recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec C PCI C & CI og SmartWI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec C PCI C & CI og SmartWI

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec C PCI C & CI og SmartWI
    Sendt: 21-Juni-2009 kl. 01:10
Hej
Jeg har to problemer med følgende setup.

Windows XP Pro SP3
Asus MB M3N78-EMH HDMI
Terratec C PCI HD CI
SmartWI
Yousee fuldpakke + HD

1) Efter opstart ( kold/stand-by/hibernate) virker SmartWI kortet ikke, men trækker man det ud og sætter det i igen, er alt OK. Med det 'rigtige' Yousee smartcard virker det altid, men så er det lidt svært at dele det med TV'et. Har nogen oplevet dette med SmartWI på dette eller andre CI-moduler til TV-tunere?

2) Når man bruger Terratec Home Cinema ( CinergyDrv.exe ) bruges normalt ca 3-6 % CPU-tid også ved HD, men skifter man kanal til SD og tilbage til HD, f. eks skifter mellem DR1 og BBC HD, stiger belastningen ved HD til ca 60-70% CPU. Ved inspektion med Process Explorer (Sysinternals) kan jeg se, at det er msvcrt.dll og mgp2spli.ax, der bruger tid. Har skiftet i video rendering mellem Overlay Mixer og Video Mixing Renderer 9.

Er der nogen her i dette forum, som har oplevet dette eller har en forklaring.

Har testet lidt mere i 2) og fundet, at Video Mixing Renderer 9 giver 'hakkende' billedflow mens Overlay Mixer give det absolut bedste, men at det er ved dette valg, at problemet  med CPU-belastningen opstår.
Når man skfter til HD fra SD et par gange opstår der et antal threads som bruger tiden.
mpg2spilt.ax
msvcrt.dll!endthreadex
Hvis man stopper visningen (context menu Terratec Home Cinema) og starter den igen er der ryddet op.

/Peter

Redigeret af pkylle - 22-Juni-2009 kl. 19:07
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 17:13
Hej
Er der slet ingen, der bruger Terratec C PCI HD CI  og SmartWI på XP SP3?
Og hvis de gør, har de så ingen problemer?

/Peter
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2009 kl. 18:58
Ressource hog:
Du skal ikke arbejde i HD på XP. 7MC håndterer dette laaaaaaangt bedre.. Det kan du læse om andre steder hvorfor...

Smartwi:

Du skal sørge for at overføre ATR data til dine Smartwi klienter....På Smartwis forum står dette beskrevet under guides...

Disconnect Power:

1. Insert each clientcard for 10-15 seconds.

2 Insert your original card for 10 seconds.

3. Insert each clientcard for 5 seconds and the ATR is transfered to the
clientcards.

Sørg for at have det rette firmware jvf din kryptering...

Redigeret af Patriarken - 23-Juni-2009 kl. 18:59
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2009 kl. 09:27
#Patriarken
OK men når det kører på XP, bruges der ca 15%CPU i HD (med Video Mixing Renderer 9), men det giver hakkende visning). Skifter jeg til Overlay Mixer reduceres til ca 7%CPU i HD med fin visning. Så hvor meget bedre kan det blive?

Med 7MC tænker du da på Windows 7 og er Media Center en del af den RC som er ude nu?

Med Overlay Mixer før hængende tråde.

Med Overlay Mixer og 'hængende' tråde.

Mht SmartWi. Jeg det er jeg klar over, så det var det første jeg gjorde, da købte kortene, og det er ikke skift af kanaler der er problemt. Dette gælder jo også for mit TV. Det er efter opstart af PC efter standby/hibernate/powe off, at CI modulet ikke vil tale med smartcard'et(SmartWi). Det skal bare trækkes nogle få mm ud (afbrydes) og skubbes ind igen, så kører det. Med det 'originale' Yousee er der ikke noget problem, men, som jeg skrev, var det jo ikke det, der fidusen med smartWi, og så kan jeg jo ikke lave scheduled recordings :-(

/Peter

Redigeret af pkylle - 24-Juni-2009 kl. 10:43
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu