|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MuHcOw ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() Sendt: 12-Oktober-2011 kl. 14:16 |
Hej alle, håber i kan hjælpe mig med følgende spørgsmål.
Jeg opsagde for nyligt mit Telmore ADSL-abonnement, som der ellers aldrig har været problemer med, da jeg med en Telia ADSL-forbindelse (ikke STOFA kabelhalløj) kan få en væsentlig højere hastighed til samme pris. Mit spørgsmål er nu: Kan jeg benytte mit gode gamle Speedstream 4100 Siemens modem som jeg i sin tid modtog fra Telmore og min Belkin Share router på Telias ADSL-forbindelse? Hvis ja, hvad skal jeg gøre for at få det til at virke? Jeg vil helst undgå at skulle bruge Telias kombi modem/router kasse fra Thomson (TG712). På forhånd mange tak [EDIT] Telia åbner først op for forbindelsen d. 21.10.2011, så indtil videre er det Telmores net jeg benytter. Redigeret af MuHcOw - 25-Oktober-2011 kl. 13:00 |
|
The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
Douglas Adams |
|
![]() |
|
Anders_itu ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 54 |
![]() |
Har du adgang til login til modemmet fra Telmore? Det er muligt du skal ændre nogle parametre i denne for at det virker med Telia. Det kan være det vil virke - men er langt fra sikker... Jeg forstår dog ikke hvorfor du vil køre med 2 bokse i stedet for den ene fra Telia?
|
|
![]() |
|
MuHcOw ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2011 Status: Offline Point: 9 |
![]() |
Hej Anders, og tak for svar.
Umiddelbart har jeg ikke mulighed for at logge ind på mit modem - På nuværende tidspunkt ved jeg i hvert tilfælde ikke hvordan man eventuelt skulle kunne gøre det. Har blandt andet kigget lidt på følgende side, men det har desværre ikke hjulpet. http://forums.techguy.org/hardware/804933-solved-cant-access-modem-gui.html Jeg er ikke klar over om der findes en (et) GUI på dette modem - Jeg vil tro at man kun finder den slags hvis det også har en indbygget router. Grunden til jeg hellere vil bruge min Belkin router er, at den for det første er sprit ny - Det er en "N"-standard router og så er det muligt at koble USB-enheder til den. Jeg er ikke interesseret i, at skulle have to routerer i forlængelse af hinanden da det ofte skaber problemer. En mulig løsning kunne selvfølgelig være, at sætte Thomson modem/router kassen i bridge mode - Ved dog ikke om det er muligt. [UPDATE] Ifølge "macnyt" skulle det være muligt bare at smække sit SpeedStream 4100 modem på linjen.. http://www.macnyt.dk/forum/?page=thread&topic=12870098764104793 Måske skulle jeg have ventet med at stille spørgsmålet indtil Telia havde åbnet for forbindelsen?? Redigeret af MuHcOw - 13-Oktober-2011 kl. 14:29 |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej
Du skal bruge firefox til at aflæse dit kodeord i routeren. |
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Bruge Firefox til at aflæse password i Thomson routeren, eller? Jeg er desværre ikke HELT med på hvad du mener..... Du må MEGET gerne skære det ud i pap for mig ![]() På forhånd mange tak Redigeret af MuHcOw - 13-Oktober-2011 kl. 15:11 |
|
Douglas Adams |
|
![]() |
|
LE40F71 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
Hej
Hvis du ikke kender kodeordet feks. til Voip delen på routeren. Kan du bruge firefox til at se det. Jeg har tidlige skrevet om det her. INFO. Jeg fik aldrig VOIP delen til at fungere, da der på dette tidspunkt i software på draytekken i var de rigtige parameter man kunne indstille.
|
|
Venlig hilsen
Kenneth |
|
![]() |
|
![]() |
Ahh, okay - Got it
![]() Jeg bruger allerede Firefox som min standardbrowser. Umiddelbart har jeg dog ikke planer om at benytte "telefon-delen" af abonnementet da jeg normalt kun bruger en mobiltelefon. Ellers burde de der Voip-indstillinger være noget ALLE udbyderne har stående på deres hjemmesider. Det ville efter min bedste overbevisning helt klart lette arbejdsbyrden for de stakkels supportere... |
|
Douglas Adams |
|
![]() |
|
![]() |
Problemet er løst, i og med, at der faktisk aldrig har været et problem..
Telias ADSL-forbindelse kører helt som den skal på Telmores gamle udstyr. Jeg har IKKE ændret på noget som helst, ikke indtastet nogen form for password og har ikke haft udstyret afmonteret/frakoblet. Om det har været nødvendigt at genstarte modem og router, ved jeg ikke. Området jeg bor i var udsat for strømafbrydelse en halvanden times tid fredag d. 21. kort tid efter at Telia etablerede forbindelsen. Håber ikke de to "begivenheder" har noget med hinanden at gøre ;-) Har bestilt en 10/1 forbindelse som jeg testede på it- og telestyrelsens hjemmeside i aftes. Resultatet af testen fremgår af følgende link: http://speedtest.ookla.com/result/1411041005.png Telia påstår, at linjen kan trække 15 Mbit.. Jeg forstår derfor ikke helt hvorfor resultatet afviger som det gør. De tests jeg kørte på den gamle Telmore-forbindelse afveg slet ikke så meget. Skal jeg brokke mig, eller er alt som det skal være? Redigeret af MuHcOw - 25-Oktober-2011 kl. 12:56 |
|
Douglas Adams |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |