recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af Panasonic V10 "så god som Kuro"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest af Panasonic V10 "så god som Kuro"

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 12:53

Oprindeligt skrevet af buller1 buller1 skrev:

Jeg mener at kunne huske, at omkring Samsung B850, der var Flatpanels og Otto ikke engang enige angående skærmens mængde plasmastøj. Ikke tillidsvækkende..
Rasmus Larsen mener, at Samsung B850 har meget mere plasmastøj end V10
Otto mener at B850 vinder her.

Ingen er ufejlbarlig, heller ikke de to omtalte herrer.

Men de er tilgengæld enige om, at Pioneer er det bedste, hvis vi taler billedkvalitet.

Har du set en Panasonic V10 op imod et G9 Pioneer? Det er som sagt nemt at se forskel imo :)

Edit: Rasmus skriver ingen steder at Samsung 850 har meget mere plasmastøj, så det er nok en lille overdrivelse fra din side. Dithering er en subjektiv vurdering, og kan som sådan ikke sættes i et skema. Derfor kan man da også godt være uenig om dette punkt, hvis man opfatter det forskelligt!

Jeg ser faktisk Samsung 850 som bedre end Panasonic V10, især pga. af den præcise farvegengivelse og bedre og flere muligheder for at kalibrere det.

Redigeret af Leviathan.jk - 27-Juli-2009 kl. 13:03
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:14
PLASMASTØJ og RETENTION er IKKE GODT efter min mening, 2 ting der ville irritere mig grænseløst. Derfor hælder jeg mok mest til V10.

Iøvrigt hakker KURO ved panoreringer. Noget jeg også ville være meget træt af.

Jeg ved godt at det perfekte tv ikke er lavet, nogle er tættere på end andre og nogle er tættere på de præferencer, som JEG værdsætter. Når så to websites bedømmelser svarer til egne oplevelser, når jeg har set på skærme, så går tingene op i en højere enhed for MIG.

Redigeret af buller1 - 27-Juli-2009 kl. 13:24
Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:26

PLASMASTØJ og RETENTION er IKKE GODT efter min mening, 2 ting der ville irritere mig grænseløst. Derfor hælder jeg mok mest til V10.

Jeg ved godt at det perfekte tv ikke er lavet, nogle er tættere på end andre og nogle er tættere på de præferencer, som JEG værdsætter. Når så to websites bedømmelser svarer til egne oplevelser, når jeg har set på skærme, så går tingene op i en højere enhed for MIG.

Der forekommer kun hak ved panoreringer, på Blu-Ray, hvis True Cinema funktionen på et Pio ikke er slået til.

Redigeret af A_Nielsen - 27-Juli-2009 kl. 16:07
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 13:31

WEll plasmastøj er der så delte meninger om, hvilken af de to, som klarer det bedst.

Måske du skulle indstille Kuro ordenligt? Den kan sagtens klare panoreringer

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:30
en v10 har blæser i forhold til min 500M, som kører hele tiden.
men hvis man ikke vil have plasma, kan man jo bare købe lcd.
men derfor er et kuro alså stadig reference tv. Når vi snakker om billedekvalitet.
Og nej de tager ikke fejl.

der er ingen problemer med panoreringer på et pioneer. Men som alle tv skal det være indstillet ordenligt.

En Pioneer bliver jo slået en dag, bare ikke på nuværende tidspunkt.
Men Jeg kan jo bare nyde min skærm i mange år frem, for andre skal jo først på niveau. selvom der skulle komme en var lidt bedre, det bliver mit billede jo ikke dårligere af.

en v10 og en 855 er noglelunde i billedekvalitet. De har så nogle gode og lidt dårligere punkter i forhold til hinanden

der var mere støj på en 855, men fejlen er fundet og samsung kommer ud og laver det i ens hjem. støjen kommer fra bagbeklædning.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:40

Hej buller1, kan du ikke lige dokumentere hvorfra du har at det skulle hakke på et KURO?
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:47

Det er lidt irriterende den måde visse brugere herinde altid får divergerende testresultater til at lyde som konspirationer. Her er grunden til at Flatpanels.dk og andre testsites har målt forskellige sortniveauer (det er forklaret i andre tråde på flatpanels forum, men dem må I selv søge efter):

Når TV'ene hos Flatpanels.dk testes, så gøres det med dét mål at opnå bedst mulig shadow-detail. Dette sker muligvis på bekostning af sortniveauet, hvilket så er den pris man betaler. Dette er oftest ikke den måde der testes på andre steder, hvilket også ses på nogle af de settings der benyttes i de forskellige tests.

Det samme gør sig i øvrigt gældende for eks. LG PS8000 og det famøse B7000 TV fra Samsung. Her kan sortniveauet også tweakes på bekostning af shadow detail.

Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:51

Jeg har altså også set et pioneer 508xd hakke fuldstændig uhæmmet i panoreringerne og folk være tomatrøde i ansigterne hos en kammerat, men han er åbenbart ligeglad med disse indstillinger selvom jeg har prøvet at få indført dem fra flatpanels.dk, så alle tv kan hakke og fremstå fuldstændig inkompetente hvis de er indstillet forkert - også pioneer.

Har iøvrigt selv bestilt et Pioneer og satser på at det ser bedre ud på det

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af kennethbrdk kennethbrdk skrev:

Jeg har altså også set et pioneer 508xd hakke fuldstændig uhæmmet i panoreringerne og folk være tomatrøde i ansigterne hos en kammerat, men han er åbenbart ligeglad med disse indstillinger selvom jeg har prøvet at få indført dem fra flatpanels.dk, så alle tv kan hakke og fremstå fuldstændig inkompetente hvis de er indstillet forkert - også pioneer.

Har iøvrigt selv bestilt et Pioneer og satser på at det ser bedre ud på det

Hvis indstillingerne er elendige, så kan man få alle paneler til at se håbløse ud. Sådan er det.

Men den med hak i panoreringer hos Pioneer, den er helt ude i skoven, under forudsætning af, at panelet er korrekt indstillet - længere er den ikke

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 16:43

Det 'hakker' ikke mere end det skal.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-April-2008
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 17:30

Jeg syntes faktisk at mit 5090 hakker lidt i visse film, dog har jeg lært at leve med det, selvom det selvfølgelig ikke er optimalt. F.eks er der en scene i Narnia: Prince caspian hvor der bliver panoreret hen over en flok soldater i closeup, og der ser det faktisk ganske forfærdeligt ud. Jeg bruger følgende settings; Filmmode er sat til Advance og Drivemode til 3. På min PS3 (som jeg bruger til BD-afspiller) er 24p sat til ON. Dette skulle være de rigtige settings, men syntes stadigvæk at det hakker for meget. Dog overskygger selve billedekvaliten og sortniveauet oftes dette problem.

KURO G9 er også extremt modstandsdygtig overfor retention og burnin må jeg sige. Har brugt min skærm som monitor storset hver dag i snart et år nu, uden den mindste snert af burnin's/retention.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 17:39

24P skal hakke en lille smule i nogle scener, det gør det på alle tv. At så nogen vælger og bruge modtionssystemer er en anden sag. Jeg kunne så aldrig finde på og bruge dem.

nogle programmer hakker da også på mit 500M. Især fra tv2 og nogle US programmer med en eller anden form for dårlig konventering til pal og 50hz. Men det er alså programmerne som gør det, ikke et pioneer tv. Eller for den sags skyld en v10 eller 855.

Redigeret af xcardman - 27-Juli-2009 kl. 17:40
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu