|
|
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Forfatter | |
smiletime ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 252 |
![]() |
Jeg venter spændt
![]() |
|
Min studiebiograf http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62141&KW=smiletime
|
|
![]() |
|
Gordanmark ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 28 |
![]() |
jeg vil også gerne se det link med de indstillinger
|
|
Pioneer KRP-500AW (ISF Kalibreret)
Pioneer BDP-LX08 |
|
![]() |
|
VC10 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Marts-2007 Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Flere anbefaler disse indstillinger fra bumtious på avforums.com: http://www.avforums.com/forums/7309350-post2.htm Der er indstillinger for 500M, 500A, 600M og 600A. Drop indstillingerne i Colour Detail og Colour Management. De vil alligevel kræve måleudstyr for korrekt indstilling. Disse gælder for 600M: Pure Mode Contrast: 36 Brightness: +1 Colour: 0 Tint: 0 Sharpness: -15 PRO ADJUST PURE CINEMA Fim Mode: OFF (SKY) or Advanced (BLUE RAY HD) OFF (SD DVD) TXT Opt: OFF Intellegent Mode: OFF PICTURE DETAIL DRE: OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast BLACL LEVEL: OFF ACL: OFF Enhancer Mode: 2 Gamma: 2 COLOUR DETAIL Colour Temp: Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS) Red High: -5 Green High: 0 Blue High: -4 Red Low: -2 Green Low: 0 Blue Low: -3 CTI: OFF Colour Management Red: 0 Yellow: 0 Green: 0 Cyan: -1 Blue: 0 Magenta: -1 Colour Space: 2 Noise Reduction: All Off Options Menu scroll to second page Drive mode Select 2 for Sky HD (SD) or 1 for DVD and Blue Ray ----------- Og de her gælder for 500M: PRO ADJUST PURE CINEMA Intellegent Mode: OFF DRE: OFF (more accurate) or Low if you want more fake contrast COLOUR DETAIL Colour Temp: Manual (PUSH FOR ENTER FOR 3 SECONDS) Red High: -4 CTI: OFF Colour Management Red: 0 Colour Space: 2 Noise Reduction: All Off Options Menu Drive mode -----
Redigeret af VC10 - 28-Juli-2009 kl. 10:19 |
|
![]() |
|
PLASMABOY ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 237 |
![]() |
LX5090 skifter selv når der bliver afspilled 24Hz metriale, så her er det underordnet hvilken drive mode det står på og når man sætter det til ISF (kalibrering) forsvinder de fleste settings Redigeret af PLASMABOY - 28-Juli-2009 kl. 16:52 |
|
![]() |
|
oecon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 114 |
![]() |
for mig at se har problemet med pio altid været de samme
regnbue problemer som med dlp-teknologien; hvis man er generet af den slags, så er det et stort turn off... Redigeret af oecon - 28-Juli-2009 kl. 18:20 |
|
Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606 Oppo DV-983H DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte) DALI Silver Wave II-kabler |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Der er IKKE regnbuer på Pioneer. Det er plasma-teknologi ligesom Panasonic og Samsung.
|
|
![]() |
|
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
Jeg er ret sikker på at et plasma TV (uanset mærke) ikke har farvehjul..! ![]() |
|
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
hvis der tænkes på Fosforslør lider et px80 mere under det end et pioneer. Men har aldrig været noget problem for mig på nogen af dem.
|
|
![]() |
|
Losty ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Fosforslør er vist ret forskelligt om man ser det eller ej. Jeg har virkeligt prøvet at se om jeg kan få øje på det, uden held, heldigvis :)
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg kan godt se fosforslør når det er meget kontrastfyldte scener med meget sort/hvid eller mørkegrønt.
Alle teknologier har nogle fordele og ulemper, jeg mener dog bare ikke fosforslør er lige så stor en ulempe som f.eks. dårlig betragtningsvinkel, backligt bleeding eller black crushing. Jeg er til gengæld mere tilbøjelig til at se regnbuer på DLP og det er grunden til at jeg aldrig har turde købe en DLP projektor hvis jeg ikke kunne vende mig fra at se dem konstant. |
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Du må en tur forbi Otto's demolokale og se hans nye 1-DLP projektor: Farvehjulet spinner så hurtigt, at jeg ikke var generet at regnbuer. Jeg har ellers altid sværget, at kun 3-DLP var nok for mig - men her skulle jeg virkelig arbejde for at tvinge regnbuerne frem ved at ryste på hovedet og blinke vildt med øjnene eller vifte fingre foran lærredet for at se dem. Jeg kan desværre ikke huske spec, navn eller noget mere konkret om projektoren, det må vi have fat i Otto for at få at vide.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Sim2 D80E. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 2345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |