Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 16:44 |
hedberg skrev:
Nu er det ikke for at ødelægge den gode stemning, men jeg syntes vi bevæger os lidt tilbage med denne maskine.
Den ser da lækker ud rent design mæssigt, men ingen ethernet port (om ikke andet til opgraderinger), ingen DTS-HD MA og ingen Profile 2.0. For 7000,- skal den slags da være på plads.
Udover designet som ser rigtigt lækkert ud på pressebillederne, så har jeg utroligt svært ved at få armene op over denne afspiller.
|
Nej man bevæger sig faktisk frem. Man har givet pokker i profile 2.0, og priorteret det væsentlige, nemlig billed og lyd.
At der så kommer en profile 2.0 om et par måneder er en anden ting.
Længere er den ikke
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:29 |
Hother skrev:
Nej man bevæger sig faktisk frem. Man har givet pokker i profile 2.0, og priorteret det væsentlige, nemlig billed og lyd. |
Det er fint med et fokus, men lyden er så ikke på plads. En væsentlig del af oplevelsen for mig er klart indbygget understøttelse af lossless lyd som DTS-HD MA. Godtnok har jeg selv en receiver der kan dekode det, men det er der trods alt mange som ikke har endnu. Forhåbenligt ender det med at blive en firmware opgradering.
Hother skrev:
At der så kommer en profile 2.0 om et par måneder er en anden ting. Længere er den ikke |
Det må så være i en ny model? For denne har jo ikke ethernet.
Ethernet porten er iøvrigt for mig rimeligt væsentligt til f.eks nemme opgraderinger af afspilleren via Internet. Det er da dejligt at slippe for at brænde CD'ere - hvis man overhovedet opdager de er udkommet.
Redigeret af hedberg - 17-Oktober-2008 kl. 17:31
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:41 |
SVP03 skrev:
Lige en lille rettelse, den sender dts hd ma ud som bitstream. Til dens fordel er det den eneste der kan sende det oprindelige dvd signal ud som 576i, for os andre der gerne vil have en dvdo edge. |
Det er så en af de features som flere af de eksisterende Blu-Ray afspillere har lidt svært ved. Ordenlig håndtering af DVD. Så hvis Pioneer kan lave noget ordenligt der - specielt også til dem med scalere mm). så er det da dejligt, men det er de forhåbenligt ikke de eneste der kan.
Jeg har absolut intet imod at bruge 7000,- på noget ordenligt udstyr, men jeg syntes den mangler noget på LX71 prisen taget i betragtning.
Jeg glæder mig til at kunne udskifte min Panasonic BD50, da jeg langt fra er tilfreds med den, men det bliver ikke til denne afspiller.
Redigeret af hedberg - 17-Oktober-2008 kl. 17:44
|
Med venlig hilsen, Thomas
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:42 |
Tro ikke at Blu-ray afspille, bliver meget hver i fremtiden uden profi 2.0,
og Blu-ray format er først ferdig udviklet når alle afspiller har profil 2.0.
At man så også kan bruge profi 1.1 er noget pjat, og kun lavet for at der
kan de kan hente flere penge ind hos forbruger og intet andet, når først
at alle Blu-ray afspiller komme med profil 2.0 se jeg Blu-ray formate som
et ferdig format og ikke før.
|
 |
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:45 |
Så står den på mit stuegulv
Og ja 7000kr er dyrt, men nu gav vi jo langt fra 7000kr for den
Profile 1.1 eller 2.0 who the f... cares? HVIS det bliver nødvendig med en profile 2.0 om 2-3 år så køber man jo bare en ny der så. Og der koster de sikkert en tredie del af hvad de koster nu. Så ingen problemer der. Og jeg har ikke købt en bd afspiller for at se trailere og andet gøjl. Jeg har købt en for at få det bedste billede og bedste lyd (inden for min prisramme). Så op i hatten med profile 2.0
Dts hd ma dekodning kommer i firmware update til januar. Det skulle have været der fra starten, ja det kan vi godt blve enige om!
Nå, nu skal der leges
Redigeret af furious jt - 17-Oktober-2008 kl. 17:52
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
JørgenR
Super bruger
Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:52 |
furious jt skrev:
Så står den på mit stuegulv
Og ja 7000kr er dyrt, men nu gav vi jo langt fra 7000kr for den
Profile 1.1 eller 2.0 who the f... cares? HVIS det bliver nødvendig med en profile 2.0 om 2-3 år så køber man jo bare en ny der så. Og der koster de sikkert en tredie del af hvad de koster nu. Så ingen problemer der.
|
Gratulerer med nyanskaffelsen. Jeg fik desværre ikke min BD idag som lovet (ikke fælleskøbet, men lokal forhandler). Pioneer har svigtet, og nu er leveringstiden i stedet oplyst til næste måned . Tænker på at flytte ordren, men det hjælper sikkert ikke noget.
Fik du også receiveren idag ?
|
/ Jørgen
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:54 |
Det var surt jørgen! Ja pioneer har ikke klaret det så godt. Heldigvis havde forhandleren fået nok hjem til at alle på nær en kunne få en afspiller så det synes jeg er flot.
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:56 |
furious jt skrev:
Det var surt jørgen! Ja pioneer har ikke klaret det så godt. Heldigvis havde forhandleren fået nok hjem til at alle på nær en kunne få en afspiller så det synes jeg er flot.
|
Men hvad med receiveren - har du også fået den med hjem ?
Redigeret af JørgenR - 17-Oktober-2008 kl. 17:57
|
/ Jørgen
|
 |
furious jt
Guld medlem
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 17:59 |
JørgenR skrev:
furious jt skrev:
|
|
Jeps, den står nu og er ved at få stuetemp. inden jeg sætter kabler i dyret.
|
|
 |
JørgenR
Super bruger
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 18:05 |
furious jt skrev:
JørgenR skrev:
furious jt skrev:
|
|
Jeps, den står nu og er ved at få stuetemp. inden jeg sætter kabler i dyret.
|
Lyder godt. Så kan vi andre receiver-købere jo håbe, at vores også er nået frem til forhandleren (men jeg har ikke idag modtaget besked om at afsendelse er sket). Ved du noget om det ?
Edit: Har set svaret i anden tråd.
Redigeret af JørgenR - 17-Oktober-2008 kl. 19:13
|
/ Jørgen
|
 |
Actionspeax
Bruger
Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 76
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 18:30 |
Så er den sgu sluttet til!! og shit den er fed, oser af kvalitet!!. Desværre var de analog kabler jeg havde købt til 7.1 udgangen 2 cm for korte så jeg må vente til på mandag med hd-lyden  Hvilke indstilinger kører i andre med under video adjust ? Jeg har et panasonic pz70 og synes sgu "Pioneer PDP" indstillingen passer bedst
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 21:07 |
jeg sybtes at det er ærgeligt at de vælger at sidde nogle gode DAC i men fravælger bla delay til de analoge udgange.Hvad skal man så bruge dac`erne til.ellers en afspiller jeg havde overvejet
|
 |