recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af bas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test af bas

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 19:08
@Frank13 
jeg skal ikke nødvendigvis have en bas stærk højtaler.
Jeg skal have en god højtaler som ikke behøver spille sindsygt højt 
Jeg ved godt størrelsen har stor betydning for lyden. Jeg har netop downsizes. Fra nogle store CW AL1000.
At trio genese spiller dybt var ikke noget jeg bed mærke i da jeg købte dem.
Jeg mener stadig en producent bør tilpasse sin konstruktion så der ikke er mislyde.
Der er meget musik med dybbas der driller mine højtalere ikke kun techno.
Et 3. Eksempel kunne være Erika de casier med Intimate.


Redigeret af mbm1 - 08-Januar-2019 kl. 19:10
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

@Frank13 
 Jeg har netop downsizes. Fra nogle store CW AL1000.

Jeg mener stadig en producent bør tilpasse sin konstruktion så der ikke er mislyde.

Er lyden i AL1000 ikke mere eller mindre en stor mislyd?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:07
Ang. returnering uden emballage, så forstår jeg udmærket, at Hifi-Freaks ikke uden videre vil tage dem retur. Ville du købe et brugt sæt højttalere uden emballage? I så fald skulle det være med et heftigt nedslag i prisen, og når forhandleren allerede har højttalerene på tilbud, kunne det tyde på, at de ikke er de nemmeste at få solgt. Med dine erfaringer in mente forstår man det måske godt...

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

@Frank13 
 Jeg har netop downsizes. Fra nogle store CW AL1000.

Jeg mener stadig en producent bør tilpasse sin konstruktion så der ikke er mislyde.

Er lyden i AL1000 ikke mere eller mindre en stor mislyd?



Klaus

LOL jo det kan du sige. 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Ang. returnering uden emballage, så forstår jeg udmærket, at Hifi-Freaks ikke uden videre vil tage dem retur. Ville du købe et brugt sæt højttalere uden emballage? I så fald skulle det være med et heftigt nedslag i prisen, og når forhandleren allerede har højttalerene på tilbud, kunne det tyde på, at de ikke er de nemmeste at få solgt. Med dine erfaringer in mente forstår man det måske godt...

som skrevet længere oppe. ja jeg ville gerne købe højtalere og andet uden emballage. har intet at bruge emballage til.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

@Frank13 
 Jeg har netop downsizes. Fra nogle store CW AL1000.

Jeg mener stadig en producent bør tilpasse sin konstruktion så der ikke er mislyde.

Er lyden i AL1000 ikke mere eller mindre en stor mislyd?



Klaus
CW er ikke noget for mig...dem jeg har hørt, er kun bas og diskant og med stor mangel på mellemtone...men nogen elsker dem, bare ikke mig 😉
Mvh Frank 

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Ang. returnering uden emballage, så forstår jeg udmærket, at Hifi-Freaks ikke uden videre vil tage dem retur. Ville du købe et brugt sæt højttalere uden emballage? I så fald skulle det være med et heftigt nedslag i prisen, og når forhandleren allerede har højttalerene på tilbud, kunne det tyde på, at de ikke er de nemmeste at få solgt. Med dine erfaringer in mente forstår man det måske godt...

som skrevet længere oppe. ja jeg ville gerne købe højtalere og andet uden emballage. har intet at bruge emballage til.

Det er lidt svært, når man har internetforretning, så er det svært at sende højtaler uden embalage.

Det er dine egen fejl, at du smed embalage ud så hurtigt.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

@Frank13 
 Jeg har netop downsizes. Fra nogle store CW AL1000.

Jeg mener stadig en producent bør tilpasse sin konstruktion så der ikke er mislyde.

Er lyden i AL1000 ikke mere eller mindre en stor mislyd?



Klaus

LOL jo det kan du sige. 

Nu handler tråden jo ikke om Cerwin Vega; de har en helt anden lydfilosofi end de omtalte Triangle. Men CV er gode til at spille højt og giver masser af smæk for skillingen; en ægte drengerøvshøjttaler, der for mange af os har været indgangen til Den Store Lyd. Med årene får man (måske) en bredere musiksmag og spiller ikke op til dans hver eneste weekend, og så sætter man pris på højttalere med en noget mere sofistikeret lyd. Her kan velkonstruerede kompakthøjttalere være et glimrende bud. 

Jeg har selv et sæt Dynaudio Focus 140 i mit arbejdsværelse og de lyder fremragende – også når de spiller moderat højt, men er absolut ingen festabe. 

Jeg har hørt flere Triangle modeller – dog ikke de omtalte Trio - og mener de lyder lidt i retning af Audiovector med en stram bas og veldefineret mellemtone. Og et sæt til en normalpris på 10.000 kan man forvente lækker lyd også ved høj lydstyrke. Jeg tror stadig, at de enten er defekte, eller også er bluesound-forstærkeren ualmindelig ringe, hvilket ellers ikke er mit indtryk.

 

Men igen; hør altid højttalere, for du køber!




Redigeret af dreamz - 08-Januar-2019 kl. 20:29
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 21:02
#Perw
nu handler tråden primært om selve højtaleren og de problemer jeg oplever med den. Det der så kan irriterere mig lidt er den dialog jeg har haft med butikken omkring problemet, og hvor jeg får fornemmelsen af at der ikke er noget at komme efter, og det næsten er spild af tid at køre ind til dem.

men da det nu også er et afheningssted (jeg hentede selv højtalerne) så kunne de jo hvis de tog dem retur sælge den som kun at være et afhentningstilbud.

jeg vil ikke affinde mig at en højtaler i den klasse lyder sådan.
og igen har ikke hørt andre højtalere lyde sådan med mindre de bliver voldsomt overbelastet.
Til top
MortenGN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juli-2017
Sted: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenGN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 21:44
Træls at du lider af portstøj. Havde det selv på nogle billige eltax engang, og kom omkring problemet ved at sætte et bundt sugerør i basporten. Dette ændrede turbulensen, uden at de tabte pusten i bassen. 

Hvis hififreaks ikke kan hjælpe dig med om de er defekte, så kunne du jo bestille et sæt tilsvarende, og se om de lyder på samme måde. Herefter kan du jo bare returnere dem. Bare en tanke. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af MortenGN MortenGN skrev:


Hvis hififreaks ikke kan hjælpe dig med om de er defekte, så kunne du jo bestille et sæt tilsvarende, og se om de lyder på samme måde. Herefter kan du jo bare returnere dem. Bare en tanke. 
Bare husk at gemme emballagen 😂 
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2019 kl. 22:10
jeg tager ud til dem i næste uge da de har ikke tid før.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu