|
TerraTec Cinergy HTC Stick. DVB-C billede hakker! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Dalingo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2012 Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Juni-2012 kl. 22:43 |
Hej alle,
Jeg vil lave en HTPC og har til formålet indkøbt to stk. TerraTec Cinergy HTC Stick HD USB tunere. http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=10723&pn=TerraTec&vare=569291 Jeg modtager digitalt tv fra YouSee (fuldpakke). Jeg kan ikke finde alle kanalerne med det medfølgende TerraTec software men det er vist meget normalt hvis man søger lidt i andre tråde i dette forum. Det er dog ok da jeg vil bruge Windows Media Center (MCE). Via DVB-Logic har jeg fundet og lagt alle kanalerne ind i MCE. Så langt så godt. Mit problem er at live tv signalet hakker en lille smule. Det er svært at se når man ser film, men ved f.eks. fodboldskampe hvor der panoreres og bolden gerne skulle bevæge sig jævnt er det meget irriterende. Endelig ses det helt tydeligt på TV2 News på deres "crawl" nederst i billedet, hvor teksten hakker. For at i kan få en bedre fornemmelse af problemet har jeg optaget en lille film som først viser billedet fra MCE og derefter fra TV'ets tuner. Jeg beklaget at filen er lidt stor men den illustrerer forhåbentlig problemet. Hent filmen her: http://www.jimmichr.dk/terratec.mov Jeg har prøvet at hive HDMI stikket ud af PC'en for at udelukke HDMI og mit TV, men der er samme hakken på PC skærmen. Jeg har også prøvet Media Portal med samme resultat. Jeg kan desværre ikke prøve det medfølgende TerraTec software da jeg som sagt ikke kan søge kanalerne frem der. PC'en er en i7 med fornuftigt grafikkort og 8 GB ram, så det skulle være kraft nok. CPU forbruget ligger da også mellem 0 og 10 % Hvad kan årsagen til hakkeriet være? Det eneste bud jeg har er at det er selve tuneren der ikke virker optimalt. Er det simpelt hen noget billigt bras som skal returneres eller kan der være andre årsagen? Alle inputs er velkomne. De to tunere skal returneres inden for 3-4 dage hvis jeg skal gøre brug at min fortrydelsesret (den ene er ikke pakket ud endnu) så det haster lidt med at få fundet en løsning. På forhånd tak Jimmi |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Årsagen til hakkeri er ofte dårligt signal kvalitet...
(selvom der også kan være andre) Tuner til PC er mere kræsne, signalet skal være bedre end til en f.eks. en tuner i TV-et..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg er rimelig sikker på, at du kan udelukke Terratec tunerne som fejlkilder. Jeg har selv tre stk. af slagsen som jeg bruger på Stofas signal. De to af dem er koblet på en PC i kontoret, mens den tredie er på mediacentret i stuen. De to i kontoret kører absolut fejlfrit, mens jeg har de samme problemer som dig med den tredie. Jeg har prøvet at bytte tunerne om, men problemet forbliver i stuen. Jeg har haft besøg af en Stofa tekniker. Han målte signalet i stuen til at være for svagt da det går gennem en fordeler. Ved at sløjfe signalet udenom fordeleren blev signalet ganske vist kraftigt nok, men problemet var der stadig. Der var desværre ingen snak om signalets kvalitet, kun om dets styrke, mens han var der. Jeg står derfor stadig på bar bund, men har mistanke om, at det kan være forskellen på de installerede programmmer og/eller codecs på de to PCer, som kan vær årsagen. Derfor vil jeg når jeg får tid, prøve at bytte PCerne om mellem de to antenneudtag for at se om problemet følger med.
Jeg havde i sidste uge en Technisat tuner hjemme på prøve. Den gav det samme nedslående resultat på mediacentret i stuen.
Flemming Redigeret af fltk - 25-Juni-2012 kl. 08:52 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Dalingo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-Juni-2012 Status: Offline Point: 21 |
Tak for svaret.
Da jeg søgte efter kanelerne i Media Portal viste den to barer. En med 'Signal Strength' og en med 'Signal Quality' tror jeg nok. Den ene bar var i 100% og den anden ca. 80%. Tyder dette på dårligt signal kvalitet?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
Det du ser er jitter og det skyldes at dit medicenter køre med en billed frekvens på 60Hz og dit tv køre 50Hz. så gå ind på dit grafik opsætningen på dit mediecenter og ændre billed frekvensen til 50Hz og så vil dit hakkeri forsvinde.
Redigeret af kbking - 25-Juni-2012 kl. 12:08 |
|
![]() |
|
Mange tak fro svarene. Jeg prøver når jeg kommer hjem, og vender tilbage med en status.
|
|
![]() |
|
Hej igen. Det viste sig at skiftet fra 60 TIL 50 Hz løste problemet. NICE! Mange tak for hjælpen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |