recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Telia TV router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTelia TV router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zaico Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Telia TV router
    Sendt: 07-Marts-2011 kl. 20:28
Hej alle

Jeg har TeliaTV og har lige fået en ny router (thomson tg712) med trådløst netværk. 
jeg har slået det trådløse netværk fra da jeg ikke bruger det, har allerede et andet der virker godt så ser ingen grund til at skifte...

(løsningen Telia bruger er at man har en router med 4 porte i som kan bruges til TV PC og telefon som man lyster, altså man vælger selv hvilken stik man sætter hvad i og tv boksen for så en IP fra DHCP som alt andet også gør)bare for info)

men nu har jeg så lige opdaget at når jeg belaster netværker en lille smugle mens tv'et køre så sker der udfald (pixelering, hakkende billede, og lyd udfald) og det er når jeg eks overføre en fil fra en computer på netværket til en anden og det er lige meget om det er via kable eller trådløst.

jeg kan se at den computer der sender kun belaster med 30mbit på 1gbit kable netværk.

er der andre der har oplevet dette og har en eventuel løsning andet end ikke at overføre filer mens jeg ser tv. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2011 kl. 20:36
 
 Jeg vil tro, at det er fordi du bruger af den båndbredde som TV streamen bruger, så vil der være udfald.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Zaico Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 08:26
ja det tænker jeg også, men det er kun når jeg overføre en fil fra en computer til en anden. hvis jeg henter en fil fra internettet med alt hvad den kan trække sker der intet. 

og i går kopirede jeg en fil til min server og det på virkede ikke mit tv signal. kun når jeg sender til min server...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu