|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Ups - der var fejlen. Brug ALDRIG DRIVE MODE 3 med mindre du decideret ønsker at afspille 60Hz-materiale. EDIT: Jeg tager lige den tilbage - ved 24p-afspilning bør det virke med DRIVE MODE 3 - men det dur ikke med PAL DVD-afspilning. Redigeret af bantam - 27-Juli-2009 kl. 17:45 |
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
der har min 500M en fordel, den skifter selv mode efter hvilken format den modtager. Det skal dog sættes op første gang, en fordel når man kører igennem forstærker.
|
||
![]() |
||
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
|
Jeg har læst flere steder at det skulle være de rigtige settings. Desuden ser jeg kun BD film (ejer ikke én dvd), så de burde jo blive afspillet korrekt, hmm :/
|
||
![]() |
||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|
Jeg bruge så mode 1, men husk 24p hakker alså en smule i meget stor scener.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
24 billeder i sekundet er ikke nok til at lave alle panoreringer fuldstændigt flydende. Med mindre du har formået at indstille noget helt forkert, så har den scene du omtaler også 'hakket' i biografen. |
||
![]() |
||
Bigboy ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
|
Skal man nøjes med mindre end 50", så er der kun én konge: V10. Især med den nye software version, er THX-mode blevet noget nær perfekt. Jeg vil endda vove den påstand, at hvis man har V10 stående hjemme i stuen i normal dagligstuebelysning eller dæmpet belysning, så vil alle kunne nyde billedet uden at tænke på sortniveau, dithering, burn-in retention o.lign. Om det så er nok til at være en referenceskærm, det overlader jeg til dem der har brug for en sådan. Husk også på, at det er en stakket frist mht. Pioneer skærme - Om kort tid, er de kun at finde i DBA. Så er spørgsmålet om det i stedet for skal være Z11, der bliver den nye reference. |
||
Mvh.
PT Panasonic TX-42V10e Hitachi PJ-TX100 102" 16:9 gråt lærred KEF 5.1 surround Butkick transducer T.Hansen (virker faktisk og koster 150kr) |
||
![]() |
||
Sionic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2009 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
|
Jeg var i biffen den anden dag og lagde også mærke til denne hakken ved panoreringer. Det er noget nemmere at leve med når "the Source" også har det... ![]() Xcardman, hvordan sætter du denne auto format funktion til på din KRP- 500M? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Bigboy
Om et år er en v10 og en z11 udgået, og nej en Z11 bliver ikke reference. Men måske den bedste man kan købe fra ny i 2009 man kan sikkert får en 42v10 til 8000 kr i 2010. det er jo ikke et argument for noget som helst omkring billedekvalitet. Men vil helt sikkert heller købe jvc 750 og et lærred til 60000 kr frem for en 54 tommer z11. Den har nemlig en bedre billedekvalitet end både pioneer og en z11. Men du har ret en v10 er konge som 42 tommer som man kan købe fra ny. hvis man ikke kan finde en pio 428. Som der stadig er konge i mine øjne. Redigeret af xcardman - 27-Juli-2009 kl. 20:43 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Sionic
det gør den automatisk. når du har lavet en indstilling ved afspilling af en dvd og blu-ray. Så jeg har ikke sat en funktion til. |
||
![]() |
||
Gordanmark ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
|
Et lille tillægs spørgsmål Har i Pioneer KRP ejere "PureCinema på off eller hvilken settings? jeg kunne da godt bruge lidt blødere panoreringer når jeg afspiller BD'' Al den viden mange af jer har omkring er det fordi i har været kloge nok til at "TERPE" bruger-manualen, eller er det generel viden eller ved at prøve sig frem, jeg ville gerne lære/vide mere omkring funktioner og bedste settings mvh Gor
|
||
Pioneer KRP-500AW (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX08 |
||
![]() |
||
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
|
Undskyld jeg lige låner den her tråd, men er der nogen, der kan hjælpe mig med de helt rigtige indstillinger til min Pioneer KRP-600M?
Altså den står selvfølgelig til Pure, men hvad med indstillinger til Bluray/PS3 og til Tv som sport og udseendelser? |
||
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
||
![]() |
||
Sionic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Juni-2009 Status: Offline Point: 165 |
![]() |
|
Start evt. med dem her... Crap! Ka' ikke få link'et til at virke igen... Er det mon et Mac problem? Sender dig en PM... ![]() Tak, Xcardman! Ser lige på det.... Redigeret af Sionic - 27-Juli-2009 kl. 21:44 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |