|
Test af coax kabler |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
sqnk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-November-2016 kl. 12:56 |
Hej med jer,
Vi har netop overtaget nyt hus og den tidligere ejer har virkelig gjort sig umage med at sørge for udtag alle steder, hvilket jo er ret fedt! Desværre er det sådan at han har haft en (elektriker?) til at lave det hele og derfor ikke ved hvordan det virker. Han kunne dog vise mig et samlings punkt for antenne delen. Mit problem er at der er 10 kabler inde i det rum og der er ikke nogen måde at vide hvor hver kabel går hen :( Jeg ville derfor høre hvad der var den nemmeste måde at få testet hvor hver kabel går hen uden at skulle flytte min satellit box rundt til hvad enkel udtag. Jeg har prøvet at søge på "antenne kabel tester" men kan ikke umiddelbart finde noget kunne gøre det. Jeg håber at der sidder nogen med en rigtig god ide :) Mvh Kasper
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sæt et batteri i den ene ende, så du kan måle spændingen i den anden ende? Eller kortslut centerleder og skærm og mål gennemgang med et multimeter.
|
|
![]() |
|
HomeTheater ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 390 |
Jeg ville lave et antennestik, som passer i tv udgangen i alle rummene, og lave en kortslutning inden i det. afmontere alle stik ved krydsfelt, bevæbne mig med et multimeter til måle kortslutning med hylelyd,. bevæbne en kammerat/konen med det kortsluttede stik, og en telefon hver, og sende personen rundt fra rum til rum, i mens du måler og mærker op
|
|
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1695 |
Det ville jeg også gøre.
|
|
![]() |
|
Tak for input :)
Hvordan kortslutter jeg antenne kablet så jeg kan måle på det? Evt hvordan sætter jeg batteri på? Jeg har multimeter, så det lyder som den rette løsning. Mvh Kasper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Et Kabel har jo en skærm og en leder, hvad gør man så.? Hvad kaldes det når skærm og leder er forbundet.? Det kaldes en kortslutning, når det er en sådan, så kan et måleinstrument registrere det. Redigeret af Radiomanden - 11-November-2016 kl. 19:36 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Forbind de to tilslutningspunkter i et antennestik med hinanden, og flyt stikket rundt i udtagene. Mål i den anden ende.
![]() |
|
![]() |
|
Check,jeg laver sådan et kabel :)
Tak |
|
![]() |
|
Så er de første test lavet, uden jeg dog er blevet klogere :(
Der var ingen af kablerne der gav udslag. Jeg har derfor skilt et stik ad. Det er Triax TD 250 og der sidder 2 kabler i den. Så vidt jeg kan læse er det andet kabel en returvej for FM. Jeg tænker dog at det er derfor jeg ikke kan måle noget på kablerne? Er der nogen der har lidt bedre indsigt i dette? Mvh Kasper |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis der er 2 kabler monteret i dåsen, så er det jo en Sløjfedåse, og ikke en Slutdåse. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Ja, det tænkte jeg også. Men så læste jeg at det var returvej til FM og derfor også kunne bruges som slut dåse.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hvad med at kontakte tidligere ejer. Han må da vide hvordan det fungerer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |