Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
|
Sendt: 06-August-2009 kl. 22:54 |
xcardman skrev:
har lige set første første halvleg af brøndby kampen på dr1 via et almindeligt digital dvb-t signal på mit 500M. må nok indrømme at jeg kun kan ryste på hovedet af dem som mener deres crt tv er bedre. et super billede helt uden støj og panoreringerne kører bare som man selv var til stede. græsset var sørme også grønt
|
Dem kunne jeg sikkert også kun ryste på hovedet af. Du har uden tvivl den bedste skærm i verden. Det ved vi jo alle herinde. Hvor i alverden har du læst henne, at der er folk som mener at deres CRT tv er bedre end dit KRP-500M?
Redigeret af Firebird - 06-August-2009 kl. 23:06
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
riverwind
Junior bruger
Oprettet: 01-August-2007
Point: 37
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 00:09 |
xcardman skrev:
OttoFørst når folk rent faktisk begynder at stille krav til dét de bliver præsenteret for.De flest ved
godt et pioneer er toppen af plasma skærme, uden dog at være perfekt. Men det niveau eller bedre burde de fleste producenter
kunne levere idag. Ikke kun på deres helt nye topmodel, men også nogenlunde i midten. problemet er også prisen. Mange
synes 20000 kr er meget dyrt for et pioneer. Jeg synes faktisk det er rimeligt billigt. 2002 15000 kr for 32 tommer tv1989
købte mine forældre et 28 tommer til 7000. Den gang var lønnen meget lavere end i dag. husk det når man synes en 50 tommer
til 10000-12000 er mange penge.i den sidste ende går det ud over kvaliteten med de lave priser. Men når folk spørg om råd, er
det vel 5 procent som skriver billedekvalitet. ellers er det usb den skal være tynd strømforbrug og lcd/plasma. Procenterne
af fladskærme, kan ikke se nogen stor efterspørgelse af god billedekvalitetfor alle deres dårlige plasma/lcd sælger jo rigtig
godt, hvorfor så bruge ressourcer på det. <!-- Signature --> |
Det er en akademisk diskussion, hvorvidt priserne er lave eller høje. Uanset, vil der altid være en spredning i priserne og i
kvaliteten af produkterne. Hvis alle pludselig køber Pioneer til 20k, så findes der jo et andet mærke til 40k. Ifølge din
logik skal vi så alle købe dén istedet?
Man bliver nødt til at indse, at for menigmand er et tv defineret af meget mere end billedet. Det kan man synes om eller lade
være, men det er ikke til at lave om på. Jeg tror på at markedet virker. Derfor er jeg også overbevist om, at
billedkvaliteten i tv tilkommer den fokus fra producenterne, som den fortjener i forhold til den værdi den har i markedet.
Ligeledes for alle andre parametre ved skærmene.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 00:14 |
Er det ikke lidt sjovet, at man tale om et tv som ikke kan fås mere, da Pioneer har nedlagt deres TV prod. Og hvis man i fremtide ønsker et første klasse TV som Pioneer er, er det umulig at få finge i et
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 01:08 |
ghost-the-man skrev:
Jamen du har helt ret i,har da kendskab til to tilfælde,forhandleren kommer ud med en ny skærm,han sætter kabler til,antennestik i,køre en kanalsøgning,det var så det,så er det jo også svært for hr.& fru.at få det bedste billede,hvis forhandleren ikke kan finde ud af at stille billedet nogenlunde,så er det jo også svært for den almindelige forbruger at få det optimale ud af det.
|
Ja, dét er sgu dårlig service, men folk kan i disse tilfælde vel tænke sig, at han bare har travlt med at komme ud af døren, og de må vel selv kunne se om tvet er indstillet nogenlunde fornuftigt eller ej.
Da jeg var dreng, oplevede jeg, at radiomanden som vi kaldte ham dengang, netop indstillede tv apparater når han kom med dem. Det var dengang 26 tommers farve tv var det store. Siden da, har jeg vidst at out of the box ikke nødvendigvis er det bedste. Desuden fortæller mine øjne mig om der er "noget galt" med billedet.
Hvad jeg ikke kan forstå er, at der er så mange mennesker som blindt forlader sig på producenternes fabriksindstillinger. Det er sgu da tilladt at bruge sine øjne, og i det mindste forsøge at få et bedre billede ud af sit tv apparat end dét billede fabriksindstillingerne viser, når man køber et nyt tv apparat. Og, man behøver vel ikke mere end et par gennemsnitlige øjne for at kunne se om f.eks farverne ser rigtige eller forkerte ud, eller om f.eks lys og kontrast er helt hen i vejret eller ej?
At, et tv er fladt og flot er selvfølgelig ikke ensbetydende med at det er i stand til at vise et specielt godt billede, men jeg fatter simpelthen ikke at nogle mennesker ikke engang selv kan se at deres tv apparat viser et fuldstændigt forkert billede, og at de først kan se det når man gør dem opmærksom på det, hvad jeg selv har gjort en del gange. Jeg kunne ganske enkelt ikke lade være.
Billedkvaliteten på min søsters skærm er ikke specielt god, men, man kan holde ud at se på det. Det kunne man ikke før jeg pillede lidt ved det. Jo, min søster kunne åbenbart holde det ud..., indtil jeg pillede ved det. Først ville hun have den gamle indstilling med alt for meget lys, kontrast og farve tilbage. Dét fik hun så. Da jeg besøgte hende ugen efter, kunne jeg se at hun brugte noget der lignede min indstilling på en prik. Jeg sagde ikke noget, men smilede bare lidt for mig selv. 
|
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
siccio
Super bruger
Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 02:54 |
Man bliver nødt til at indse, at for menigmand er et tv defineret af meget mere end billedet. Det kan man synes om eller lade være, men det er ikke til at lave om på.
Lige netop dette som riverwind er inde på siger jo alt.
Det er jo nøjagtigt det damme der gør sig gældende indenfor køb af musikanlæg/surround Hvis folk virkelig ville lytte til musik, skulle de jo også lange lidt flere penge over disken, og ikke bare smutte hen i det supermarked tættest på og købe et "watson" "Denver" og hvad ved jeg af billige mærker med sytrådsledning på 7X570 watt og hvad de reklamere med hehe.
Hovedsagen er folk ser sig tilfredse, og vi lever i en tid hvor design spiller en vigtig rolle.
Hvad hjælper det Pioneer laver de bedste skærme hvis de ikke bliver solgt. Nu laver de også "bare" lcd som åbenbart er hadet af brugere på diverse forums. Pengene må jo ligge der, siden stortset alle mærker går på den vogn.
Det er da logisk nok at familien danmark som før købte crt i supermarkedet ikke vil give 15000 eller mere for fladskærmen, når de nu også ligger i få tusind kr i samme supermarked.
Dog må man også konkludere at man ikke altid får hvad man betaler for, når det drejer sig om fladskærm, selvom det i mange tilfælde holder.
Tror at mange er blevet lidt skræmt over at skulle sætte sig ind i ting, og derfor bare har købt hvad en "undskyld udtrykket" melsælger i brugsen eller el-mutanten har sagt god for.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 09:00 |
Firebird skrev:
xcardman skrev:
har lige set første første halvleg af brøndby kampen på dr1 via et almindeligt digital dvb-t signal på mit 500M. må nok indrømme at jeg kun kan ryste på hovedet af dem som mener deres crt tv er bedre. et super billede helt uden støj og panoreringerne kører bare som man selv var til stede. græsset var sørme også grønt
|
Dem kunne jeg sikkert også kun ryste på hovedet af. Du har uden tvivl den bedste skærm i verden. Det ved vi jo alle herinde. Hvor i alverden har du læst henne, at der er folk som mener at deres CRT tv er bedre end dit KRP-500M? | men det billede burde alle fladskærm have fra middelklassen og op i 2009. Men mange er desværre ligeglad med billedekvalitet og det ses tydelligt på dette forum.
|
 |
4ever
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2007
Point: 118
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 11:54 |
xcardman skrev:
Firebird skrev:
xcardman skrev:
|
Dem kunne jeg sikkert også kun ryste på hovedet af. Du har uden tvivl den bedste skærm i verden. Det ved vi jo alle herinde. Hvor i alverden har du læst henne, at der er folk som mener at deres CRT tv er bedre end dit KRP-500M?
|
men det billede burde alle fladskærm have fra middelklassen og op i 2009. Men mange er desværre ligeglad med billedekvalitet og det ses tydelligt på dette forum.
|
Ja, der er jo mange der vælger stor skærmstørrelse på bekostning af billedkvalitet.
|
 |
SSvenSSon
Super bruger
Oprettet: 26-Marts-2008
Point: 388
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 12:52 |
xcardman skrev:
|
Dit TV er ikke indstillet ordentligt både mht. farver og panoreringer!
Græs i Polen er ikke grønt og Polske TV optagelser hakker altid, det ved enhver!
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 12:58 |
SSvenSSon skrev:
Dit TV er ikke indstillet ordentligt både mht. farver og panoreringer!
Græs i Polen er ikke grønt og Polske TV optagelser hakker altid, det ved enhver!
|
Og begge problemstillinger kan henføres til russisk vodka det kan hverken græs eller kameramænd holde til  
|
Mvh
René
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 16:32 |
|
 |
Firebird
Guld medlem
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 20:25 |
Hæhæ, jeg var i Føtex og handle lidt ind i dag, og igen kom jeg på vej hen til kassen forbi radio/tv afdelingen, eller hvad man nu skal kalde det. Igen i dag lagde jeg mærke til det fuldstændigt forkerte billede på de udstillede LCD skærme. Det største af dem var et Phillips, og jeg spurgte mig selv: Hvorfor er der folk som køber sådan noget?
|
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 07-August-2009 kl. 20:26 |
Phillips forstå jeg heller ikke folk køber, men jeg er stort set blevet ligeglad med hvad folk køber, for det er ikke mig som skal se på det.
Redigeret af xcardman - 07-August-2009 kl. 20:32
|
 |