|
TEST: Bang & Olufsen Beolab 14 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
noxity
Bruger Oprettet: 21-April-2011 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har netop købt et sæt Beolab 14-4. De er tilsluttet et Beoplay V1. Jeg oplever dog at højtalerne suser. Både når de indgår i en højtalergruppe og når de ikke gør. Hvis jeg f.eks. kun udsender signal til fronthøjtalerne, så suser baghøjtalerne stadig.
Man skal ret tæt på højtalerne før at det er hørbart, ca. 0,5m. Er det noget du også oplevede da du testede sættet? |
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nej, der var ingen støj her. Jeg har før, i anden sammenhæng, oplevet at B&O-højttalere kan suse hvis kablet var dårligt / forkert type. Hvilke kabler benytter du imellem BeoPlay V1 og BeoLab 14 subwoofer. Er det B&Os egne? /Lars Redigeret af Lars - 14-November-2013 kl. 10:59 |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
noxity
Funktioner
Tak(0)
|
Har købt mine Powerlink (RJ45-RJ45) kabler hos SoundsHeavenly.co.uk. Der burde ikke være problemer med kvaliteten af disse.
Selvom jeg fjerner Powerlink kablet mellem V1 og input til baghøjtalerne i Beolab14, så suser de bagerste højtalere stadig. I dette tilfælde bør de jo slet ikke få noget signal. Var af den opfattelse at de højtalere der ikke er i brug (ved f.eks. 2.1 output fra TV) automatisk slukkes. Subben producerer altså tilsyneladende et signal (støj) selvom den ikke får noget input. |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg overvejer meget at købe et 2.1 sæt til stuen men synes ikke det er så godt beskrevet i deres manual hvad mulighederne er for tilslutning.
Lad os sige jeg har en DAC med to RCA outputs. HVad har jeg af muligheder for at tilslutte denne til B&O systemet? Jeg antager, at subben godt kan finde ud af bass management når den modtager et stereo signal? |
|
noxity
Funktioner
Tak(0)
|
Ved at de fremstiller et kabel som går direkte fra Subben og ind i Mini-jack stikket som er på de fleste TV.
Så der bør også være et kabel som går direkte ud i to RCA. Edit: Dette gør sig selvfølgelig kun gældende for 2.1 sættet! Redigeret af noxity - 28-Februar-2014 kl. 21:01 |
|
Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |