recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec Cinergy HD, Win7 mce hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec Cinergy HD, Win7 mce hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 505
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec Cinergy HD, Win7 mce hvordan?
    Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:34
Hej

Jeg har netop købt et "Cinergy C PCI HD CI" tvkort, men kan ikke få det til at fungere med Windows 7 Media center og Yousee kabeltv.

Jeg har søgt rundt herinde og google, for at finde en løsning på problemet, men dette har ikke resulteret i noget positivt resultat. Nu efter at have brugt de sidste mange aftener på at få det til at virke, er jeg ved at give op.

Er der nogen af jer der har fået det til at fungere?
Hvis dette er tilfældet, er der så ikke en, der kunne komme med en simpel step-by-step guide til hvordan det skal sættes op, tror dette vil gavne mange herinde, inklusiv mig selv :)

Hvis det ikke direkte er muligt at sætte op i windows 7 MC, høre jeg også gerne om 3-parts løsninger, der kan resultere i at jeg kan finde kanalerne igennem Windows 7 Mediacenter.

På forhånd mange tak

Med venlig hilsen
Jonas B

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 09:47
Windows 7 media center har ikke direkte support af DVB-C TV-kort..

Man kan anvende dvblogic tv-source til at generere nogle virtuele tunere, som windows 7 mediacenter kan anvende...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 10:21

MCE kan ikke anvende DVB-C tunere direkte i europa, så man må have MCE til at tro det er satellit kort.

Jeg har Cinergy PCI HD kort og anvender DVBLink TVSource til formålet. Hvis du søger lidt på Cinergy PCI HD så vil du se flere beskrivelser i dette forum.

Men download DVBLink TVSource version 1.02 og følg deres guide så får du det til at virke. De har 10 eller 20 dages gratis prøve periode, og det er ikke så dyrt at købe.

Mit setup med to PCI HD kort har kørt uden større problemer i nogle uger nu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu