Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 17:29 |
4ever skrev:
Det er vist kun Pioneer-folket der er tilfreds med SD. Og når jeg nu højst i min lille stue har plads til 42", så er der ligesom ikke så meget at gøre. V10 som jeg også har kigget på, er god på mange måder, men SD er for soft uden de fine detaljer. Det er skaleringevnen der er dette tv´s svaghed ved SD-tv. |
Det er nok snarere udsendelserne
Prøv du at se DR1 tv-avisen fra studiet, eller DR2 smagsdommerne i SD med digitalt signal på et 42" PZ85 eller lign. - det står altså knivskarpt med et utal af detaljer - et CRT i samme 42" ville absolut ikke være bedre.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
4ever
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 118
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 17:47 |
Jeg synes jeg har set mange tv efterhånden uden et godt resultat ved SD. Men jeg vil da forsøge om jeg kan få DR1 set igen på Pana plasma PZ85, hvis der er muligt at finde denne model nogensteder. Kan bare ikke forstå, om det skulle være bedre end V10' ern?
Redigeret af 4ever - 03-August-2009 kl. 17:48
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 18:43 |
Kampus skrev:
4ever skrev:
Mit gode og superklare CRT tv´s evne til at vise SD tv er hovedårsagen til at jeg endnu ikke har taget springet til fladskærmstv. Og SD-tv vil jo udgøre 90% af sendefladen i lang tid fremover. |
Var også tidligere min anke. Men hvis du ser en kvalitets fladskærm i dag, der er kalibreret, så gir' den selv det bedste CRT baghjul i SD gengivelse når vi snakker digitalt signal.
|
Der er desværre ikke særligt mange kvalitets fladskærme at vælge imellem. De fleste fladskærme har stadigvæk et elendigt billede, selv om de bliver fodret med digitalt signal, og så kan du kalibrere dem ligeså meget du vil. Du får altså ikke Pio-kvalitet ud af dem af den grund.
De fleste fladskærme ville jeg ikke kalde "kvalitets" fladskærme. Ganske enkelt fordi billedkvaliteten er ringere end på mit JVC CRT fra 2006. Selv når de får digitalt signal, og mit tv kun bliver fodret med analog signal. Det er trist, men det er sandt.
De fleste fladskærme er efter min mening ikke værd at smide penge efter. Specielt LCD-skærmene. Men, det er så bare min ydmyge mening.
Her er en lille liste over de eneste fladskærme jeg selv kunne finde på at købe i dag: Pioneer LX5090H, Pioneer KRP-A/M, Panasonic V10, Panasonic X10, Panasonic PZ85, Panasonic PZ800, Samsung PS50B855. Måske også at par af de andre nye plasma tv fra Samsung, men så er der heller ikke flere jeg kunne komme i tanker om at købe, og så vil jeg blæse på hvor "flotte/tynde" de er.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 18:47 |
spawn skrev:
4ever skrev:
Det er vist kun Pioneer-folket der er tilfreds med SD. Og når jeg nu højst i min lille stue har plads til 42", så er der ligesom ikke så meget at gøre. V10 som jeg også har kigget på, er god på mange måder, men SD er for soft uden de fine detaljer. Det er skaleringevnen der er dette tv´s svaghed ved SD-tv. |
Prøv du at se DR1 tv-avisen fra studiet, eller DR2 smagsdommerne i SD med digitalt signal på et 42" PZ85 eller lign. - det står altså knivskarpt med et utal af detaljer - et CRT i samme 42" ville absolut ikke være bedre.
|
Enig.
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 20:37 |
Hej. Da jeg skiftede fra CRT til flad i medio 2006 synes jeg det var en stor oplevelse. Jeg fik et fantastisk godt fjernsyn med et supergodt billede - og den dag idag glæder jeg mig over det. Fjernsynet er et JVC LT-37M60 og er supergodt til analogt fjernsyn. Og endnu mere supergodt med digitalt materiale som DVD. Har ikke set digitalt tv, Blu-ray eller HD-TV på det, men det skulle såmænd nok også være en oplevelse i sig selv.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 21:04 |
Firebird skrev:
Kampus skrev:
4ever skrev:
Mit gode og superklare CRT tv´s evne til at vise SD tv er hovedårsagen til at jeg endnu ikke har taget springet til fladskærmstv. Og SD-tv vil jo udgøre 90% af sendefladen i lang tid fremover. |
Var også tidligere min anke. Men hvis du ser en kvalitets fladskærm i dag, der er kalibreret, så gir' den selv det bedste CRT baghjul i SD gengivelse når vi snakker digitalt signal.
|
Der er desværre ikke særligt mange kvalitets fladskærme at vælge imellem. De fleste fladskærme har stadigvæk et elendigt billede, selv om de bliver fodret med digitalt signal, og så kan du kalibrere dem ligeså meget du vil. Du får altså ikke Pio-kvalitet ud af dem af den grund.
De fleste fladskærme ville jeg ikke kalde "kvalitets" fladskærme. Ganske enkelt fordi billedkvaliteten er ringere end på mit JVC CRT fra 2006. Selv når de får digitalt signal, og mit tv kun bliver fodret med analog signal. Det er trist, men det er sandt.
De fleste fladskærme er efter min mening ikke værd at smide penge efter. Specielt LCD-skærmene. Men, det er så bare min ydmyge mening.
Her er en lille liste over de eneste fladskærme jeg selv kunne finde på at købe i dag: Pioneer LX5090H, Pioneer KRP-A/M, Panasonic V10, Panasonic X10, Panasonic PZ85, Panasonic PZ800, Samsung PS50B855. Måske også at par af de andre nye plasma tv fra Samsung, men så er der heller ikke flere jeg kunne komme i tanker om at købe, og så vil jeg blæse på hvor "flotte/tynde" de er.
|
Deri er vi nok ikke uenige. Ville bare ikke nævne mærker, da det ofte afstedkommer en drejning af trådens emne.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 21:17 |
Firebird skrev:
spawn skrev:
4ever skrev:
|
Enig.
|
Ku heller ikke være mere enig .
Kildesignalet bør under alle omstændigheder være digitalt. Ellers er diskusion og sammenligning fuldstændig omsonst.
At sendekvaliteten/kompressionsfaktor på nogle af de digitale TV programmer er elendig (levende græs ? ) kan intet TV i verden gøre noget ved . Men det skjules bedre på en 32" CRT .
|
 |
goAMinD
Super bruger
Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 22:09 |
4ever skrev:
Mit gode og superklare CRT tv´s evne til
at vise SD tv er hovedårsagen til at jeg endnu ikke har
taget springet til fladskærmstv. Og SD-tv vil jo udgøre
90% af sendefladen i lang tid fremover. |
Samme her. Vores Philips 37" CRT er fremragende, og
eneste wow effekt til dato på en flad er når der fyres HD
materiale af på dem.
Skal ikke udelukke at jeg meget gerne vil udskifte til
flad, og årsagerne er helt klare: HD, de fysiske
dimensioner, og det at det ikke længere skal stå på noget
men kan hænge på væggen. Billedkvaliteten ved SD
materiale eller digital TV vil umiddelbart ikke give det
ekstreme wow effekt ved et skift. Der tæller de andre
årsager også meget.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 22:26 |
goAMinD skrev:
4ever skrev:
Samme her. Vores Philips 37" CRT er fremragende, og eneste wow effekt til dato på en flad er når der fyres HD materiale af på dem.
|
Mener nu ikke at Philips har lavet større CRT end 36" ( - Gud bedre det ! ) ?
Og nu er wow-effekt jo en relativ ting. Men jeg tror at feks alle ejere af 2009 plasma TV vil løbe skrigende væk hvis de i en periode skulle bytte med dit CRT - også på SD-materiale.
Og når feks PanaX10 fås til under 5k er det mig ubegribeligt,at folk med bare bare lidt entusiasme for TV bliver ved med at klamre sig til deres gamle CRT . Der er i hvert fald ingen argumenter omkring billedkvalitet , som har nogen seriøs relevans længere . .
|
 |
4ever
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 118
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 22:44 |
Når vi snakker fladskærms-tv skal det naturligvis have et digitalt signal. Det er et must. Når jeg har set SD-tv på fladskærme, har det også været med digitalt signal. Analog er uinteressant for mig.
Det irriterer mig bare grænseløst at læse Lennons indlæg om, at alle 2009 plasma-ejere ville løbe skrigende væk, hvis de i en periode skulle bytte med CRT tv til SD-tv.
For jeg er jo netop løbet skrigende bort adskillige gange, når jeg har været ude og se på potentielle tv-emner. Det har været SD-tv på mine emner, der har skræmt mig hver gang. Jeg forlanger ikke engang, at det skal være bedre end på mit B&O MX7000, men det skal da være helt ligeså godt. Jeg har selv et kanontflot og rent signal uden støj på mit CRT. Jeg har altså ikke set noget endu, som har kunnet leve op til det, jeg har derhjemme. Og som sagt tidligere, mindst 90% vil være SD-tv i en del år fremover, så det er altså en vigtig parameter i mit valg. HD-tv, Blu-ray og DVD for den sags skyld er alle tv jo i stand til at håndtere med rimeligt flot resultat.
Redigeret af 4ever - 03-August-2009 kl. 23:30
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 03-August-2009 kl. 23:45 |
Det er bare sådan at teknologien er så meget bedre i de nye fladskærme. Troede ikke jeg skulle se mere DVD på min. Men så lige "Den Lyserøde Panther" fra 1964. Og billedekvaliteten kunne såmænd gøre flere af mine BDer til skamme, så god er den.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-August-2009 kl. 08:53 |
Har da selv siddet med mit gamle crt tv i 2 måneder før mit 500M. Det kunne jeg udmærket leve med for en periode. Et crt og sd er alså stadig rigtig godt. Jeg fik da set nogle dvd i den periode. Men størrelse af billedet har også rigtig meget at sige synes jeg. Man ser mange flere detajler i billedet, også på dvd og almindelig tv.
|
 |