recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test dolby 7.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Test dolby 7.1

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
buch78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buch78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Test dolby 7.1
    Sendt: 18-November-2013 kl. 21:15
Hejsa..
jeg har en kollega som gerne vil have testet sin dolby 7.1 surround.
jeg har så brænd en dvd med denne http://www.youtube.com/watch?v=2H_NmSKZRds
mp4 720p
men han siger at lyden ikke kommer rigtigt ud...
Er det nogle som har et bud på hvor jeg finder en demo som virker...
eller er det hans anlæg som ikke indstillet rigtigt
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 21:49
Har du hentet den fra youtube? For så er der i hvert fald ikke 7.1 lyd. Derudover tror jeg heller ikke det er muligt at få ud af en DVD.

Mit bedste råd er, at købe en film der er i 7.1 og så kan I teste.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 21:58

Derudover sikre sig at systemet er sat rigtigt op, det er forudsætningen for at det lyder og yder rigtigt.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
buch78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buch78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 22:16
mener i ikke det er muligt at hente en demo lyd på nettet og brænde den..
Til top
filmtosse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-April-2005
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmtosse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 22:57
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af buch78 buch78 skrev:

Jeg prøvede www.google.com og skrev "dolby 7.1 surround demo" i søgefeltet. Første link http://www.dolby.com/us/en/consumer/technology/home-theater/dolby-digital-plus-download.html ser lovende ud og der kom lyd ud af mine højtaler med klippet Blue Devils TS. Min PCH C200 kan afspille TS og mit system er 4.1. Prøv at få fat i en film med 7.1 det må være nemmest i dit tilfælde.

Edit:For langsom Smile

Redigeret af FLarsen - 18-November-2013 kl. 23:07
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af buch78 buch78 skrev:

Jo, men det er ikke muligt fra Youtube.

Scroll ned til Dolby og DTS sektionen, der er mange 7.1 demoer.
Til top
buch78 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér buch78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:24
Jeg har nu prøvet at hente nogle af dem.. men når jeg brænder dem, ud forsvinder noget af lyden...
så jeg tror jeg må opgive
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:33
Hvorfor køber I ikke bare en film? En ældre blu-ray koster da intet...
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis man ønsker at teste ens system, så kræver det at du kender din kilde.

Mit setup er i øjeblikket et Beoplay V1 med et Apple TV og så 4.1 surround tilkoblet TVet i form af Beolab 14.  AppleTV får input fra min Plex Media Server via Plex Connect. Plex transcoder lydsignalet til Dolby Digital 5.1 (så vidt jeg har forstået, og det er også sådan at TVet opfatter lyden).

Men når jeg afspiller test videoerne fra siden, hvor der skiftevis afspilles en lyd i hver højtaler, så går det galt når jeg kommer til mine surround højtalere (baghøjtaler). Her afspilles henholdsvis venstre og højre bagkanal i begge baghøjtalere. Jeg ved at det ikke er meningen, men hvis jeg ikke havde kendt kilden, så havde jeg aldrig fundet ud af dette.

I mit tilfælde er jeg rimelig sikker på at problemet ligger i Plex transcodingen, så det er rigtig fornuftigt at bruge en Bluray/DVD. Men det kræver at du ved hvad du skal lytte efter, for at vide om systemet fungerer som de skal.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Hvis man ønsker at teste ens system, så kræver det at du kender din kilde.

Mit setup er i øjeblikket et Beoplay V1 med et Apple TV og så 4.1 surround tilkoblet TVet i form af Beolab 14.  AppleTV får input fra min Plex Media Server via Plex Connect. Plex transcoder lydsignalet til Dolby Digital 5.1 (så vidt jeg har forstået, og det er også sådan at TVet opfatter lyden).

Men når jeg afspiller test videoerne fra siden, hvor der skiftevis afspilles en lyd i hver højtaler, så går det galt når jeg kommer til mine surround højtalere (baghøjtaler). Her afspilles henholdsvis venstre og højre bagkanal i begge baghøjtalere. Jeg ved at det ikke er meningen, men hvis jeg ikke havde kendt kilden, så havde jeg aldrig fundet ud af dette.

I mit tilfælde er jeg rimelig sikker på at problemet ligger i Plex transcodingen, så det er rigtig fornuftigt at bruge en Bluray/DVD. Men det kræver at du ved hvad du skal lytte efter, for at vide om systemet fungerer som de skal.
Ah, jeg forstod problemet som at der blot skulle testes om der kunne stå "DTS 7.1" i displayet.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2013 kl. 19:57
Surround højttaler må/skal ikke betegnes som baghøjttaler, med mindre et ønske om rod i begreberne tilstræbes. Et 7.1 setup består af to fronter,en center, to surroundhøjttalere, to baghøjttalere og en subwoofer.

Redigeret af JeTex - 19-November-2013 kl. 20:03
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu