recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec H7 eller ? til opt. af Yousee (Canal+)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec H7 eller ? til opt. af Yousee (Canal+)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec H7 eller ? til opt. af Yousee (Canal+)
    Sendt: 10-Januar-2010 kl. 15:28
Hej alle,

Har to behov som lidt hardware burde kunne klare, spørgsmålene er hvilket hardware:

A) kunne godt tænke mig at kunne optage mine (SD såvel som HD) film ukrypteret og lagt på min kommende NAS (bliver nok en TS-219P). Så kunne jeg afspille dem overalt.
(frem for kun i stuen som nu, med min Samsung Yousee 3126 boks...)
Også så jeg kunne undgå den hakken der ofte er i Yousee's HD optagelser.

Kunne en Terratec H7 eller lignende (skal have CAM da det er kodede kanaler jeg også skal kunne optage) opfylde det behov, hvis jeg koblede den til en "lille" pc?
Med "lille" mener jeg udover selve størrelsen (af hensyn til WAF), en pc der ikke nødvendigvis har performance til HDTV dekodning?
M.a.o. kræves der noget specielt hvis man bare sætter den til at optage Transport Stream?
Det er et must at der bliver optaget i Transport Stream, så har jeg optimal kvalitet, og kan siden, hvis jeg har lyst/behov, komprimere lidt mere (fra en langt kraftige stationær pc)

B) Da jeg også har behov for en streamer/EeeBox til at vise familiebilleder, film m.v., ville jeg jo vise filmene fra denne...
Man kan vel desværre ikke koble Terratec H7 eller lign. direkte til en NAS ? Eller direkte til en Streamer box allá den fra WD til en lille tusse?

==>

1:
Så hvilken DVB-C "dims" skal jeg købe,
2:
og hvilken box/pc skal jeg købe, hvortil jeg kan optage, og hvorfra jeg kan se filmene ?

Eller skal jeg ud i en helt anden løsning, forslag modtages meget gerne :-)

mvh.

Thomas
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 16:11
Jeg går udfra, at du har kabel-TV fra yousee, ligesom mig. Det er et ret vanskeligt spørgsmål, du stiller. Prøv at se på mmvision's hjemmeside. De anbefaler kun Technotrend, men med forbehold.
http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe.asp?action=shop&menu=mediacenter&gruppe=pctvtuner_dvbc
Evt. tage ned og tal med dem (i Roskilde). Ialfald kan jeg sige at Terratec H5, skal du nok ikke købe. Jeg er ved at opgive det, men vil lige prøve med linux også, for at se om Sundteks's drivere virker. Fire-DTV som alle var glade for er holdt op med at producere. Windows 7 mediacenter understøtter ikke dvb-c, men kun dvb-t. Men så kan man bruge DVBViewer i windows 7.
En anden farbar vej er måske at klare sig uden tv-tuner-kort. Der streames en masse. Med VLC-player kan man se alle de rtsp:// links man kan finde fra hele kloden. VLC kan også optage i mp4. Det er bare med at finde ud af hvordan (muligvis ikke scheduleret men kun live betjent, endnu).
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm
P.S. Der skulle komme dvb-c baserede harddisk-rekordere på markedet herhjemme i næste måned engang. Har læst at de er til godkendelse.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9403
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Thomasl Thomasl skrev:

Hej alle,

B) Da jeg også har behov for en streamer/EeeBox til at vise familiebilleder, film m.v., ville jeg jo vise filmene fra denne...
Man kan vel desværre ikke koble Terratec H7 eller lign. direkte til en NAS ? Eller direkte til en Streamer box allá den fra WD til en lille tusse?

==>

1:
Så hvilken DVB-C "dims" skal jeg købe,
2:
og hvilken box/pc skal jeg købe, hvortil jeg kan optage, og hvorfra jeg kan se filmene ?

Eller skal jeg ud i en helt anden løsning, forslag modtages meget gerne :-)

En Terratec H7 burde virke fint med YouSee.
PC, tja enten en EeeBox med ATOM eller en Mac Mini Core 2 DUO (25W i drift)
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:27
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Jeg går udfra, at du har kabel-TV fra yousee, ligesom mig. Det er et ret vanskeligt spørgsmål, du stiller. Prøv at se på mmvision's hjemmeside. De anbefaler kun Technotrend, men med forbehold.
http://www.mm-vision.dk/produkter/visgruppe.asp?action=shop&menu=mediacenter&gruppe=pctvtuner_dvbc
Evt. tage ned og tal med dem (i Roskilde). Ialfald kan jeg sige at Terratec H5, skal du nok ikke købe.

H5 har jo ikke kortlæser, så nej den duer ikke, men har du ellers dårlige erfaringer med Terratec?
Om det er Terratec's H7 eller TechnoTrend Connect CT-3650 (eller noget tredje) er ligegyldigt, hvis bare det ellers virker...

Kan godt se nogle specs der omtaler CPU krav til HDTV:
Da de fleste nok skal bruge udstyret til at SE tv med, _tror_ jeg CPU krav omhandler krav til CPU ved HDTV afspilning, men jeg er altså ikke sikker...
Jeg havde tænkt mig at afspille på en Western Digital box eller lignende, hvorfor den bærbare pc, eeebox eller lign. jeg ville optage til, ikke af afspilningshensyn, har brug for mange kræfter.
Men spørgsmålet er stadig: hvor meget CPU power kræver det at _optage_ HDTV. (beklager hvis jeg ikke har udtrykt spørgsmålet klart fra start af)

Jeg er ved at opgive det, men vil lige prøve med linux også, for at se om Sundteks's drivere virker. Fire-DTV som alle var glade for er holdt op med at producere. Windows 7 mediacenter understøtter ikke dvb-c, men kun dvb-t. Men så kan man bruge DVBViewer i windows 7.

Der følger vel software med såvel Terratec's som Technotrend's boks, hvormed jeg kan styre optagningen?
(har kun licens til XP liggende, så med mindre der følger windows 7 med en ny Eee box eller lign., bliver det XP)
At optage er jo sådan set mit behov, forudsat jeg kan optage til en "lille" pc af en slags sådan rent performancemæssigt.
Jeg er dog åben for ideen om "bare" at bygge en lille HTPC, hvis det er eneste udvej...
Synes bare at have læst om en del problemer...

En anden farbar vej er måske at klare sig uden tv-tuner-kort. Der streames en masse. Med VLC-player kan man se alle de rtsp:// links man kan finde fra hele kloden. VLC kan også optage i mp4. Det er bare med at finde ud af hvordan (muligvis ikke scheduleret men kun live betjent, endnu).
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20080108145038.htm
P.S. Der skulle komme dvb-c baserede harddisk-rekordere på markedet herhjemme i næste måned engang. Har læst at de er til godkendelse.

Ja, der findes vist allerede en del produkter, men de koster så meget at man næsten ligeså godt kan bygge en HTPC.
Me de nye produkter blive måske billigere?

Det med at optage www streams via VLC kan jeg nok ikke rigtig bruge, med mindre du A: skaffer mig en 20 mbit internet forbindelse, og B: finder links til DR HD stream i ca. 15mbit transport stream Wink
Jeg har canal+ pakken hos Yousee, og vil gerne optage en masse HD film her, godt nok har de en lavere bitrate (ud fra mit skøn) end DR HD f.eks. gennem Yousee...
mvh.

Thomas
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

En Terratec H7 burde virke fint med YouSee.
PC, tja enten en EeeBox med ATOM eller en Mac Mini Core 2 DUO (25W i drift)

ja det "burde" den, men ved du om den gør det?

Jeg tænker specielt på om jeg kan optage flydende HDTV, selvom det er en mindre kraftig EeeBox?
Vi har en lille langsom bærbar, som evt. kunne bruges til formålet... Helt sikkert ikke kraftig nok til HD afspilning, men som sagt, hvis bare kravet til optagning var mindre end afspilning.
...sådan burde det vel teoretisk være, idet den jo skal optage en transport stream, altså bare skrive nogle data til en harddisk eller NAS.
Først ved afspilning, burde der bliver stillet krav, når HD materialet skal decodes? (og jeg ville som beskrevet afspille fra en dertil dedikeret afspiller)
Har ikke kunnet google mig frem til et rigtigt svar på mit spørgsmål.
mvh.

Thomas
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Point: 242
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 17:55
Tja, jeg kan godt se, at HD kræver cam-modul, og at streamed TV næppe engang er 720p. Men hvorfor vil du optage HD TV ? Det er ialfald ikke mit behov. Jeg synes, at udsendelserne generelt ikke er værd at optage bare fordi de er HD. men jeg har også kun et 32". Mit behov er at optage, når jeg ikke er hjemme. Det må gerne være digitalt, men behøver ikke være HD. Jeg har læst engang at HDTV kræver mindst en 2,5 GHz dual-core, så derfor tør jeg ikke anbefale en ion dual core. Jeg har også set, at pc-baserede tunere har meget ringere følsomhed end mit samsung TV's tuner. Derfor anbefaler jeg en stand-alone.
Så tænker du nok, hvad er det for en stodder. Men jeg er MEGET erfaren som pc-bygger og har aldrig oplevet værre l... end dette (terratec H5). Det var nemt med analog tv og all-in-wonder. Men nu ! Jeg er meget tilbøjelig til at give signal-kvaliteten i yousee-kablerne skylden. De har da også købt fibernet, ikke sandt. Desuden er jeg full-time software ingeniør.

Redigeret af beamer - 11-Januar-2010 kl. 18:27
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 20:21

Tja, jeg kan godt se, at HD kræver cam-modul, og at streamed TV næppe engang er 720p. Men hvorfor vil du optage HD TV ? Det er ialfald ikke mit behov. Jeg synes, at udsendelserne generelt ikke er værd at optage bare fordi de er HD. men jeg har også kun et 32". Mit behov er at optage, når jeg ikke er hjemme. Det må gerne være digitalt, men behøver ikke være HD. Jeg har læst engang at HDTV kræver mindst en 2,5 GHz dual-core, så derfor tør jeg ikke anbefale en ion dual core. Jeg har også set, at pc-baserede tunere har meget ringere følsomhed end mit samsung TV's tuner. Derfor anbefaler jeg en stand-alone.
Så tænker du nok, hvad er det for en stodder. Men jeg er MEGET erfaren som pc-bygger og har aldrig oplevet værre l... end dette (terratec H5). Det var nemt med analog tv og all-in-wonder. Men nu ! Jeg er meget tilbøjelig til at give signal-kvaliteten i yousee-kablerne skylden. De har da også købt fibernet, ikke sandt. Desuden er jeg full-time software ingeniør.

Det er ikke HD kanalerne som sådan der kræver CAM, men det er fordi jeg abonnerer på TV1000 og Canal+ (der var et tilbud på 99,- pr mnd i 12 mnd, for først TV1000 og nu fornylig Canal+ pakken)

Jeg kan da ikke nå at se de tv1000 og Canal+ film jeg har adgang til i år, og af og til er der da også et par film på DR HD, Kanal5 HD eller TV Film HD, som jeg ikke har set, og derfor vil optage.
Det er da en langt federe oplevelse at se filmen i 720p eller 1080i frem for SD signal, og jeg er for længst blevet for "kræsen" til analogt signal/billede.

Jeg vil have film gemt ukrypteret på NAS, så jeg kan tage film med mig og se på bærbar, se pc TV i soveværelset o.s.v.
Ellers var Yousee Boksen (3126) jo fin nok, specielt når den virker.

Jeg er godt klar over at HD _dekodning_ kræver nogle kræfter, det være sig i CPU'en eller på Grafikkort/chipset, men som skrev som svar til "lahan"... at optage = skrive transport stream til Harddisk, "burde" ikke kræve mange kræfter, men vil helst ikke spilde for mange penge, hvis det alligevel skulle vise sig at være et problem.
mvh.

Thomas
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2010 kl. 02:34

Hvis det er den fra Sony du tænker på, så er det blevet droppet.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3332&zoneid=5

Personligt har jeg helt droppet de tanker om nogensinde at se sådan en på det Danske marked efter jeg læste andet steds her i forumet at der er noget ved det Danske DVB-C der vist åbenbart ikke rigtig passer sammen med det resterende i Europa.

Selv kigger jeg på hvad der er af PVR's derude, som har data out, har også hittet en der lydder lovende: ABCOM IPBOX 9000 PVR, prisen er heller ikke så gal, mellem 3800kr og 4300kr, alt efter hvor stor en harddisk man ønsker der skal være i.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 20:47
lige som afslutning.
Terratec H7 spiller fint med Yousee's Canal+ og Tv1000 pakke. (SMIT CAM til 305 fra proshop)
HD kanaler optages fint og indtil videre uden hakkeri.

Ang. performance, var mine antagelser heldigvis korrekt.
Optagelse af Transport Stream sluger næsten ingen resourcer, d.v.s jeg kan sagtens optage til en lidt ældre bærbar, selv om den ikke rent faktisk er i stand til at afspille det optagede uden en vis mængde hakken.
Det er en LG R400 med 1,8 intel dual core, og gl. gfx der sikkert ikke understøtter hardware decodning, så det er bare super.

Blot til info, hvis nogen skulle google/læse tråden...

Softwaren der medfølger er ikke imponerende, men mon ikke jeg kan prøve noget andet senere...

mvh.

Thomas
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2010 kl. 13:11
Der er folk som er begejstrede for DVB Viewer og der er folk der ikke er det.
Personlig test af den har sat mig over til dem der ikke er særligt begejstrede, jeg oplevede den kun ret ustabilt med at den crashede ca. hvert 10'ende minut uden fejlbesked om hvorfor.

Men det er en jungle derude med de DVB softwares, for mange anmeldere har desværre ikke deres facts korrekte, typisk fejl citeringer er at de supporter hele striben af DVB modtage mugligheder og så viser det sig at de kun er egnet til DVB-S og ikke andet.
Til top
Thomasl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2010 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Der er folk som er begejstrede for DVB Viewer og der er folk der ikke er det.
Personlig test af den har sat mig over til dem der ikke er særligt begejstrede, jeg oplevede den kun ret ustabilt med at den crashede ca. hvert 10'ende minut uden fejlbesked om hvorfor.

Men det er en jungle derude med de DVB softwares, for mange anmeldere har desværre ikke deres facts korrekte, typisk fejl citeringer er at de supporter hele striben af DVB modtage mugligheder og så viser det sig at de kun er egnet til DVB-S og ikke andet.

ps: ... det lyder nøjagtig som issues man kan læse om i bittorrent beskrivelserne (til DVBviewer programmet), altså at programmet pludselig lukker ned, uden nogen fejlbesked hvis man ikke har gyldig licens.
Men ret dumt de ikke har en demo version, gad vide hvorfor.

mvh.

Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu