recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Termometer med wifi og app?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Termometer med wifi og app?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Termometer med wifi og app?
    Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 17:21
Hej,

Jeg søger et termometer der kan kobles op på wifi så jeg kan følge temperaturen fra min mobil uagtet at jeg ikke er i nærheden af det.
Jeg har i forvejen en Netatmo Healthy Home Coach og overvejede først at købe endnu en, men den koster i dag 800 kr. i stedet for de 500 kr. jeg engang gav og jeg synes at det er lidt pebret, når jeg egentlig kun vil se temperaturen.

Er der nogen der har erfaring med et prisbilligt termometer med wifi og app?

Mvh.
Jesper
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2022 kl. 17:47
Jeg har netop købt et qingping termometer.
Flot design og meget tydeligt display.

Det kører dog ikke wifi, men BT.

Kan evt aflæses Remote via ens smart Home.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 17:41
Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2022 kl. 21:11
Tak, det virker som et godt bud. Har du erfaringer med mærket?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2022 kl. 08:17
Oprindeligt skrevet af jbl jbl skrev:

Tak, det virker som et godt bud. Har du erfaringer med mærket?
Jeg har ikke erfaring med deres sensorer, men jeg har rodet en del med deres shelly plus 1pm, 2pm og smart plugs og de virker fint.

Deres app fungerer ved at du lader udstyret uploade til en shelly server i skyen og så kan du via app'en tænde og slukke for ting, aflæse målinger og alt det der.

Jeg har personligt slukket for cloud funktionaliteten, dvs. app'en virker ikke for mig, til gengæld har dimserne en lokal webserver hvor jeg kan se de samme ting og tænde og slukke og alt det der og jeg har sat en lokal databaseserver op til at opsamle målinger og lave grafer og alt sådan noget fancy noget.

Igen, ingen erfaringer med deres sensorer, men hvis du køber fx en shelly plug og sætter den i en stikkontakt, så starter den ud med at lave et nyt wifi netværk der hedder noget med shelly og et serienummer. Du kobler til det nye wifinet med fx din telefon og går ind på en lokal webside for din nye plug. Der kan du så bede plug'en om at forbinde til dit normale trådløse netværk og slukke for det der ekstra wifi netværk. Når det er done får plug'en en adresse på dit lokale wifi netværk og så kan du tage fat i det fra udstyr forbundet til dit netværk gennem en lokal webside.

På den lokale webside for din plug kan du tænde og slukke for ting, se strømforbrug og alt sådan noget, du kan sætte tidsstyring op og alt muligt fancy.

Du har også mulighed for at sætte et flueben i at den skal forbinde til shelly cloud, så kommer der hul igennem til din shelly app på telefonen - og den app kan også bruges til at tænde og slukke, aflæse strømforbrug osv. 
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2022 kl. 12:30
Hej jeg søger også noget lignende
hvor man har mulighed for at tilslutte et et X antal temperatur prober
med wifi og app mulighed
så jeg lytter lidt med her
Mvh
Svsommer
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 09:47
Govee. Har brugt det flere år. Klippestabilt og opfylder dine ønsker.


Til top
jbl Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-November-2013
Sted: København
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2022 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Govee. Har brugt det flere år. Klippestabilt og opfylder dine ønsker.



Tak, den får et skud. Thumbs Up
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu