hjælpen.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 18:34
En VPN indebærer, at man manuelt skal skifte imellem landene. 10 GB rækker til 5-10 timers tv i 720p. Det er ikke en gangbar løsning til tv.

Hvis man vil se nabolands-tv så kig på en DNS-løsning i stedet.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Heimdallr40 Heimdallr40 skrev:

Ok så man kan se alle kanaler fra disse lande ? Hvad hvis man gerne vil have flere gb end 10, ved du hvad det vil koste ? Tak for hjælpen.


Hej.

VPN virker ved at App'en opretter en krypteret forbindelse fra dig og til et datacenter f.eks i Frankfurt.
Og at du kan så surfe på internettet med en Tysk IP adresse. De tyske TV stationer vil tro at du sidder i Frankfurt.

Jeg har læst på 


om nogle brugere der ikke kunne se BBC via datacentre i Sydengland. De blev så foreslået at prøve med et datecenter i Scotland, med andre IP adresser. Så med VPN har man flere forsøg.

Min BBC bruger konto er meget gammel, så vidt jeg husker skulle jeg bl.a. indtaste mit Engelske postnummer (zip code), der brugte jeg den, til nogle engelske venner.

Nogle TV udbydere er mere strikse end andre. Netflix i USA er berygtet for at begrænse TV kiggeri fra udlandet.

Her er Windscribe en af de få, der har fundet en løsning. Det hedder en residential VPN, hvor Windscribe har lejet sig ind hos en amerikansk beboer, hvor du og beboeren så er de eneste der bruger hans IP adresse.

Du spørger om priser:


4.08 USD pr måned for 63 lande. 1-2 gange om året der der tilbud på ca 32 USD for et år.

Ellers er der Build A Plan Billed $1.00 per location, per month + $1.00 for unlimited, så min $2.00 pr måned. Så et extra land plus unlimited for dette land og også unlimited for de 10 gratis lande koster $2.00 om måneden.

Men residential VPN er dyr. Først skal man betale de normale 4.08 USD pr måned og så yderlig en hel del ekstra for residential VPN. Ellers er Windscribe tråd på reddit et godt sted at hente informationer:


Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2022 kl. 20:06
 Dobbelt post.




Redigeret af csell - 15-Marts-2022 kl. 20:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu