|
Test af Panasonic 50ST60 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sploink ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2007 Sted: Vestegnen Status: Offline Point: 3215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-April-2013 kl. 18:10 |
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som altid en super kvalificeret anmeldelse
![]() |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
Super flot test af av-blog , en fornøjelse at læse
![]() MVH
|
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Testen er dog ikke entydig, når der sammenholdes med et indlæg på Flatpanels.dk
Jeg formoder, at bruger Fredtoft branchemedlem er samme person som foretager test/står for AV blog. Her er udmeldingen omkring retention en noget anden end testen " Vi behøver ikke vente på flere data vedr. indbrænding for min skyld. ![]() Jeg har allerede set adskillige 60 modeller med begyndende permanent indbrænding på et niveau som svarer til sidste års modeller. Jeg er helt overbevist om at de ikke har ændret noget som helst på det punkt." Testen konkluderer derimod, at der ikke ses retention.
Redigeret af JeTex - 19-April-2013 kl. 19:31 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Fredtoft siger i testen, at der ikke kan konstateres retention - men også at burn-in stadig anses for et reelt problem. Når han i et andet indlæg nævner "indbrænding" (og refererer til at have set det på 2013-modeller) menes der "burn-in", som ikke er det samme som retention, der er en midlertidig tilstand modsat burn-in, der er i praksis er permanent. Jeg er ikke overbevist om, at retention fører til burn-in - men når et område af displayet udviser retention, er det naturligvis en indikator for, hvor displayet potentielt kan blive ramt af burn-in. Omvendt kan fravær af retention ikke siges at være en indikator for, at der ikke vil opstå burn-in (fordi der er tale om forskellige fænomener med forskellige årsager).
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
"Begyndende permanent indbrænding".
IMO er retention i en eller anden grad, begyndende permanent indbrænding. Retention fører nødvendigvis ikke til burn in, hvis der stoppes i tide, men hvornår er det ? Stor følsomhed over for retention, vil imo være en god ledetråd for stor/større risiko for burn in.
Redigeret af JeTex - 20-April-2013 kl. 00:44 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
@JeTex
Jeg har svaret på din kommentar på bloggen. Basalt set har Bantam forklaret min vinkel på det så godt som jeg selv kan. Jeg har ikke på noget tidspunkt opserveret retention på skærmen. Som jeg beskriver i testen er retention jo en "efterglød" som i princippet er det modsatte af indbrænding. Jeg har skrevet en del mere mere om retention og indbrænding i de tidligere plasma test, men har skåret lidt ned denne gang. I mine øjne er retention og indbrænding helt adskilte fænomener. Jeg skal ikke afvise at der kan være en sammenhæng mellem følsomhed for de to ting, men de er i hvert fald ikke forbundne 1:1. Når jeg skriver at jeg har set begyndende indbrænding, så er det det jeg mener - begyndende indbrænding. Med begyndende mener jeg at det er usynligt i almindelig brug, men synligt når man kigger tydeligt efter på de rette testbilleder. På baggrund af mængden af indbrænding og tiden de har kørt, kan jeg ekstrapolere til at der er tale om cirka samme følsomhed for indbrænding som ST50/VT50 havde. Jeg kan desværre ikke vurdere noget som helst om retention, da jeg hverken kunne fremprovokere det med testbilleder eller udvalgt kildemateriale. Om ikke andet giver misforståelsen mig i hvert fald lejlighed til at forsøge at være mere klar i spyttet om hvad indbrænding og rentetion er fremover. |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Modtog mit 55ST60 i går - yderst positiv over billede kvaliteten, fremragende kontrast niveau der giver et nærmest 3D agtigt niveau på gode HD optagelser.
Eneste negative indtil videre er at jeg under CL semifinalen lagde mærke til symptomer der peger i retning af vertical banding - håber det blot var en enlig svale. |
|
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
|
|
![]() |
|
oo27 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Januar-2006 Sted: Århus Status: Offline Point: 1465 |
Bonus info - den indbyggede mediaserver kan håndtere 3D film i MKV. format - det er da en positiv overraskelse
![]() |
|
|
|
![]() |
|
fredtoft ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Yep...
![]() 1080p i side-by-side. Det ser faktisk ikke helt skidt ud. |
|
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
|
![]() |
|
Enig - men der er nok noget om at 3D kræver en så stor som mulig skærm.
Er godt nok meget imponeret over alle de formater den indbyggede mediaserver napper - mangler bare lige et Plex plug-in så ville det være tæt på perfekt.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |