recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec H7 opføre sig mærkeligt i Win MC!?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec H7 opføre sig mærkeligt i Win MC!?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec H7 opføre sig mærkeligt i Win MC!?
    Sendt: 21-Juni-2010 kl. 13:32
Hej

Jeg har lige erhvervet mig en brugt Terratec H7, og sat den til, installeret driver og DVBLink TVSource, konfigureret DVBLink TVSource og Server samt Media Center ligesom guiden siger man skal og har ladet Media Center hente tv-guiden.

Jeg bruger følgende transponder fil.
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa
[DVB]
0=1
1=346000,V,6900,,QAM64

Jeg oplever at når jeg hurtigt skifter kanaler i Media Center uden den når at vise kanalerne og stopper på den ønskede kanal så får jeg bare sort skærm og det virker som om tuneren sætter sig fast. f.eks. skifter jeg hurtig fra DR 1 (kanal 1) til TV3 (kanal 16) uden at stoppe indimellem så kanalerne imellem bliver vist i et splitsekund, ja så får jeg sort skærm på alle kanaler. Prøver jeg at genstarte hænger den ved nedlukningsbilledet i windows indtil jeg piller strømmen fra tuneren.

Det samme gælder hvis jeg spoler lidt tilbage i noget på en kanal og prøver at skifte kanal, også når jeg spoler frem igen.

Nogen der ved hvad der sker her?

Og så ved jeg ikke om transponder filen jeg bruger er den korrekte da jeg også har fundet den her.
[SATTYPE]
1=5100
2=Stofa DVB-C
[DVB]
0=1
1=538000,V,6900,,QAM256

Ville den være bedre at bruge?

Får signal fra Stofa gennem Antenneforeningen Århus.

Jeg takker!

Mvh.
Hessi. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 14:01
Jeg vil starte med at sige, at jeg ikke har nogen løsning. Jeg forstår dog ikke hvorfor du zapper så hurtigt, når du alligevel ikke vil se (nogetsomhelst af) de mellemliggende kanaler. Hvorfor ikke springe direkte til den kanal du ønsker at se?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2010 kl. 14:06
fltk - Det er kæresten der gør den slags. Hun kender ikke kanalerne endnu. Big smile
Jeg forstår hende nu godt.... hun vil ha' det skal virke og ikke være til bøvl. Ellers vil hun hellere have en "digital box" som hun kalder det. Smile

Jeg kunne nu også godt tænke mig at det kunne køre på alle mulige måder uden at give problemer. Specielt mht. at spole og stadig virke. Smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu