recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - test af surround sæt - hvilken film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

test af surround sæt - hvilken film

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 19:56
Jeg synes helt klart at du skal prøve at se
http://www.imdb.com/title/tt0472043/
Jeg synes at det lyder super godt. Specielt lydene i regnskoven.

En anden film er
http://www.imdb.com/title/tt0311113/
Der er så mange lyde på båden når det gamle træskib knirker osv.

Der er masser af små detaljer i lyden i de to film :)

Redigeret af KevinL - 28-Januar-2015 kl. 19:58
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 20:23
Jeg må give folk ret i at den nye Transformers er forfærdeligt mixet... 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 20:25
Startrek.
Open range
Oblivion
Hurt locker
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Startrek.
Open range
Oblivion
Hurt locker

Helt præcis... også mine favoritter!

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:30
vidunderligt med alle disse titler... så skal der testes.... må man lige stille et rookie spørgsmål - hvad er forskellen på dts og truehd ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:41
Landgangs-scenen i Saving Private Ryan
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:50
Preps (svensk øl?)

Du kom i forkøbet, fed scene at tjekke sit surround ud med.

Ellers Master & Commander som nævnt.

Start scenen fra Gamer er altså også lækker til surround. Mission Impossible - Ghost Protocol, Inception og War of The Worlds er også super af titler som ikke er nævnt.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2015 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Det er lidt underligt at den bliver betragtet som ringe når det nu er en af de få film med Dolby Atmos. Men det er selvfølgelig ikke en garanti for et godt mix.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vejrup Vejrup skrev:

Det er lidt underligt at den bliver betragtet som ringe når det nu er en af de få film med Dolby Atmos. Men det er selvfølgelig ikke en garanti for et godt mix.

Nu er Atmos ikke et kvalitetsstempel Wink 

Jeg må sige at det er den film som bruger loft kanelerne mest så der er god demo materiale hvis man skal vise atmos. Det er sjovt at høre Optimus Prime snakke over hovedet på dig når kamerabilledet er nede ved jorden... Men det er stadig overordnet dårligt mixet..!

John Wick er mixet super fedt i Atmos, virkelig lækkert og behaeligt lydspor, med masser af power...

Redigeret af Vejrup - 29-Januar-2015 kl. 09:03
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af Ole_M Ole_M skrev:

Gravity er super på tilstedeværelse og generelt surrounden er suveræn.. Hvertfald på det punkt der hedder tredimensionelt. Andre punkter synes jeg ikke den er noget særligt

Jeg må her protestere. At sige at Gravity's lydspor ikke er noget særligt, er sgu at gå for vidt ;-P
Filmens lyd lavede næsten rent bor ved sidste års Oscar-uddeling. 3 ud af 4 Oscars som gives til Sound Department, gik til Gravity. Kun "Original Song" vandt den ikke, men den var heller ikke nomineret i denne kategori. Altså vandt den både: Best Achievement in Sound Editing, Best Achievement in Sound Mixing og Best Achievement in Music Written for Motion Pictures.

Men nu er det jo ikke priser, der gør lyden til noget særligt. Men i Gravity er der så meget fokus på lyd, som jeg ALDRIG har set i nogen anden film. At filmen tilmed har den frækhed, helt fra starten af, at gøre opmærksom på, med hvidt på sort, at i rummet er der ingen lyd, tydeliggøre blot at du nu skal høre noget helt ekstraordinært:

For i rummet er der ingen lyd, så vi bliver som tilskuer udsat en larmende stilhed og i den anden ende af skalaen, en stiltiende larm. Film leger altså med lyd på en måde, hvor den vender alt på hovedet og ender op med at ha' et lydspor, som netop er "Noget helt særligt". Om man så er til det, eller ej.?..

Jeg kan huske, at da filmen skulle anmeldes på "Go' Morgen Danmark" valgte man at invitere, en sound designer i studiet, som gæsteanmelder, som et anerkendende nik til lydens vigtighed og særegen i denne film. Noget jeg aldrig har set før.

http://vimeo.com/76123849

Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 10:16
Dr Gonzo. Godt Sound design osv. er ikke ensbetydende med godt Blu-ray mix.. Mange hagler på Pacific Rim (med god grund) ... Men I skulle ha set den i biffen - der var det noget helt helt andet..

Redigeret af Therien - 29-Januar-2015 kl. 10:17
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2015 kl. 10:35
Therien jeg så Pacific Rim i den største sal i Cinemaxx, og jeg synes ikke at lyden var noget særligt, den lyder som de fleste andre bulder og brag film lyder for tiden.: Alt er skruet op på 11 fra start til slut, og det er svært at nyden de enkelte detaljer.

Gravity's nearfield mix, på Blu-Ray er virkelig godt, selv om det originale mix i biografen var bedre. Det bliver spændende at høre genudgivelsen, med et nyt nearfield Atmos-lydmix, der skulle komme her midt i februar.

Trådstarteren bad om test soundtracks, og jeg synes at dette soundtrack er det bedste der findes. Du får lov at høre alle aspekter af dit anlægs formåen.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu