|
Terratec H5 optage & afspille? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Emne: Terratec H5 optage & afspille? Sendt: 04-April-2011 kl. 16:07 |
||
Er lidt usikker på hvor jeg skulle placere denne tråd, men da det er en DVB-T forbindelse det handler om tænkte jeg dette måtte være det rigtige sted.
Mit spørgsmål lyder som følger: Kan man, med en Terratec H5, modtage et DVB-T signal, eller analog signal, og optage samtidig? forstået sådan at jeg kan sidde og se en kanal, mens den står og optager? eller er jeg helt lukket ude fra at se tv hvis den står og optager? og i så fald, kan man så bare nøjes med en ekstra H5 tuner? eller er man nød til at have T5'eren? eller skal man ud i noget helt 3? På forhånd tak ;) |
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Sendt: 04-April-2011 kl. 16:24 | ||
Du kan med denne tuner og f.eks. DVBViewer optage fra samtlige DVB-T kanaler på samme mux samtidig og samtidig med du ser én af dem. Det vil i praksis sige, at du samtidig kan optage fra 4-5 kanaler.
Hvis det er en analog kanal kan du ikke se andre end den ene som du optager fra. Du kan ikke anvende DVBViewer til analoge kanaler.
Flemming Redigeret af fltk - 04-April-2011 kl. 16:26 |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Muffeh
Guld medlem Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
Sendt: 04-April-2011 kl. 18:04 | ||
nej okay, og desværre er mange af vores kanaler analog da vi er i antenneforening! (mig et under de ikke udsender kanalerne både som digital og analog så man har chancen for at vælge!) men rart at vide det med den digitale del, så tak for det. men bare jeg i det mindste kan optage, og se en kanal samtidig, så den ikke starter på at optage, og så lukker ned sådan at den optager i baggrunden og så kan man ikke se tv imens. (overvejer at gå over til at styre mit tv via. sådan en tuner da jeg ikke har MPEG4 i mit tv nemlig) - Men, vil du så anbefale DVBViewer frem for f.eks. TerraTec's eget program?
|
|||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
|||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 04-April-2011 kl. 18:26 | ||
Ikke for at blande mig, Flemming har fuld styr på DVBViewer, men jeg vil bare lige indskyde at producenten for et par dage siden lancerede en demoversion af DVBViewer, så man kan teste før man køber
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
Muffeh
Sendt: 04-April-2011 kl. 19:20 | ||
du fuldt ud velkommen til at blande dig :D jo mere info jeg kan få jo bedre :P - men kan pt. ikke bruge programmerne til noget, da jeg ikke har købt en tuner endnu, er nød til at vide hvad jeg skal have fat i inden jeg smider penge efter det jo ;)
|
|||
|
|||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 04-April-2011 kl. 19:55 | ||
Det var f... da på tide - det kan KUN forøge salget
|
|||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|||
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 04-April-2011 kl. 23:14 | ||
Så vil jeg sige go!
Men lad være med at tro du kan bruge TerraTech programmet til noget. Det er ofte noget gammel version af et eller andet TV software, eller noget som driverudviklerne har brugt til at teste deres drivere af med. Så gå med DVBViewer, MediaPortal eller en af de utallige andre pakker som er beskrevet herinde. Hvad er bedst, jeg ved det ikke. Jeg er til DVBViewer, og det er mest fordi det virker for mig. Jeg har set mange argumenter for at MediaPortal er bedre, og det er sikkert også korrekt, men jeg har bare ikke prøvet det af. Så nu hvor der findes en gratis prøveversion af DVBViewer og at MediaPortal er gratis, så prøv det af og meld dine oplevelser tilbage, til glæde for andre
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
Muffeh
Sendt: 05-April-2011 kl. 00:03 | ||
MCenterFreak - Tak for div. info, tror jeg dropper producentens eget så, men det bliver ikke foreløbig at dette bliver aktuelt, for skal først have skrabet nogen penge sammen til en HTPC som skal køre dette, den jeg har nu er slet slet ikke kraftig nok til at klare noget som helst, alm. SD kvalitet kan den lige trække, men alt over det og den har kvaler. Og når så HTPC engang er anskaffet, bliver det noget tuner sjov, men er stadig i tvivl om jeg kan nøjes med H5'eren, eller jeg skal have 2, eller T5'eren? (vil jo gerne have analog mulighed da de fleste kanaler jo ligger på analog) men DVBViewer lyder helt sikkert som noget at foretrække, så DVBViewer til TV samt TV optagelser, og så XBMC til film, serier mm. så begynder det at ligne noget ;)
|
|||
|
|||
MCenterFreak
Sendt: 05-April-2011 kl. 00:50 | ||
Ja men det må godt nok være det dårligste hardware du har der. Der er altså sådan at man normalt kan køre det her på en Singer Symaskine og en strikkepind på taget, men er er du virkeligt så dårligt udstyret?
Tag nu det udstyr du har. Køb en USB-DVB-T og knald den i. Installer DVBviever, eller hvad du nu ønsker. Så kører det. Hvis ikke, så er det fordi din maskine er "svinet til". Så er det rydede op , hvis man har forstand på det, eller resinstall
|
|||
|||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10476 |
Sendt: 05-April-2011 kl. 10:28 | ||
Ja, så absolut. Da jeg i sin tid anskaffede mine 3 Terratec tunere prøvede jeg selvfølgelig først Terratecs egen software, Terratec Home Cinema. Det viste sig at være alt for træg i reaktionen, hvilket irriterede mig voldsomt, især ved zapning. Her er DVBViewer klart overlegen + det er meget mere fleksibelt og konfigurerbart.
Til analog TV vil jeg anbefale programmet ChrisTV. Vær dog opmærksom på, at du kun kan bruge én tuner ad gangen, og altså ikke optage fra en analog kanal mens du ser en digital, eller omvendt, til trods for at der både er analog og digital tuner i Terratec H5.
Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Muffeh
Sendt: 05-April-2011 kl. 12:19 | ||
- Sidder med en Dell Zino HD (det mindste grafikkort den ku fås med, og en 2.x GHz DualCore processor, og så har jeg opgraderet HDD fra 160 til 500 GB, og tror nok 4Gb ram) Men den kan virkelig intet! min netbook med en intel atom processor kan køre 720p uden problemer, den anden kan dårligt køre 480p fra youtube -.-' men opgradere forhåbentlig inden for et års tid til en ASRock Vision 3D 156B :P
- Tusinde tak for det, så blev jeg da det klogere :D men glæder mig til at få det afprøvet engang når udstyret er anskaffet! der er bare lidt tomt med penge pt :( |
|||
|
|||
MCenterFreak
Sendt: 05-April-2011 kl. 12:51 | ||
Kender ikke maskinen, men kan du ikke sætte et nyt grafikkort ind, for det er nok der det halter? Hvis du skifter, så er der også denne mulighed: http://www.zotacusa.com/products/mini-pcs/zbox Har den siddende bag på min køkkenskærm, funger vældig fint |
|||
|||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |