|
Test Flatpanels: Panasonic EX700 |
Besvar | Side <12345 9> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||||||||||||||||||||||||||
Du mener simpelthen, at Panasonics EPG er mindre rodet end de to andre? Det må da være din spøg |
||||||||||||||||||||||||||||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
-Henrik-
Super bruger Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enig. Det med at programmerne vises som "forskudte bjælker", gør det også alt for rodet for mig. Men folkens, er vi ikke "splitting hairs", som man siger på udenlandsk? Om en EPG ser sådan eller sådan ud...altså, skal det virkelig kræve foreløbig 3 sider at diskutere det!
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Næste emne bliver udseendet af hver indgangsport på bagsiden
Nej, men helt seriøst. Det er ikke alle, der er så velbevandret i teknik som os herinde. En god brugeroplevelse tæller meget højt på mange køberes liste. Som danskere burde vi da om nogen kunne værdsætte godt design.
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er nogle gode argumenter. Jeg synes også at alle biler, som ikke har 4 overlappende ringe på kølergrillen er hæslige og forfærdelige at køre i Man kan naturligvis plukke "features" ud, som gør, at det bliver umuligt at finde alternativer, som opfylder kravene. Og lad nu være med at dreje det over i en diskussion om hvordan undertekster skal se ud i stedet. Det blev brugt som et eksempel på steder, hvor hvid tekst på sort baggrund glider fint ned. |
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
aeblemanden
Bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er fint nok at man er til mere lir i menuerne.
I min verden giver det ikke mening at man bagatelliserer sony's android problemer samt ikke fungerende cms, og samtidig giver panasonic no slack for at have en kedelig epg. Man bør hellere fremhæve mangler som dolby vision understøttelse. Redigeret af aeblemanden - 11-Maj-2017 kl. 12:23 |
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Tja, manglen i EX700 er ikke Dolby Vision. Det er hardwaren til at gøre HDR muligt i første omgang og det får da rigeligt kritik.
|
|
aeblemanden
Bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu vi snakker om kritik, så har jeg lige lidt af den konstruktive slags ;)
hvornår kan man forvente at i investerer i noget udstyr til at kalibrere hdr? Hvad er jeg reference punkt for at sammenligne hdr blandt de tv i tester, er der bare en masse videoklip og så sidder i og giver thumbs up eller ned? Hvad blev der af det korrekte billede? |
Bravo
Guld medlem Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1317 |
Funktioner
Tak(0)
|
Af de 3 - er jeg mest til Pana´s.... Men sådan er vi jo så forskellige - og heldigvis for det da..! |
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har skam udstyret til at kalibrere HDR. Der er bare ikke enighed i branchen om hvordan det bør gøres.
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Konkret fra testen af Panasonic EX700 er der nedenstående målingsrapport, som vedrører HDR. Her kan du se hvor meget skærmen dækker af DCI-P3 farverummet, hvor store dE-afvigelserne er i hhv. farver og gråtoner. Jeg har i testen tilføjet en luminans-graf i afsnittet om billedkvalitet. Den er inkluderet nederst. Her kan du se, hvordan skærmpanelet tracker ST.2048, som er den lystransfer-funktion PQ (HDR10 og Dolby Vision) er baseret på. Jeg har cuttet ved 1000 nits, men reelt går PQ-kurven op til 10.000 nits. I målingstabellen har du yderligere tal for hhv. peak-lysstyrke og kontrast i HDR samt dækningstal for hhv. DCI-P3 og Rec.2020:
Hvad savner du (altså ud over, at vi kalibrerer og deler vores forslag)? Som Torben nævner har vi allerede udstyret, men der er ikke enighed om, hvordan HDR skal kalibreres endnu. Nogen mener, at man ikke skal kalibrere op imod ST.2084. De fleste skærme har slet ikke hardwaren til HDR, så det ville være fuldstændig tidspild at forsøge. Reelt er det kun de absolutte topmodeller fra 2016 og 2017, som det ville give mening at forsøge på. Redigeret af Rasmus Larsen - 11-Maj-2017 kl. 13:34 |
|
Rasmus Larsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan måske tilføje: Herudover skal man tage med i overvejelserne, at der er flere HDR-formater. HDR10, HDR10+, Dolby Vision, HLG m.fl. De tre første bygger på PQ, men HDR10+ og Dolby Vision bruger yderligere dynamiske metadata, hvilket komplicerer en kalibrering. En anden udfordring er, at moderne HDR-skærme er begyndt at tone-mappe HDR. HLG kræver en anden type kalibrering.
|
|
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Sådan er det da på alle tre. Det ene billede er så fra om morgenen, hvor en del kanaler ikke har noget programlagt. |
Besvar | Side <12345 9> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |