recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Teliacare af Lumia 920
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Teliacare af Lumia 920

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Teliacare af Lumia 920
    Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 19:43
Hej

Jeg står lidt med en lidt underlig rma-sag. Det gælder min Lumia 920, som var begyndt at blive varm, selv når den ikke var i brug, og aflade sig selv hurtigt. Derfor gik jeg i telia butikken med den, da den stadig er dækket af de 2 år og det gik fint og den blev sendt af sted.

Herefter bliver det lidt mærkeligt. Jeg modtager en mail, hvori der står at "Fejlen/skaden har vist sig desværre ikke at være omfattet af garanti." og de giver et prisoverslag på udskiftning af displayet.
Jeg ringer for at forhøre mig om, hvorfor der ikke er blevet kigget på batteriet og får denne forklaring:

På grund af en ridse i skærmen i det ene hjørne (den var 5mm og displayet fungerede fint) havde teknikerne bedømt, at den ikke kunne åbnes uden risiko for at ødelægge displayet yderligere og derfor kunne de ikke reparere telefonen før displayet var udskiftet. Det var Nokias guideline for denne model.

Så for at få det helt på det rene, så skal jeg betale 1625kr, før noget i telefonen kan laves.
Jeg må indrømme, at jeg er ikke den mest sagkyndige inden for garanti og rma sager, men jeg syntes dette virker lidt underligt.
Derfor håber jeg at nogen kan pege mig i retningen af hvad mine muligheder i denne sag kunne være eller hvor jeg kan læse om hvilke rettigheder jeg har.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 07:54
Jeg ville prøve her: http://www.forbrug.dk/Forbrugerhotlinen?utm_expid=23974180-4.KsJfHg4PQmOtxSPrn4eB5w.0&utm_referrer=http%3A%2F%2Fwww.forbrug.dk%2FDine-klagemuligheder%2FSaadan-klager-du%2FKlag-til-Forbrugerklagenaevnet 

Du kan både ringe til dem, og chatte med dem. Alternativt, kan du jo bede dem åbne den og se om displayet går i stykker - hvis ikke det gør det, er der jo ingen grund til at skifte det.
Til top
PFA Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-August-2010
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PFA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 18:09
Ok, jeg giver dem et forsøg. Det andet kunne slet ikke lade sig gøre, ifølge teliacare.
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 11:20
Hvis fejlen ikke har sammenhæng med ridsen skal de da reparere den jf. Købeloven. En fornuftig reparatør ved da også godt at skærmen kan tages af selvom skærmen er ridset..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu