Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8683
|
Sendt: 17-Oktober-2008 kl. 21:11 |
Det sættes vel i recieveren?
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 425
|
Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 12:14 |
p.las skrev:
jeg sybtes at det er ærgeligt at de vælger at sidde nogle gode DAC i men fravælger bla delay til de analoge udgange.Hvad skal man så bruge dac`erne til.ellers en afspiller jeg havde overvejet |
Du skal da bare have en receiver, der kan lave fuld bass management på analog PCM signal fra BD-afspilleren .
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 13:30 |
Gerdes skrev:
p.las skrev:
jeg sybtes at det er ærgeligt at de vælger at sidde nogle gode DAC i men fravælger bla delay til de analoge udgange.Hvad skal man så bruge dac`erne til.ellers en afspiller jeg havde overvejet |
Du skal da bare have en receiver, der kan lave fuld bass management på analog PCM signal fra BD-afspilleren .
|
det kan min primare ikke .De 8 indgange den har er direct.jeg tror at de eneste der kan er hvis HK og lexicon.
jeg har taget en beslutning om at beholde min forstærker.der er dog lige kommet en afløser,men den har classe D forstærker.det er ikke noget for mig
|
 |
Gerdes
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
|
Sendt: 18-Oktober-2008 kl. 22:08 |
p.las skrev:
Gerdes skrev:
p.las skrev:
|
det kan min primare ikke .De 8 indgange den har er direct.jeg tror at de eneste der kan er hvis HK og lexicon. |
Min H/K AVR645 kan i hvert fald. Det var en af de features, der var afgørende for mit valg af A/V receiver .
|
 |
Schjelde
Guld medlem
Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 695
|
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 10:27 |
Hvordan er den som CD-Afspiller?
I det smugkig der var her på recordere for lang tid siden med lidt billeder og information kunne jeg ikke se det fremgik hvilke kabler der blev brugt til afspilning af musik.
Tænker på om der kun er brugt hdmi til musik-sammenligning? Så vil der nok næppe være den store forskel fra denne til en billig maskine, men hvordan er den med analog ?
|
Sony AF8 65 Onkyo 676 HDFury Vertex 2 ATV4K B&O A9 Sonos rundt i huset
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 10:47 |
Schjelde skrev:
I det smugkig der var her på recordere for lang tid siden med lidt billeder og information kunne jeg ikke se det fremgik hvilke kabler der blev brugt til afspilning af musik.
Tænker på om der kun er brugt hdmi til musik-sammenligning? Så vil der nok næppe være den store forskel fra denne til en billig maskine, men hvordan er den med analog ?
|
Nu var det jo sådan, som også beskrevet i mit smugkig, at der omkring lyd ville blive beskevet mere om dette emne i en eventuel kommende anmeldelse.
Ved brug af analoge kabler, og i dette tilfælde ud til et 5.1 system er lyden aldeles fremragende
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 13:11 |
Hother skrev:
Schjelde skrev:
|
Nu var det jo sådan, som også beskrevet i mit smugkig, at der omkring lyd ville blive beskevet mere om dette emne i en eventuel kommende anmeldelse.
Ved brug af analoge kabler, og i dette tilfælde ud til et 5.1 system er lyden aldeles fremragende |
en spændene sammenlign kunne være,at sammenligne lyden via de analoge udgange på pioneern imod hdmi overførsel hvor din onkyo laver dekodningen og d/a konverteringen.
|
 |
Schjelde
Guld medlem
|
Sendt: 19-Oktober-2008 kl. 16:39 |
Nemlig interessant p.las. En "lille" forstærker som Onkyo 606 skulle ikke gerne kunne klare det job bedre end denne Pioneer, med mindre lyd-delen ikke er så god i den.
|
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 09:25 |
Schjelde skrev:
Nemlig interessant p.las. En "lille" forstærker som Onkyo 606 skulle ikke gerne kunne klare det job bedre end denne Pioneer, med mindre lyd-delen ikke er så god i den. |
Jeg kender ikke de nye PIO receivere, men lyddelen i den "lille" Onkyo kan jeg stå inde for på alle leder og kanter
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
laurs
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 12:00 |
Hother skrev:
Schjelde skrev:
Nemlig interessant p.las. En "lille" forstærker som Onkyo 606 skulle ikke gerne kunne klare det job bedre end denne Pioneer, med mindre lyd-delen ikke er så god i den. |
Jeg kender ikke de nye PIO receivere, men lyddelen i den "lille" Onkyo kan jeg stå inde for på alle leder og kanter
|
det der kunne være spændene er hvordan pioneer blu-ray dekoder og d/a konverter i forhold til din onkyo forstærker.
hvor stor forskel er der egentlig????
|
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 14:28 |
laurs skrev:
Hother skrev:
Schjelde skrev:
| det der kunne være spændene er hvordan pioneer blu-ray dekoder og d/a konverter i forhold til din onkyo forstærker.
hvor stor forskel er der egentlig????
|
Lidt svært at give et bud på da jeg ikke har en PIo BD
|
|
 |
Schjelde
Guld medlem
|
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 21:09 |
[/QUOTE]
Lidt svært at give et bud på da jeg ikke har en PIo BD
[/QUOTE]
Ja så skal vi lede efter svaret fra en der har kendskab til maskinen og bruger andet end supra hdmi kabler men som hører musik via analog 
|
|
 |