|
TerraTec Cinergy HTC Stick HD + "sort skærm" |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
LeCattez ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2012 kl. 15:50 |
Hej
Købte i sidste uge ovenævnte usb stik. Jeg har installeret TerraTec Home Cinema + driver der kom med (og opdateret driveren efterfølgende), dertil har jeg også lagt dvbviewer og cyberlink powerdvd ind. Til at starte med havde jeg kun TerraTec Home Cinema lagt ind og jeg kunne finde kanaler, men kunne ikke få noget billede (kun lidt hakken ind i mellem, dog mest i lyden. Dvs. jeg har set lidt DR1 med hakken og efterfølgende har jeg kun hørt lidt hakkende lyd indimellem). Så tænkte jeg at Dvbviewer måske kunne løse det, men her får jeg også kun sort skærm og indimellem lidt 'mystiske' farver i form af grøn (med lidt streger) eller lilla. Har efterfølgende forsøgt at skifte dekoderen fra TerraTec's til windows egen uden held. Derfor forsøgte jeg mig med Cyberlink PowerDvd (for at prøve den decoder), men det hjalp heller ikke. Så nu er jeg gået lidt i stå og har prøvet alt det jeg kunne finde på google. Håber der er nogle der har nogen gode idéer til hvad jeg kan forsøge mig med! Tak LeCattez |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med dvbviewer installeret på windows 7 behøver man ikke installere codecs...
Symtomerne tyder på at signalet er ikke godt nok...
Prøv evt. transedit (members area) fra dvbviewer. Det kan teste om man modtager noget og i hvilken kvalitet...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
LeCattez ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2012 Status: Offline Point: 11 |
Skidt. I dvbviewer ligger den somregel på 65-70%.
Det virker ellers fint på fjernsynet (altså kablet). Kigger lige på transedit senere. |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
TV-tuner til PC kan være meget mere "kræsne" med hensyn til signalet end TV-et..
Men som sagt transedit kan præcist afklare det...
Nu ved jeg ikke hvor meget du har "forurenet" installationen med diverse codecs, men det er nok med indbygget i windows 7, helst så clean som muligt...
Codecs vælges i dvbviewer under option/directx. Der skal vælges til H.264 videodekodning.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Må ha' testet det på et andet kabel senere.
Jeg fik lov til at se kanal 6, dog hakkede den en del, men fik billede og lyd (kun billedet hakkede). Har ikke rigtig lagt nogen codecs ind (andet end dem der følger med til cyberlink powerdvd) og de gør ikke rigtig nogen forskel. Prøvede transedit, men kunne ikke rigtig se signal styrken nogen steder, men fandt de samme kanaler, som med de andre programmer. Kunne dog ikke 'preview' dem. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
Jeg har nøjagtig samme problem på et af mine antenneudtag (Stofa). Ingen problemer på TVet eller min Blue Tinum boks, men mit mediecenter, også med Terratec tuner, døjer med at finde kanalerne, og flere af dem som bliver fundet pixelerer kraftigt eller hakker. På de andre antenneudtag i huset er der ingen problemer, så jeg er kommet frem til, at signalet på det berørte antenneudtag må være for dårligt. En antenneforstærker har delvist løst problemet, idet jeg nu kan finde alle kanaler, men der er stadig pixeleringer og hakken på nogle af dem, specielt HD kanalerme.
Jeg ser frem til at du får dit problem løst, så kan jeg måske lære noget af det som kan fjerne de sidste problemer i mit setup.
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Transediit viser hvor mange bit, der modtages fra det pågælde MUX/transponder og samtidigt hvad kvaliteten er, altså et andet mål en blot styrken alene...
|
|
|
|
![]() |
|
Hvor ses det henne? Må tage et kig mere når jeg lige får set på det. Regner med at teste et andet antennekabel imorgen og så må jeg se hvad der så sker (det sidder i et tv med indbygget mpeg4 decoder eller hvad det nu hedder, hvor det virker fint).
Jeg har dog ingen problemer med at finde kanaler, kun at få dem vist. Hvis det viser sig at være antennekablet, skal der så bare trækkes et andet eller hvilke andre muligheder er der? |
|
![]() |
|
Det er analyse funktionen i transedit, der viser hvor godt et Mux/transponder modtages..
Der vises også direkte "pakketab".
|
|
|
|
![]() |
|
Ah, den prøver jeg lige imorgen!
|
|
![]() |
|
Har prøvet med kun et antennekabel i nu og finder en masse kanaler. Har så prøvet at analysere 378mhz (dr1/tv2) og det ser således ud: http://lecattez.dk/378mhzanalyse.jpg
Har prøvet at lave et preview på et par dem, men får bare en masse flimmer... Ved ikke om det transedit kan hjælpe... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |