|
Test af ONKYO TX-NR828? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
medion18 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2013 kl. 16:53 |
Hej alle sammen
Jeg står og skal til at opgradere min
receiver, og i den forbindelse ville jeg høre om nogen af jer havde læst en
test med førnævnte?
Grunden til jeg spørger er at jeg havde
planer om at købe Yamaha rx- a1020.
Det ville dog i den forbindelse være
ærgerligt, hvis jeg ikke lige undersøgte Onkyo seneste bud på en receiver i
mellemklassen inden køb, hvis den nu var bedre ;-).
Jeg håber i kan være behjælpelige
Mvh
Kim |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja jeg ville ikke betænke mig for at købe Yamahaen. Forhen købte jeg en masse Onkyo især deres Integra serie, men der er nu dukket en del uheldige historier op på nettet om tvivlsomme komponenter og lange rep. tider i Tyskland, har også snakket med forhandlere som indrømmer at det forholder sig sådan, er dog ikke 100 på at det også gælder 828.
Redigeret af johnny57 - 15-Juni-2013 kl. 18:11 |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
medion18 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Hej Johnny
Tak for dit svar, jeg synes også rigtig godt om Yamahaen, jeg ville dog sikre mig at Onkyoen ikke var bedre. Har du ellers andre bud i den prisklasse, som man også burde overvejer? Mvh Kim
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
MultEQ XT32 kalibrering er forsvundet fra 828 modellen ifht 818. Det vil jeg mene er værd at tænke over.
|
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Ja. Jeg sammenlignede 818 med 828 på onkyos hjemmeside. Det virker som om 828 fra i år er rykket en hel klasse ned i forhold til 818. Det eneste der er lidt surt ved 818 er at den ikke har 4K pass through. Ellers ser det ud til at den generelt er et bedre valg. Man kan i øvrigt få den smidt i nakken i Tyskland PT. Mange steder står den lige nu til lige over 5k alt efter om den skal være sølv eller sort. http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/3260467_-tx-nr818-onkyo.html |
|
![]() |
|
Ja, 818'erne kan godt nok
fås til en god pris, det er fristende at spare 2500 i forhold til Yamaha
RX-a1020. Spørgsmålet er hvor stor forskel der er på de to lydmæssigt. Så vidt
jeg kunne læse på lydogbilledes test, skyldes 818 anden plads primært manglende
airplay mm.
Nogen der har lyttet til begge maskiner?
Mvh
Kim |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |