recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - test af surround sæt - hvilken film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

test af surround sæt - hvilken film

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 00:17
World war Z - lækkert lækkert mix, scenen i starten hvor de sidder i bilen inden det hele går amok. Små detaljer hele vejen rundt også helikopterpanoreringer og eksplosioner.

Og ellers hele den del der foregår i Israel

Captain America 2, ikke så dybe hug i bassen, men et virkeligt lækkert lydmix som man bare skruer højere og højere op for -også er filmen også ret fed!

Edge off tomorrow- lækkert lydmix, massiv bund og gang i alle 7 kanaler

Det er nogle af de nyere film jeg elsker at demoe

Mvh
Troels
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 01:46
Gravity. Bedste lydmix EVER
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 02:27
Det er bedst at bruge film du kender og har hørt på andre surround setups. Så har du en reference og kan høre hvor det system du vil teste gør det bedre eller dårligere...
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 12:12
Misil demonstration i iron man 1
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 14:38
Gammelt men godt

Das Bot - scenen hvor der dumpes bomber på havet efter ubåde, DTS

Der Untergang - Generelle eksplosioner i DTS

Heat - Skudscenen midt i filmen, hvor gruppen laver et bankkup, og politiet venter på de kommer ud af banken

Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Point: 337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:12
Transformers 4 har fået ret gode anmelderser på lydkvaliteten. IMO er det en af de film med bedst lyd.
Måske ikke helt topic, men prøv og tjek denne liste http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts.html
Ved godt det er Bass frequency, men der er stadigvæk nogle ret gode lydspor i mellem :)

Redigeret af Grymok - 28-Januar-2015 kl. 15:13
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:24
Gravity som skrevet.
Surround detaljer :
hard rain.
master and commander.
Og effect + sub :
Valkyrie.
Der kan nævnes en del.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Transformers 4 har fået ret gode anmelderser på lydkvaliteten. IMO er det en af de film med bedst lyd.
Måske ikke helt topic, men prøv og tjek denne liste http://www.avsforum.com/forum/113-subwoofers-bass-transducers/1333462-new-master-list-bass-movies-frequency-charts.html
Ved godt det er Bass frequency, men der er stadigvæk nogle ret gode lydspor i mellem :)

der massiv clipping i den nye transformers.

men jeg er også af den opfattelse at teste med noget man kender i forvejen
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 15:52
Jeg er begyndt at bruge Lego The Movie... Synes lyden er fantastisk!
Andre bud:
G.I. Joe (den første)
Captain America 2
Til top
Allan m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Oktober-2011
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 17:20
Helt klart Transformers filmene
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 18:01
Den nyeste transformers har i mine øre elendig lyd. Der er baret skruet op på max konstant, så man kan ikke nyde de enkelte detaljer.
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Den nyeste transformers har i mine øre elendig lyd. Der er baret skruet op på max konstant, så man kan ikke nyde de enkelte detaljer.
Bassen er ulidelig.. Det værste punkt film kan være mixet dårligt på, er i bassen - så trættende. Jeg forlod min bio efter 20min tror jeg. En anden der lider af samme problem er Pacific Rim.........lort

Gravity er super på tilstedeværelse og generelt surrounden er suveræn.. Hvertfald på det punkt der hedder tredimensionelt. Andre punkter synes jeg ikke den er noget særligt

Redigeret af Ole_M - 28-Januar-2015 kl. 18:10
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu